Το πρώτο Nissan Juke, εδώ και μια δεκαετία, ξεκίνησε μεν την κατηγορία οχημάτων ελευθέρου χρόνου (B-SUV), αλλά δίχασε το κοινό, καθώς πολλοί λάτρεψαν την φουτουριστική του σχεδίαση και άλλοι -επίσης πολλοί- δεν ήθελαν ούτε να το βλέπουν.

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά, η 2η γενιά Juke, ήρθε να καλύψει τα όποια κενά άφηνε η πρώτη έκδοση, όντας πλέον ευρύτερα αποδεκτό αισθητικά, μεγαλύτερο σε διαστάσεις με ανάλογη αύξηση των διαθέσιμων χώρων, πιο ποιοτικό και απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B και κατασκευάζεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της Nissan στο Σάντερλαντ του Ηνωμένου Βασιλείου και συνδυάζει το στιλ ενός coupe με το αμάξωμα ενός crossover, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο τόσο για το αστικό περιβάλλον όσο και έξω από αυτό.

Ένα από τα Juke, 2ης γενιάς, με τον χιλιάρι κινητήρα των 117 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είναι το θέμα αυτής εδώ της δοκιμής διαρκείας, κατά την οποία διανύσαμε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα σε κάθε είδους διαδρομή.

Ευρύχωρο και ποιοτικό

Το πλήρως ανανεωμένο και ευχάριστο εσωτερικό, έχει νεανικό στιλ, περισσότερο χώρο, αναβαθμισμένη ποιότητα και σύγχρονη τεχνολογία. Με μήκος 4,210 μ. και μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.636 χιλιοστά), είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων,  προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο και «φιλοξενεί» ρεζέρβα ασφαλείας (απαραίτητο αξεσουάρ στην Ελλάδα).

Το με στιλ και άνεση κόκπιτ πλαισιωμένο από φωτεινά υλικά υψηλής αισθητικής, μαλακά υλικά στο ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στο πάτωμα, αποπνέει αίσθηση ποιότητας, που συμπληρώνεται από τα στάνταρ monoform σπορ καθίσματα. Στα θετικά της σχεδίασης, σημειώνουμε την άψογη εργονομία και την χωρίς εμπόδια ορατότητα, παρά το coupe σχήμα του μοντέλου, ενώ οι πίσω επιβάτες δεν νοιώθουν …παρακατιανοί (κάτι που συμβαίνει στο άμεσα ανταγωνιστικό CHR). Για την βελτίωση της όρασης, οι κολόνες Α μεταξύ του παρμπρίζ και των πλαισίων των θυρών έχουν γίνει πιο λεπτές, χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία τους, λόγω της χρήσης ελαφρύτερου χάλυβα υψηλής αντοχής.

Οι τέσσερις εκδόσεις του μοντέλου, Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, συμπληρώνονται από την έκδοση N-Design (με 20 συνδυασμούς εξατομίκευσης), προσφέροντας το απόλυτο πακέτο εξατομίκευσης. Επιπλέον, οι πελάτες έχουν να επιλέξουν μεταξύ τριών συνδυασμών για τα καθίσματα, το ταμπλό, την πόρτα και το υποβραχιόνιο.

 

Ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. To «δικό μας» Juke, με επίπεδο εξοπλισμού Acenta (2ο επίπεδο), μεταξύ άλλων δαθέτει επιπλέον, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17”, κ.α.

Το νέο μοντέλο διαθέτει πολλά από τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας, όπως την Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, την Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, την Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου.

Για την (τόσο πολύ ζητούμενη στις μέρες μας) συνδεσιμότητα, φροντίζει η τελευταία έκδοση του συστήματος πληροφοριών ψυχαγωγίας Nissan Connect που επιτρέπει στους επιβάτες του νέου Juke να χρησιμοποιούν Apple Car Play ή Android Auto για να αντικατοπτρίζουν εφαρμογές smartphone, στην ενσωματωμένη οθόνη αφής 8 ιντσών.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου, με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν έχει σχέση με τον χιλιάρη των 100 ίππων που χρησιμοποιεί το Micra. Εξελιγμένος μαζί με την Daimler, προέρχεται από την σμίκρυνση χωρητικότητας (μείον ένα κύλινδρο) του νέου κινητήρα 1.33 λίτρων του ομίλου Nissan-Renault-Mitsubishi.

Το συμπαγές και ελαφρύ σύνολο διαθέτει ένα υπερσυμπιεστή που φθάνει την απόδοση στους 117 ίππους και την ροπή στα 180 Nm  (200 Nm με λειτουργία over boost). Ο κινητήρας συνδυάζεται με -στάνταρ- χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το 3κύλινδρο σύνολο στροφάρει από χαμηλά έως τον κόφτη, χωρίς κραδασμούς ή κροτάλισμα, ενώ η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου εκμεταλλεύεται στο έπακρο την απόδοσή του. Σαν αποτέλεσμα αυτού, έρχονται οι αξιοπρεπείς επιδόσεις για το βάρους σχεδόν 1200 κιλών όχημα. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα γίνεται σε 10.4΄΄, η τελική ταχύτητα φθάνει τα 180 χλμ/ώρα και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (βοηθούσης και της μέγιστης ροπής από τις 1750 στροφές), εξασφαλίζουν εύκολα προσπεράσματα χωρίς πολύ «παιχνίδι» με τον υποδειγματικό μοχλό ταχυτήτων.

Ταυτόχρονα (με την ύπαρξη συστήματος start/stop), η κατανάλωση καυσίμου μας έδωσε μέση τιμή 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν πέρασε τα 10 λίτρα. Οι τιμές αυτές εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 46 λίτρων, κάτι που ταιριάζει με την δυνατότητα του Juke, να ταξιδεύει σε κάθε είδους διαδρομή.

Από την θέση του οδηγού

Η πολυρυθμιζόμενη θέση του οδηγού, σε συνδυασμό με το ευχάριστο εσωτερικό, την άριστη εργονομία και την απρόσκοπτη ορατότητα, κερδίζουν εξ αρχής τον οδηγό, ο οποίος πριν μπει στο Juke, έχει την αίσθηση πως ανεβαίνει σε …φορτηγάκι, καθώς η σχεδίαση δείχνει το ύψος από το έδαφος μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Εντυπωσιάζει επίσης (ειδικά σε σύγκριση με την πρώτη γενιά) η ποιότητα κατασκευής και υλικών, σε συνδυασμό με την «μασίφ» αίσθηση τόσο του αμαξώματος όσο και των μηχανικών μερών (σε κάθε είδους δρόμο), που έχει σαν αποτέλεσμα έχει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Επιπλέον, από τα πρώτα κιόλας μέτρα εκτιμάς το τράβηγμα και τις καλές επιδόσεις του «μικρού» κινητήρα που ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία, ενώ η κλιμάκωση και η λειτουργία του 6τάχυτου κιβωτίου σε συνδυασμό με τον ελαφρύ συμπλέκτη, δεν σε κάνουν να αποζητάς την ακριβότερη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Οδηγώντας για περίπου 600 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής, διαπιστώσαμε ότι μεγάλη βελτίωση έχει γίνει στην ανάρτηση που τώρα ταιριάζει περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους. Αποσβένει χωρίς πρόβλημα τις ανωμαλίες, είναι όσο χρειάζεται σφιχτή και προσφέρει άνεση χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει. Μόνο στα πολύ δύσκολα ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας μπορεί να αντιδράσει απότομα, αλλά εδώ το μυστικό είναι και στην διάσταση των τροχών. Με λίγα λόγια, η επιλογή ελαστικών που ταιριάζει γάντι στις δυνατότητες του Juke, είναι η διάσταση 215/60/17, που τα καταφέρνει σε όλους τους ασφάλτινους δρόμους και παράλληλα έχει το ψηλό προφίλ που χρειάζεται στους χωματόδρομους που είναι μέσα στις δυνατότητες της κατασκευής.

Το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει επηρεάσει θετικά την οδική συμπεριφορά του Juke, που είναι λιγότερο νευρική από πριν, ομοιογενής, προβλέψιμη και ασφαλής. Η ουδέτερη τροχιά στις στροφές είναι σχεδόν δεδομένη (κάτι που επιτρέπει την διατήρηση της ταχύτητας μέσα στις στροφές), ενώ το ακριβές και με αίσθηση σβέλτο τιμόνι, μπορεί να κάνει άμεσα και με σαφήνεια την όποια διόρθωση χρειαστεί. Στην εξίσωση της οδικής συμπεριφοράς προστίθενται και τα φρένα που -παρά τα ταμπούρα πίσω- είναι αποτελεσματικά, δεν δείχνουν σημεία κόπωσης, ούτε δημιουργούν ασάφειες όταν χρειαστεί η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος.

Εξίσου δυνατά με τα φρένα είναι τα φώτα του νέου Juke, ενώ προσπαθώντας να βρούμε έστω ένα μειονέκτημα, το μόνο που καταφέραμε είναι το ότι, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι λιγότεροι από όσους περιμέναμε για ένα όχημα με δυνατότητες πολλών χρήσεων.

Διά ταύτα

Το Juke ωρίμασε και παρά το ότι δεν έχασε την ξεχωριστή αισθητική του, έγινε σχεδιαστικά πιο προσιτό σε μεγαλύτερο κοινό. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την συνολική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα και το καλό όνομα της μάρκας, αλλά και του Έλληνα αντιπροσώπου, του δίνει μεγαλύτερη δυναμική στην αγορά της ραγδαία ανερχόμενης κατηγορίας των Β-SUV. Με γεροδεμένη κατασκευή, πλούσιο εξοπλισμό και τιμή που ξεκινά από τα 17.900 ευρώ (η έκδοση Acenta από 18.900), είναι μια από τις κορυφαίες επιλογές που δύσκολα θα απογοητεύσει όποιον το επιλέξει.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Ποιότητα υλικών-κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Βασικός εξοπλισμός
  • Τιμή

Κατά

  • Λίγες θέσεις για μικροαντικείμενα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις (ΜχΠχΥ): 4.210 χ 1.800 χ 1.595 χλστ

Μεταξόνιο: 2.636 χλστ

Βάρος: 1.182 κιλά

Χώρος αποσκευών:   422 / 1305 λίτρα

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  46 λίτρα

Κινητήρας:  3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 999κ.εκ.

Ισχύς:  117 ίπποι/5.250 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 180/1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων:  Χειροκίνητο, 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί:  215/60/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής10,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,4΄΄

Τελική ταχύτητα:  180 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 λτ/100χλμ

Εκπομπές CO2: 112 γρ/χλμ.

Νίκος Τσάδαρης