Η Volkswagen αναζητεί συνεχώς νέους τρόπους για την εξέλιξη των μοντέλων της. Ένας από αυτούς είναι και η Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality – VR), που πολύς κόσμος (μάλλον εσφαλμένα) έχει ταυτίσει αποκλειστικά με τα βιντεοπαιχνίδια.

Κι όμως, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί τη VR για να σχεδιάσει, εξελίξει και φέρει μερικά βήματα πριν από την παραγωγή, συναρπαστικά μοντέλα από ένα μέλλον που είναι πιο κοντά απ’ ότι φανταζόμαστε.

Τα τελευταία χρόνια η μάρκα έχει προσλάβει πολλούς προγραμματιστές με τεράστια εμπειρία στη VR. Ένας από αυτούς είναι ο 26χρονος David Kuri, ο οποίος μέχρι πρότινος εργαζόταν για μια διεθνή εταιρεία παιχνιδιών για υπολογιστές.

rejj135c

Ο David, πλέον, μαζί με περίπου 30 συναδέλφους του εργάζεται στο Virtual Engineering Lab στο Wolfsburg, με βασική του αποστολή την υποστήριξη της Τεχνολογικής Εξέλιξης και του Σχεδιασμού, ψηφιοποιώντας διαδικασίες και μετατρέποντας την εικονική πραγματικότητα σε ένα πρακτικό εργαλείο.

Στις φωτογραφίες βλέπουμε τον David να είναι βυθισμένος σε έναν άλλον κόσμο και να κατασκευάζει ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Όχι πραγματικό, αλλά εικονικό. Στην πράξη δεν το κατασκευάζει καν, αλλά το σχεδιάζει: το αμάξωμα όμορφο και αεροδυναμικό, οι προβολείς στρογγυλοί, οι χειρολαβές λεπτές, χαρακτηριστικά που σχεδιάζει ο David με έντονες κινήσεις του χεριού και του βραχίονά του στον αέρα. Το καινούργιο αυτοκίνητο που σχεδιάζεται στον αέρα δεν θα κατασκευαστεί ποτέ, παρά τη ρετρό γοητεία που διαθέτει. Όμως με την βοήθειά του David οι σχεδιαστές θα μπορούν να δημιουργήσουν την εικόνα ενός νέου μοντέλου της VW στην παραμικρή του λεπτομέρεια. Εικονικά, χωρίς να έχει κατασκευαστεί κάτι, κερδίζοντας τόσο σε χρόνο όσο και χρήμα.

Ο David Kuri βλέπει πολλούς τομείς εφαρμογής της εικονικής πραγματικότητας στη VW. Για παράδειγμα στις αεροδυναμικές προσομοιώσεις. «Εκεί υπάρχει μεγάλη ανάγκη εικονικών δοκιμών μοντέλων» λέει χαρακτηριστικά, καθώς τα αυτοκίνητα μπορούν να αντιμετωπίζουν διάφορες εικονικές οδηγικές και περιβαλλοντικές καταστάσεις. «Στην εικονική πραγματικότητα το αυτοκίνητο μπορεί να ακολουθεί ένα δρόμο με συνεχείς στροφές σε μια ορεινή περιοχή της Νότιας Ιταλίας ή να κινείται σε έναν αυτοκινητόδρομο στη Βόρεια Γερμανία», λέει ο David.

CEBIT 2018 (12 – 15 Ιουνίου)

Η τεχνολογία αυτή θα παρουσιαστεί στην πιο διάσημη έκθεση πληροφορικής και τεχνολογίας στον κόσμο, στην εφετινή CEBIT 2018, όπου ο όμιλος VW θα δώσει το παρών στην Αίθουσα της Μελλοντικής Ματακίνησης (Future Mobility Hall).

ero970c9

Εκεί, θα διοργανώσει ένα forum, με κοινό και ειδικούς, με συναρπαστικές παρουσιάσεις και ενδιαφέρουσες διαλέξεις και συζητήσεις. Θα υπάρχει μια ευρεία θεματολογία, από τους νέους τρόπους ψηφιακού σχεδιασμού αυτοκινήτων (με τη χρήση και της Εικονικής Πραγματικότητας) έως την έρευνα με κβαντική υπολογιστική (quantum computing).

Από τα δοκιμαστικά πρότζεκτ στην εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης εντός του Ομίλου μέχρι τη βελτιστοποίηση της κυκλοφορίας σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις με την υποστήριξη δεδομένων. Επίσης, θα υπάρξει και μια παγκόσμια τεχνολογική πρεμιέρα, κάτι για το οποίο προς το παρόν τηρείται σιγή ιχθύος.