Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Πράγα, το ηλεκτρικό SUV της Skoda, εμπλέκεται στο Tour de France, τον πιο φημισμένο ίσως ποδηλατικό γύρο του κόσμου. Το Enyaq iV αποτελεί το «κινητό κέντρο ελέγχου» (ή «κόκκινο αυτοκίνητο», στην ποδηλατική διάλεκτο) για τον Christian Prudhomme, τον αλυτάρχη του Tour de France,  στη διαδρομή 183 χιλιομέτρων από το Gap στο Privas. Τις επόμενες εβδομάδες, η νέα ναυαρχίδα της Skoda θα συνοδεύσει τους ποδηλάτες σε δύο ακόμη ετάπ και τις χρονομετρημένες ειδικές διαδρομές του αγώνα, εξοπλισμένη με ένα ευρύ φάσμα εξειδικευμένης τεχνολογίας για να εξασφαλίσει τον ομαλό συντονισμό του αγώνα.

Το κόκκινο βαμμένο ηλεκτρικό SUV, διαθέτει ένα τροποποιημένο πλαίσιο για τη χρήση του στο Tour de France, καθιστώντας το ιδανικά εξοπλισμένο για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις του αγώνα. Ενδεικτικά, διαθέτει πανοραμική γυάλινη οροφή, έξι κεραίες, ειδικές σειρήνες, ψυγείο και ένα τελευταίας τεχνολογίας κέντρο επικοινωνίας και εντολών στο πίσω μέρος. Αυτός ο εξοπλισμός επιτρέπει τη μετάδοση πληροφοριών από και προς το όχημα και ο αλυτάρχης του αγώνα είναι σε θέση από εδώ να δώσει οδηγίες και να οργανώσει την (συχνά πολύ πυκνή) κυκλοφορία των ποδηλατών. Θα διατηρήσει επίσης την επαφή με τους αγωνοδίκες και άλλα οχήματα του ποδηλατικού αγώνα και θα ανταλλάξει πληροφορίες μαζί τους σχετικά με την κατάσταση του αγώνα. Επιπλέον, το αμάξωμα του οχήματος φιλοξενεί τα logos των διαφόρων εταιρειών που υποστηρίζουν τον αγώνα.

Εκτός από την ειδική 183 χιλιομέτρων από το Gap στο Privas, το ηλεκτρικό Skoda, θα συνοδεύσει τους ποδηλάτες στην ατομική χρονομετρημένη διαδρομή από το Lure έως το La Planche des Belles και την τελικό ετάπ των 122 χιλιομέτρων. Η διαδρομή μεταφέρει τους συμμετέχοντες από το Mantes-la-Jolie στο Παρίσι, όπου θα φτάσουν στον τερματισμό στην Avenue des Champs-Élysées μετά την ολοκλήρωση 21 ειδικών και συνολικά 3.470 χιλιομέτρων.

Το Enyaq iV αποτελεί μέρος ενός στόλου περίπου 250 οχημάτων που παρέχει η Skoda στους οργανωτές του Tour de France, στη 17η χρονιά της μάρκας ως επίσημου κύριου συνεργάτη του αγώνα. Στον εφετινό αγώνα, η μάρκα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα της αειφορίας και της ηλεκτρικής κινητικότητας, καθώς 30 οχήματα υποστήριξης είναι μοντέλα με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα ή πλήρως ηλεκτρικά.

Νίκος Τσάδαρης