Η απάντηση των θερμικών κινητήρων στον ηλεκτρισμό από τη Mazda

Ο Skyactiv-X ήδη τοποθετείται σε πολλά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας


AUTO
16:32
21/01/2020
Η απάντηση των θερμικών κινητήρων στον ηλεκτρισμό από τη Mazda
10
loading

Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο θερμικό κινητήρα που κατασκεύασε η Mazda και ήδη τοποθετείται σε πολλά μοντέλα της.

Ο δίλιτρος κινητήρας με την ονομασία Skyactiv-X (το δεύτερο βήμα της Mazda μετά τον Skyactiv του 2012) είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός diesel με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης και αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της κατασκευής του ιδανικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βέβαια, το πόσο μπορούν να αντισταθούν οι κινητήρες αυτοί στην «λαίλαπα» του εξηλεκτρισμού, δεν μένει παρά να το δούμε εκ του αποτελέσματος. Πάντως, το βέβαιο είναι ότι, οι θερμικοί κινητήρες, είναι πολύ σκληροί για να πεθάνουν… σύντομα και εύκολα.

Ο Skyactiv-X εκμεταλλεύεται την τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI), η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση, χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο.

Σε λειτουργία SPCCI, μια διαδικασία ξεχωριστών ψεκασμών δημιουργεί ξεχωριστές ζώνες μείγματος καυσίμου-αέρα μέσα στο θάλαμο καύσης.

Αρχικά, ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στον θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής, στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης.

Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μείγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης, μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.

Δίνοντας στον κινητήρα την δυνατότητα να λειτουργήσει σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με πολύ οικονομικό τρόπο, το SPCCI λειτουργεί σε όλο το φάσμα λειτουργίας εκτός από τις κρύες εκκινήσεις, τη φάση αρχικού ζεστάματος και σε πολύ υψηλά φορτία. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας περνάει ανεπαίσθητα σε κανονική λειτουργία αναφλέγοντας ένα συμβατικό «στοιχειομετρικό» μείγμα καυσίμου-αέρα με σχέση συμπίεσης 14,7:1.

Συνδυάζοντας τις επιδόσεις σε υψηλές στροφές ενός βενζινοκινητήρα, με την οικονομία στην κατανάλωση, τη ροπή, και την απόκριση ενός κινητήρα diesel, ο Skyactiv-X συγκεντρώνει τα εξής τέσσερα βασικά πλεονεκτήματα:

  • Εξαιρετική απόκριση και ξεκούραστη οδήγηση
  • Γρήγορο ανέβασμα στροφών
  • Ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση
  • Πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Με αυτές τις βελτιώσεις να είναι κάτι παραπάνω από ορατές, ειδικά σε λειτουργία με χαμηλά φορτία, ο Skyactiv-X βελτιώνει θεαματικά την κατανάλωση και μειώνει τις εκπομπές του CO2 και του NOX.

Μια τάξη μεγέθους των πλεονεκτημάτων που προσφέρει ο κινητήρας Skyactiv-X, είναι στο νέο Mazda3, όπου με ισχύ 180 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ., επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση (κατά WLTP) 5.4-6.9 λτ./100 χλμ. με συνδυασμένες εκπομπές CO2 122-157 γρ./χλμ.

Η ροπή είναι κατά 10% περισσότερη σε σχέση με τον Skyactiv-G και η περιοχή λειτουργίας με πραγματικά χαμηλή κατανάλωση είναι θεαματικά διευρυμένη.

Τέλος, ο Skyactiv-X μπορεί να συνοδεύεται από χειροκίνητο 6 ταχυτήτων (6MT) Skyactiv-MT ή από αυτόματο κιβώτιο (6AT) 6ταχυτήτων Skyactiv-Drive, ενώ συνδυάζεται τόσο με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όσο  και με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD της μάρκας.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar John From NY

    Ένταξη παιδιά λύθηκε το πρόβλημα. Άμα πάω στο χωριό και παρκάρω από έξω γιατί μέσα απαγορεύεται θα πω στον τσοπάνη να μου τραβήξει μια μπαλαντεζα. Στα Πατήσια άμα παρκάρω πάνω στο πεζοδρομιο θα πω στον πάνω όροφο να πετάξει ένα καλώδιο. Αλλά έχετε την λύση...μπορώ να κάτσω 3 ώρες στο σούπερ μάρκετ να φορτίζω...Ρε τι φοβερές λύσεις βρίσκεται...απίστευτα πράγματα.ε συμβατικό ρεύμα θέλει πάνω από 24 ώρες...απλά να ξέρουμε τι λέμε. Εδώ το ipad κάνει 3 ώρες να φορτίσει! Και το δίκτυο σηκώνει. Σπίτι χωριό άμα βάλεις θερμοσίφωνα μαζί με κουζίνα πέφτει ο γενικός από το ρολόι. Ρε παιδιά έλεος δηλαδή αυτά δεν γίνονται Ελλάδα σε μεγάλη κλίμακα.

