Tο Kymco People GTi 300 είναι το νεώτερο μέλος της οικογένειας των People, αλλά και το ισχυρότερο αυτής. Το GTi διαθέτει τα αποθέματα που απαιτεί ο ρόλος της μονάδας που ξεχωρίζει και σίγουρα μπορεί να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία του.

Βασικό του  «όπλο» είναι ο κινητήρας του, ο ισχυρός G5 της Kymco, με τα 299 κ.εκ. και τους 28,9 ίππους. Χάρη σε αυτόν, το People είναι το γρηγορότερο scooter της κατηγορίας του και το δεύτερο ισχυρότερο μετά το συγγενές Kymco Downtown 300. Τη μοναδικότητά του αυτή, οι άνθρωποι της Kymco την ενίσχυσαν με τον υπόλοιπο εξοπλισμό του, αλλά και με την αισθητική του, η οποία σε λίγα πράγματα θυμίζει τα υπόλοιπα People.

Αισθητική: Ολόφρεσκη πνοή

Η αύξηση του κυβισμού του People και ο νέος χαρακτήρας του δεν θα μπορούσαν παρά να υποστηριχτούν από μια τολμηρή ανανέωση στην αισθητική του. Πλέον, το People δείχνει πιο φρέσκο από ποτέ και έχει αφήσει το sport χαρακτήρα στην αισθητική του να υπερισχύσει του κλασικού. Όπως ακριβώς και στην οδική του συμπεριφορά! Τα πλαστικά φέρουν περισσότερες γωνίες και ο σχεδιασμός τους είναι πιο σύγχρονος και επιθετικός. Το σχήμα της ποδιάς είναι το πιο επιθετικό στοιχείο πάνω στο νέο People, ενώ η ίδια φιλοσοφία συνεχίζει και προς τα πίσω.

Ακόμη και η ουρά έχει υποκύψει στις sport διαθέσεις του σχεδιαστή, καθώς το τελείωμά της είναι αρκετά αιχμηρό. Τη διαφορά στη νέα αισθητική του People κάνουν φυσικά και οι λεπτομέρειες, όπως η μικρή μαύρη ζελατίνα στο τιμόνι και η διχρωμία των πλαστικών. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Kymco επέλεξαν να διατηρήσουν και κάποια από τα πρακτικά στοιχεία των προηγούμενων εκδόσεων.

Αυτό γίνεται φανερό από το νέο πίνακα οργάνων, ο οποίος δεν εντυπωσιάζει με την αισθητική του, αν και είναι πολύ πρακτικός, καθώς επίσης και από τη σχάρα στο πίσω μέρος, η οποία μπορεί να διακόπτει τη sport φιλοσοφία της ουράς, χρησιμεύει όμως πολύ στην αύξηση των μεταφορικών δυνατοτήτων του scooter.

Άνεση / Χώροι: Ανάμεικτα συναισθήματα

Το People GTi 300 έχει άφθονο χώρο για τον αναβάτη, αλλά όχι και για τα πράγματά του. Με το που θα ανέβει κάποιος, ανεξαρτήτως ύψους, στη σέλα του scooter της Kymco, θα βολευτεί αμέσως. Την ευγνωμοσύνη του θα την χρωστάει αρχικά στον άφθονο χώρο που υπάρχει για τα πόδια του και έπειτα στην άνετη σέλα. Η θέση οδήγησης του scooter θα φέρει τον κορμό του σε όρθια φυσική θέση και τα γόνατά του θα σχηματίσουν ορθές γωνίες. Αυτό που θα προβληματίσει τον πιο ψαγμένο αναβάτη είναι η προστασία από τον αέρα, αλλά όλες οι αμφιβολίες του θα εξατμιστούν χάρη στη ζελατίνα. Μπορεί να είναι πολύ μικρή, αλλά προσφέρει καλή προστασία, λόγω του σχεδιασμού της.

Οι χώροι, από την άλλη, είναι το αδύναμο σημείο του People. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τη σέλα δεν θα επιτρέψει ούτε τη φιλοξενία ενός jet κράνους -μόνο μικροπράγματα θα μπουν εκεί κάτω, όπως και στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Ωστόσο, μια αρκετά μεγάλη τσάντα μπορεί να τοποθετηθεί στον ειδικό γάντζο της ποδιάς, ενώ και η σχάρα είναι σε θέση να μεταφέρει κάποια πράγματα. Πάντως, αξίζει να αναφερθεί ότι το People 300i διατίθεται και σε έκδοση με στάνταρ top case.

Κινητήρας: Ο G5 κάνει τη διαφορά

Αναμφισβήτητα, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο νέο People 300i είναι ο κινητήρας του. Ο πανίσχυρος G5, ο οποίος προωτοεμφανίστηκε στο Downtown, αποτελεί το βασικό πλεονέκτημα της κατασκευής (για το People άλλαξε η χαρτογράφηση και η τελική μετάδοση).

Τα 299 κ.εκ. του είναι ελάχιστα περισσότερα από αυτά των μοτέρ του ανταγωνισμού (278 κ.εκ. έχουν τα Piaggio, Aprilia και Peugeot και 279 κ.εκ. το Honda SH), ωστόσο, η ισχύς του είναι σαφώς ανώτερη. Οι 28,9 ίπποι του, το καθιστούν το δεύτερο ισχυρότερο της κατηγορίας (μετά το Downtown), αλλά χάρη στον κινητήρα του και τις μαζεμένες του διαστάσεις, το People είναι το γρηγορότερο της κατηγορίας, με τελική 150 χλμ./ώρα και με απίστευτες ρεπριζ. Και δεν πρόκειται για μια απλή συγκυρία που φέρνει αυτό το νούμερο στο κοντέρ.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ο αναβάτης συνειδητοποιεί ότι αυτός ο κινητήρας έχει δύναμη, την μοιράζει άψογα σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας του και δεν πρόκειται να δείξει σημάδια «κόπωσης».

Αναρτήσεις: Συμβατικές επιλογές

Ο τομέας αυτός είναι χωρίς εκπλήξεις, καθώς οι επιλογές των υπευθύνων χαρακτηρίζονται μάλλον συμβατικές, σε σύγκριση με αυτές σε άλλους τομείς (πανίσχυρος κινητήρας, τριπίστονη δαγκάνα, αισθητική που διαφοροποιείται από τη σειρά). Έτσι, λοιπόν, μπροστά συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 37 χιλ. και πίσω διπλά αμορτισέρ που μπορούν να ρυθμιστούν ως προς την προφόρτιση.

Η συμπεριφορά των αναρτήσεων είναι σχετικά σφιχτή και εξυπηρετεί περισσότερο όσους έχουν sport βλέψεις για το People. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα δημιουργήσουν πρόβλημα στον αναβάτη, παρά μόνο όταν το οδόστρωμα είναι πολύ κακό.

Φρένα: Βάλε κι ας… περισσέψει!

Η ιδιαίτερη προσοχή που έδειξαν οι άνθρωποι της Kymco στο People φαίνεται στα φρένα του, τα οποία είναι όχι μόνο καλά, αλλά ίσως και πιο καλά απ’ ό,τι χρειαζόταν. Φυσικά, αυτό σε καμιά περίπτωση δεν είναι κακό -το αντίθετο. Στο μπροστινό φρένο υπάρχει ένας δίσκος 260 χιλ., ο οποίος ακινητοποιείται από μια πλευστή δαγκάνα τριών εμβόλων, επιλογή όχι και τόσο συνηθισμένη για την κατηγορία.

Το πίσω φρένο αποτελείται από ένα δίσκο επίσης 260 χιλ. και μονοέμβολη δαγκάνα. Σε συνδυασμό και με τα μεταλλικά σωληνάκια, τα φρένα του People είναι δυνατά, αλλά όχι σε βαθμό υπερβολής. Το φρενάρισμα θα πραγματοποιηθεί άμεσα, όχι όμως με τρόπο που θα τρομάξει ή θα διακινδυνεύσει την ακεραιότητα scooter και αναβάτη. Τα εύσημα για το τελευταίο ανήκουν στην πολύ καλή αίσθηση που, αν και λίγο σκληρή, δεν θα αφήσει παράπονο.

Οδηγώντας: Το πιο sport People

Η γνώριμη αίσθηση που θα περίμενε κάποιος που έχει οδηγήσει τα προηγούμενα People να αποκομίσει πάνω στη σέλα και του νέου μοντέλου, κλονίζεται σοβαρά όταν δει τη νέα του αισθητική και γκρεμοτσακίζεται εντελώς όταν κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του. Η χαλαρότητα που χαρακτηρίζει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, εδώ έχει αντικατασταθεί από sport διαθέσεις που γίνονται άμεσα φανερές.

Ο κινητήρας έχει νεύρο από την αρχή και, μόλις ξεπεράσει το μικρό κενό της μετάδοσης στα πρώτα μέτρα, τινάζει με ορμή το scooter σε κάθε τράβηγμα του γκαζιού. Το People έχει διαθέσιμο γκάζι ανά πάσα στιγμή, είτε χαμηλά είτε ψηλά. Ακόμη και πάνω από τα 120 χλμ./ώρα, το τράβηγμα του γκριπ του γκαζιού θα μεταφραστεί αυτόματα σε αποθέματα που αρκούν για μια ασφαλή προσπέραση.

Μέσα στην πόλη, η συνολική συμπεριφορά του scooter δεν πρόκειται να δημιουργήσει παράπονα. Ξεπερνώντας την κάπως βαριά αίσθηση (σε σχέση με scooter του ανταγωνισμού) που προκαλεί η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ της βενζίνης κάτω από τη σέλα και το υψηλό κέντρο βάρους, μπορείς να κινηθείς με μεγάλη ευελιξία ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα ή χαλαρή κίνηση. Το γκάζι είναι πολύ, αλλά όχι απότομο, και δεν θα τρομάξει. Το αίσθημα εμπιστοσύνης θα ενισχυθεί και από τη σταθερότητα του People (προσφορά των αναρτήσεων και των μεγάλων τροχών), αλλά και από την εξαιρετική λειτουργία των φρένων. Το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού δεν θα έρθει παρά μόνο κατόπιν εντολής σου, χάρη στην καλή αίσθηση, ενώ (ειδικά σε καλό οδόστρωμα) η απόσταση ακινητοποίησης είναι πολύ μικρή.

Τα επίπεδα εμπιστοσύνης θα παραμείνουν υψηλά, ακόμη κι όταν πιέσεις το People και υιοθετήσεις πιο sport ρυθμούς. Εκεί το scooter της Kymco θα σε ακολουθήσει χωρίς παράπονο -θα πλαγιάσει, θα αλλάξει άμεσα κατεύθυνση και θα φρενάρει άμεσα- και θα αργήσει να σου δείξει τα όριά του. Έξω από την πόλη, το People δεν εντυπωσιάζει μόνο χάρη στην υψηλή τελική του. Ανεξαρτήτως των χιλιόμετρων, μένει σταθερό και χαρίζει εμπιστοσύνη, ενώ η προστασία από τον αέρα κρίνεται ικανοποιητική, δεδομένης της μικρής ζελατίνας. Ωστόσο, στις μεγάλες ταχύτητες θα δείξει πιο νωρίς τα όριά του κάτω από πίεση.

Συμπέρασμα: Ισχυρή και οικονομική επιλογή

Το νέο People GTi 300 αποτελεί ένα πρακτικό scooter που δεν θα διστάσει λεπτό να υιοθετήσει sport ρυθμούς. Το τελευταίο δεν οφείλεται μόνο στον ισχυρό κινητήρα του, αλλά στο συνολικό του στήσιμο, το οποίο θα ικανοποιήσει. Αν ο αναβάτης έχει ένα παράπονο από το scooter, αυτό θα οφείλεται στους σχεδόν ανύπαρκτους χώρους, αν και αυτό το πρόβλημα μπορεί εύκολα να λυθεί, χάρη στην έκδοση με το top case. Όσο για την τιμή του μοντέλου, κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας (το ίδιο και η έκδοση top case, η οποία κοστίζει 100 ευρώ περισσότερα).

Πηγή: mototriti.gr