Η Skoda, έχοντας τα τελευταία χρόνια βάλει γερές βάσεις στην αγορά (τόσο στην Ελληνική με την Kosmocar, όσο και στην παγκόσμια), «απλώνεται» και σε άλλες κατηγορίες, προσπαθώντας να εξαργυρώσει την εμπιστοσύνη που απολαμβάνει από μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.

Στην κατεύθυνση αυτή είναι το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της, το Scala, που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες και είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Με αφορμή την άφιξη του πεντάθυρου τσέχικου χάτσμπακ, η αντιπροσωπεία οργάνωσε την -καθιερωμένη πλέον-  δημοσιογραφική παρουσίασή του σε περιοχές της Αττικής (βάση το υπέροχο μουσείο Βορρέ στην Παιανία), δίνοντάς μας την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά, να το οδηγήσουμε, αλλά και να αισθανθούμε υπερήφανοι ως Έλληνες, καθώς ο υπεύθυνος σχεδίασης του εσωτερικού είναι ο συμπατριώτης μας κ. Δημήτρης Δαρκούδης (που έκανε μέρος της παρουσίασης του νέου μοντέλου).

Το Scala, λοιπόν (βασισμένο στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα), είναι ένα όμορφο, αεροδυναμικό (Cx: 0,29) με φρέσκες σχεδιαστικές γραμμές όχημα δυο όγκων, με μήκος 4,362 μέτρων και μεταξόνιο 2.649 χιλιοστών, που παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της μάρκας, όσον αφορά και ιδιαίτερα πρακτικά και ευρύχωρα οχήματα, αλλά ανεβαίνει την σκάλα της ποιότητας, στοχεύοντας έως και ανταγωνιστικά μοντέλα των premium κατασκευαστών.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν (πρώτη φορά σε Skoda) το Sport Chassis Control, με χαμηλότερη ανάρτηση κατά 15 χιλιοστά και δυνατότητα τριπλής ρύθμισης της λειτουργίας της (με ταυτόχρονη ρύθμιση της αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης και της λειτουργίας του κινητήρα). Επιπλέον προσφέρεται και μία τρίτη ελαφρά υπερυψωμένη έκδοση του πλαισίου, η Rough-Road, που απευθύνεται σε όσους προτίθενται να κινηθούν και εκτός ασφαλτόδρομων.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία (Active, Abition & Style) το αμάξωμα διατίθεται σε 12 διαφορετικά χρώματα.

Το εντελώς νέο και ευχάριστο εσωτερικό που σχεδίασε ο κ. Δαρκούδης, βασίζεται στην σχεδιαστική φιλοσοφία της μάσκας, χωρά άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες (ο χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία) και διαθέτει μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 467 έως 1.410 λίτρα (με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα). Επιπλέον, οι καθιερωμένες πλέον αποθηκευτικές λύσεις simply clever, κάνουν την ζωή οδηγού και επιβατών, ακόμα ευκολότερη.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το εσωτερικό ακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις, με κεντρική οθόνη τρίτης γενιάς (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) στο ταμπλό και την δυνατότητα ψηφιακού πίνακα οργάνων (προαιρετικά). Επίσης, στον στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό, διατίθεται μεγάλη λίστα από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα, συστήματα ασφαλείας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Το Scala εφοδιάζεται με τρεις βενζινοκινητήρες TSI (1.0 με 95 ίππους ή με 115 ίππους και 1.5 με 150 ίππους) και έναν diesel (1.6 TDI με 116 ίππους), ενώ στο τέλος του χρόνου θα προκύψει και μια μία έκδοση κινητήρα 1.000 κ.εκ., με φυσικό αέριο και ισχύ 90 ίππων (κιβώτιο 6 σχέσεων). Οι κινητήρες συνδυάζονται (ανάλογα την έκδοση) με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων 5 (στην έκδοση 1.0 κ.εκ., με 95 ίππους) ή 6 σχέσεων και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις (στάνταρ στην Ελλάδα, με τις εκδόσεις 1.5 TSI και diesel).

Στη διάρκεια της εκδήλωσης καταφέραμε να οδηγήσουμε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του Scala (1.0 TSI με 116 ίππους, 1.5 TSI με 150 ίππους και diesel). Και στις τρεις περιπτώσεις εντυπωσιαστήκαμε τόσο από τον «φρέσκο», όσο και από την ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό έμπνευσης του συμπατριώτη μας, ενώ ικανοποιηθήκαμε από τα καθιερωμένα πλέον για Skoda, επίπεδα πρακτικότητας και αποθηκευτικών χώρων.

Έχοντας εξασφαλισμένη την άνετη και ευχάριστη ατμόσφαιρα της καμπίνας, ικανοποιηθήκαμε από την ακαμψία του πλαισίου, την ποιότητα κύλισης (ειδικά στο 1.0 TSI των 115 ίππων με την μικρότερη διάμετρο ζάντας) και την ποιότητα πληροφόρησης του συστήματος διεύθυνσης.

Οι οικονομικοί σε κατανάλωση κινητήρες, ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του αμαξώματος και -χωρίς φόβο ή πάθος- θεωρούμε ότι τα σωστά πακέτα είναι ο 1.0 TSI των 115 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8”), με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ή ο diesel 1.6 TDI των 116 ίππων (για όσους κάνουν πάνω από 15-20.000 χιλιόμετρα ανά έτος, πολλά των οποίων είναι και εκτός πόλης), άψογα συνδυασμένος με το DSG 7 σχέσεων κιβώτιο που εξασφαλίζει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία κατανάλωσης.

Τα λίγα χιλιόμετρα και οι όχι αντιπροσωπευτικές διαδρομές, στην διάρκεια αυτής της πρώτης γνωριμίας, δεν μας επέτρεψαν να εντοπίσουμε πιθανά τρωτά σημεία του Scala, που όμως είναι σαφές πως ακολουθεί την εξελιγκτική πορεία της εταιρίας των τελευταίων χρόνων, που δημιουργεί αυτό που εμέις λέμε τίμιες κατασκευές, σε απόλυτα λογική τιμή.

Στην κατεύθυνση αυτή πορεύεται με σαφήνεια και το νέο κατηγορίας C, οικογενειακό χάτσμπακ της εταιρίας, που πωλείται σε τιμές από 14.880 ευρώ 1.0 TSI 95 ίππων, με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο), έως και 20.480 ευρώ (1.0 TSI, 115 ίππων, έκδοση Style).

Αντίστοιχα, οι εκδόσεις diesel διατίθενται μόνο με εξοπλισμό Abition ή Style (με DSG κιβώτιο) σε τιμές που ξεκινούν από τα 21.480 ευρώ.

Οι παραπάνω τιμές γίνονται ακόμα πιο ελκυστικές, αν αναλογιστούμε και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, φώτα πορείας τεχνολογίας LED, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, δύο θύρες USB και Bluetooth κ.ά.

Περισσότερα προσεχώς, στη δοκιμή διαρκείας που θα προκύψει.

Νίκος Τσάδαρης