Όταν πριν λίγους μήνες (5/6/20) παρουσιάζαμε την δοκιμή διαρκείας του νέου Nissan Juke, καταλήγαμε με το ότι: «είναι μια από τις κορυφαίες επιλογές (της κατηγορίας) που δύσκολα θα απογοητεύσει όποιον το επιλέξει».

Το συμπέρασμα, αφορούσε το 2ης γενιάς Juke, με τον 1.000άρι 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, που χρησιμοποιούσε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, συνδυασμός που «έδενε» αρμονικά προσφέροντας ομαλή λειτουργία, ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία κατανάλωσης.

Σε αυτή εδώ την παρουσίαση, έχουμε και πάλι ένα Nissan Juke 2ης γενιάς με τον κινητήρα 1.0 DIG-T, 999 κ.εκ., που όμως συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT με paddles (αλλαγής) στο τιμόνι. Το Juke της δοκιμής μας, με τo 2o επίπεδο εξοπλισμού Acenta (μεταξύ άλλων διαθέτει επιπλέον, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17”, κ.α.), δεν είχε διαφορές με αυτό που είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα, εκτός από το αυτόματο κιβώτιο και έτσι οι διαπιστώσεις μας αφορούν τις όποιες διαφορές εξ αυτού συνεπάγονται.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το 3κύλινδρο, 12βάλβιδο ελαφρύ σύνολο του κινητήρα των 999 κ.εκ., προέρχεται από την σμίκρυνση του 4κύλινδρου κινητήρα των 1330 κ.εκ. που δημιούργησαν από κοινού οι Nissan-Renault-Mitsubishi και εξέλιξαν από κοινού με την Daimler.
Το σύγχρονο κινητήριο σύνολο με την βοήθεια turbo, αποδίδει μέγιστη ισχύ 117 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και 180 Nm (έως και 200 Nm σε λειτουργία overboost) από τις 1.750-4.000 σ.α.λ..

Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, τις οποίες ο οδηγός –αν θέλει- μπορεί να τις αλλάξει χειροκίνητα (όσο βέβαια του επιτρέπει ο «μεγάλος αδελφός», δηλαδή η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα) από paddles στο τιμόνι.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και πάλι στους εμπρός τροχούς, ενώ το έργο του κινητήρα επιβαρύνεται με μερικά επιπλέον κιλά βάρους (1.207 αντί 1.182) λόγω του κιβωτίου. Αυτό σε συνδυασμό με την πιο ράθυμη λειτουργία αλλαγών ταχυτήτων, κοστίζει στην επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα από στάση, καθώς το αυτόματο Juke χρειάζεται 11.1΄΄ (αντί 10.4΄΄ του χειροκίνητου), ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια στα 180 χλμ/ώρα.

Διαφορά διαπιστώσαμε και στην κατανάλωση, όπου η μέση τιμή της δοκιμής μας ανέβηκε από τα 6,5 λίτρα (6άρι χειροκίνητο) στα 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, παρά το ότι το αυτόματο κιβώτιο δεν σε «εμπνέει» να πιέσεις τον κινητήρα.

Πάντως ο κατασκευαστής, δίνει στην αυτόματη έκδοση, ελαφρά μικρότερη κατανάλωση (4,8 αντί 4,9 λτ) και κατά συνέπεια μικρότερες εκπομπές ρύπων CO2 (110 αντί 112 γρ/χλμ).

Από την θέση του οδηγού

Το 3κύλινδρο turbo κινητήριο σύνολο ταιριάζει με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 7 ταχυτήτων και σαφώς αναβαθμίζει την άνεση, ειδικά στις εντός πόλης μετακινήσεις. Η λειτουργία γίνεται ακόμα πιο αθόρυβη, χωρίς ίχνη κραδασμού και ο κινητήρας εξακολουθεί να «τραβάει» από τις χαμηλές στροφές, φτάνοντας σχετικά εύκολα μέχρι τον κόφτη, ειδικά όταν ο οδηγός πατήσει βαθειά στο πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού, ενεργοποιώντας το overboost που προσφέρει επιπλέον ροπή.
Επιπλέον, στα ταξίδια, η 7η σχέση του κιβωτίου κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (τα 130 χλμ/ώρα αντιστοιχούν στις περίπου 2.750 σ.α.λ.), αυξάνοντας την άνεση και μειώνοντας την κατανάλωση.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται γρήγορα με την αυτόματη επιλογή και με το πάτημα τον paddles, αλλά υπάρχει ένα θέμα ως προς την ομαλότητα που πραγματοποιούνται αυτές οι αλλαγές, καθώς σε πολλές περιπτώσεις προκύπτει ένα δυσάρεστο «τίναγμα», που γίνεται μόνιμο και πιο έντονο στην εκκίνηση προς τα εμπρός ή πίσω και θέλει εξοικείωση ειδικά σε σημεία με περιορισμένο χώρο.

Σε γενικές γραμμές πάντως η πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων και οι ομαλές αυτόματες αλλαγές, σε συνδυασμό με το ότι, οι αλλαγές μέσω των paddles δεν κάνουν την διαφορά, σε «αναγκάζουν» να ξεχάσεις την χειροκίνητη διαδικασία και να αφεθείς στις επιλογές του κομπιούτερ, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την άνεση τόσο για σένα, όσο και για τους τυχόν επιβάτες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο ανήσυχος οδηγός, μπορεί να αγοράσει την πιο πλούσια έκδοση (N-Connecta), η οποία διαθέτει επιλογή οδηγικού προφίλ με τον κωδικό D-Mode (Eco, Standard, Sport) και δισκόφρενα πίσω.

Δια ταύτα

Η επιλογή του Juke με το αυτόματο κιβώτιο, είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής (ή και αναγκών), καθώς ελάχιστα επηρεάζει την συνολική απόδοση – συμπεριφορά του οχήματος. Προσωπικά, δεν δικαιολογούμε την επιπλέον εκταμίευση σχεδόν 2.000 ευρώ για την αγορά του 7 DCT, αλλά δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι στην καθημερινότητα κρατά τον οδηγό ξεκούραστο και συνολικά κάνει πιο «soft» την λειτουργία ενός από τα καλύτερα SUV/crossover της κατηγορίας Β.

Υπέρ κιβωτίου DCT

  •  Άνεση
  • Οικονομία στους αυτοκινητόδρομους
  • Ευκολία στις μετακινήσεις εντός πόλης
  • Καλύτερη ποιότητα κύλισης

Κατά

  • Επιτάχυνση από στάση
  • Κατανάλωση
  • Απότομη εμπλοκή 1ης ή όπισθεν

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις (ΜχΠχΥ): 4.210 χ 1.800 χ 1.595 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.636 χλστ
  • Βάρος: 1.207 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 422 / 1305 λίτρα
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 46 λίτρα
  • Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 999κ.εκ.
  • Ισχύς: 117 ίπποι/5.250 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 180/1.750-4.000
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 215/60/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής10,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11,1΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,8 λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2 (κατά τον κατασκευαστή): 110 γρ/χλμ.

Νίκος Τσάδαρης