    1. avatar Κι εσύ

      γιατί πήρες ηλεκτρικό iPad ρε άνθρωπε αφού σε ενοχλεί η αργή φόρτιση? Ας έπαιρνες τουλάχιστον υδρογόνου. Αντιφάσκεις ή μου φαίνεται?

  2. avatar Mpouzis

    Από πότε οι κινητήρες diesel έχουν μπουζί;

  3. avatar Να μη βρει ο παππάς να θάψει

    Καλό είναι να ξέρει και ο κόσμος ότι όλοι οι κινητήρες αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έχουν απόδοση (σε σχέση με το καύσιμο τους) γύρω στο 15%. Σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες, είναι σαν να συγκρίνεις ένα κλασσικό τζάκι με ένα σούπερ ενεργειακό..... καμία σχέση σε απόδοση και οικονομία. Πιστεύω σε 30-40 Χρόνια, τα κλασσικά αυτοκίνητα θα τα βρίσκεις πια σε μουσεία και τριτοκοσμικές χώρες....

    1. avatar John From NY

      Ρε φίλε καλά τα λες αλλά πες μας και Ελλάδα που θα φορτίζει ο κόσμος. Πες ζεις Πατήσια...πως ακριβώς θα δουλεύει το σύστημα; Εγώ ας πούμε δεν έχω εσωτερικό πάρκινγκ. Θα πρέπει σε κάθε πεζοδρόμιο να έχει σταθμό φόρτισης και πρώτον να δουλεύει με 40 βαθμούς και να μην έχει καταστραφεί από καέναν μπαχαλακια. Επίσης απλά ως υπενθύμιση αναφέρω ότι καν δεν έχουμε πεζοδρόμια και όσα είναι τα καβαλάμε με το αμάξι. Όχι εξήγησε μας πως θα γίνεται η δουλειά αν όλα είναι ηλεκτρικά

      1. avatar Giorgis

        Πρίζες υπάρχουν παντού. Κάποιοι μπορούν να το φορτίζουν στο σπίτι ή στη δουλειά. Οι υπόλοιποι σε γκαράζ, supermarket, εμπορικά κέντρα, άλλα καταστήματα με χώρο στάθμευσης, βενζινάδικα (που θα βάλουν φορτιστές), ξενοδοχεία και τέλος και πεζοδρόμια. Ακόμη και σε απομακρυσμένα μέρη που δεν υπάρχει βενζινάδικο, υπάρχει ρεύμα.

      2. avatar stf

        Να μην ξεχνάμε ότι το ρεύμα στην χώρα μας αλλά και σε αρκετές άλλες παράγεται σε μεγάλο ποσοστό από κάρβουνο, και βέβαια μετά βίας καλύπτει την υπάρχουσα κατανάλωση.
        Το ίδιο ισχύει και για τα δίκτυα μεταφοράς.

        1. avatar Giorgis

          Να μην ξεχνάμε όμως ότι κάθε μέρα προστίθονται νέες ΑΠΕ στο σύστημα και το ρεύμα του δικτύου γίνεται διαρκώς καθαρότερο μέχρι που θα είναι 100% πράσινο σε μερικά χρόνια, πράγμα που δεν συμβαίνει με τα καύσιμα. Ακόμη και με το πιο βρώμικο ρεύμα του κόσμου να το φορτίσεις το ηλεκτρικό πάλι το τελικό αποτέλεσμα είναι οικολογικότερο λόγω της ασύγκριτης αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα.

    2. avatar COS

      Ο βαθμός απόδοσης ορίζεται με απλά λόγια από την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα ανά μονάδα καυσίμου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι περισσότεροι βενζινοκινητήρες παραγωγής έχουν μια απόδοση στο 20-25% (η Toyota ισχυρίζεται πως έχει φτάσει κοντά στο 40% στην περίπτωση του νέου Prius), ενώ οι ντίζελ κυμαίνονται στο 30-40% (ως γνωστό το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη θερμογόνο απόδοση).

      1. avatar Giorgis

        1. To Prius είναι υβριδικό, επομένως συμμετέχει και ηλεκτροκινητήρας που είναι πολύ αποδοτικότερος και ανεβάζει την αποδοτικότητα.
        2. Η αποδοτικότητα του ηλεκτροκινητήρα ξεπερνάει το 95%.
        3. Η αποδοτικότητα από την πηγή έως τον τροχό στα συμβατικά δεν ξεπερνάει σε καμία περίπτωση το 12% ενώ στα ηλεκτρικά που φορτίζουν από το δίκτυο βρίσκεται στο 70% ειδικά όταν φορτίζουν από ΑΠΕ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει