Συνεπής με το κλίμα των ημερών, η Audi φρόντισε στα τρία νέα μοντέλα επιδόσεων που θα λανσάρει επίσημα στη Φρανκφούρτη σε λίγες ημέρες, να συνδυαστεί καλύτερα από ποτέ η δύναμη με την οικονομία χρήσης.

Τα νέα S μοντέλα δε θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από τη λογική του downsizing και το αποτέλεσμα της εξοικονόμησης καυσίμου αγγίζει -στην περίπτωση του νέου S6- το 25%, χωρίς μάλιστα να έχει θυσιαστεί στο ελάχιστο η σπορ αίσθηση του μοντέλου.

Το κοινό που έχουν και τα τρία αυτοκίνητα της Audi είναι το V8 μηχανικό σύνολο των 4,0 λίτρων. Το twin-turbo TFSI μοτέρ έχει απόδοση που ποικίλει από τους 420 έως τους 520 ίππους. Καινοτόμο του χαρακτηριστικό αποτελεί το «cylinder on demand», ένα σύστημα διακοπής των μισών κυλίνδρων, με τα οφέλη στην κατανάλωση να είναι προφανή. Άλλο ένα στοιχείο που μοιράζονται τα τρία μοντέλα είναι πως οι πωλήσεις τους θα ξεκινήσουν από την προσεχή άνοιξη.

Audi S6 και S6 Avant

Το 4λιτρο μοτέρ αποδίδει στην περίπτωση του S6 420 ίππους και 550 Nm ροπής, δύο τιμές που του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δλ. (4,9 το Avant), την ίδια στιγμή που η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ορίζεται στα 9,7 λτ./100 χλμ. (9,8 το Avant), μια τιμή που είναι μειωμένη κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, η οποία, όμως, φορούσε ένα V10 μοτέρ 5,2 λτ.

Κατά τα λοιπά, η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου S tronic 7τάχυτου κιβωτίου και στους 4 τροχούς, ενώ –προαιρετικά- το S6 μπορεί να αποκτηθεί και με ένα σπορ μπλοκέ διαφορικό, το οποίο κατανέμει ενεργά την ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς. Παραπάνω είδαμε τα οφέλη του downsizing στην πράξη, αλλά και την επίδραση τεχνολογιών όπως το start/stop και το cylinder on demand. Όταν, μάλιστα, το τελευταίο αναλάβει να κλείσει τους μισούς κυλίνδρους, ενεργοποιείται το σύστημα ANC (Active Noise Cancellation).

Η «δουλειά» του είναι – μέσω 4 μικροφώνων που υπάρχουν στη καμπίνα- να μεταφέρει τον ήχο σε έναν υπολογιστή, ο οποίος τον αναλύει και αν ανιχνεύσει «ενοχλητικά» στοιχεία, τότε μέσω του ηχοσυστήματος, εκπέμπει έναν ήχο που τα ακυρώνει.

Το σασί του S6 έχει δεχτεί τις δέουσες ενισχύσεις, ενώ η χρήση 20% αλουμινίου στο αμάξωμα, επέτρεψε στο βάρος να κρατηθεί σχετικά χαμηλά, καθώς το Sedan ζυγίζει 1.895 κιλά και το Avant 1.950 κιλά. Η στάνταρ αερανάρτηση με το μεταβλητό βύθισμα, που διαθέτει πέντε ρυθμίσεις και επιτρέπει στο αμάξωμα να χαμηλώσει κατά 10 χλστ. Τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα φέρουν μαύρες δαγκάνες, ενώ ως έξτρα διατίθενται και κεραμικοί δίσκοι. Το S6 φέρει 19άρες ζάντες με ελαστικά 255/40, ενώ για όσους θέλουν, υπάρχουν 7 διαφορετικές ζάντες 19 και 20 ιντσών.

H οπτική διαφοροποίηση των S6 από τα «κανονικά» Α6 γίνεται μέσω των νέων προφυλακτήρων, της πίσω αεροτομής, της νέας μάσκας, των καθρεφτών από αλουμίνιο, τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά μέσω των σχετικών λογότυπων. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δερμάτινες επενδύσεις Nappa και Alcantara, τα σπορ καθίσματα, τα αλουμινένια paddles, όργανα και πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ, το σύστημα MMI και τα πολυπληθή σηματάκια S6. Επιλογή υπάρχει γύρω από το διάκοσμο (carbon, αλουμίνιο ή ξύλο), ενώ η λίστα του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού είναι πραγματικά ανεξάντλητη.

Audi S7 Sportback

Όπως προείπαμε, και εδώ υπάρχει το ίδιο μηχανικό σύνολο, με τα ίδια ακριβώς νούμερα επιδόσεων με το S6, οπότε δεν τα επαναλαμβάνουμε για να μη σας κουράσουμε. Εξαίρεση αποτελούν τα 4,9 δλ. που απαιτούνται για την πραγματοποίηση της διαδικασίας του 0-100 χλμ./ώρα, που και πάλι είναι όσα ακριβώς και στο S6 Avant. Οι ίδιες ακριβώς τεχνολογίες (Quattro, S tronic, cylinder on demand, ANC, αερανάρτηση κ.τλ.) που είδαμε στο S6 δίνουν κανονικά και εδώ το παρόν.

Το μήκους 4.980 χλστ. 5θυρο κουπέ αμάξωμα είναι φτιαγμένο από μια μείξη ατσαλιού και αλουμινίου, γεγονός που του επιτρέπει να ζυγίζει 15% λιγότερο από ότι το «κανονικό» A7 Sportback. Η πίσω (5η) πόρτα ανοίγει και κλείνει ηλεκτρονικά, με τον χώρο των αποσκευών να ξεκινά από τα 535 λίτρα και να φτάνει – μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων – στα 1.390 λίτρα. Σε σχέση με το Α7, το S7 διαθέτει bodykit που αποτελείται από νέους προφυλακτήρες, νέα γρίλια και μάσκα, πλαϊνά μαρσπιέ, αλουμινένιους καθρέφτες, τετραπλές απολήξεις των εξατμίσεων, ενώ είναι διαθέσιμο σε 9 χρώματα αμαξώματος (ένα περισσότερο από ότι το S6).

Για το εσωτερικό ισχύουν όσα είπαμε και στο S6, γεγονός που μας επιτρέπει να ασχοληθούμε με ορισμένα από τα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού που πραγματικά εντυπωσιάζουν. Πρώτο και καλύτερο είναι το ηχοσύστημα των 15 ηχείων της Bang & Olufsen, ενώ δε λείπουν και άλλα high-tech στοιχεία όπως το head-up display, το μεγάλο MMI με WLAN, Bluetooth και τηλέφωνο, το σύστημα παρκαρίσματος με κάμερα 360 μοιρών, τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και πολλά άλλα. Υπενθυμίζουμε πως τα πιο πάνω εξοπλιστικά στοιχεία είναι διαθέσιμα και στο S6.

Audi S8

Στη ναυαρχίδα της Audi το 4λιτρο twin turbo TFSI μοτέρ βρίσκεται στην κορυφαία του στιγμή, αφού αποδίδει 520 ίππους και 650 Nm ροπής. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που η «λιμουζίνα» της Audi χρειάζεται μονάχα 4,2 δλ. για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα. Από την άλλα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Το ωραίο είναι πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο ζητά μόνο 10,2 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. μεικτής χρήσης. Σκεφτείτε, πως η προηγούμενη γενιά του S8 εξοπλιζόταν από ένα V10 μοτέρ 5,2 λτ., το οποίο απέδιδε 70 ίππους λιγότερους, την ίδια στιγμή που η κατανάλωσή του ήταν αυξημένη κατά 23% (13,2 λτ./100 χλμ.) σε σχέση, πάντα, με το καινούργιο μοντέλο. Όπως και στα άλλα μοντέλα S έτσι και στο κορυφαίο, διατίθενται κανονικά τα συστήματα cylinder on demand και Active Noise Cancellation (ANC).

Το tiptronic κιβώτιο των 8 σχέσεων, δουλεύει σε χαμηλές στροφές όποτε αυτό είναι δυνατό, όμως κατεβάζει γρήγορα και άνετα όποτε του ζητηθεί από τον οδηγό. Μεταδίδει την κίνηση στο σύστημα Quattro, το οποίο φέρει κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει και πίσω που λειτουργεί ως μπλοκέ. Όταν το S8 πιέζεται οδηγικά, η μερίδα του λέοντος της ισχύος μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, γεγονός που ουσιαστικά «σπρώχνει» το θηριώδες sedan στο εσωτερικό της στροφής.

Φυσικά και στα άριστα χαρακτηριστικά χειρισμού βοηθάει και η αυτορυθμιζόμενη αερανάρτηση, η οποία βρίσκεται πάντα σε αρμονία με το σύστημα διεύθυνσης, τη διαχείριση του κινητήρα και τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, προκειμένου να εξασφαλίζονται τα βέλτιστα οδικά χαρακτηριστικά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από πέντε set up ρυθμίσεων, ανάλογα με το αν θέλει να δώσει έμφαση στην άνεση, στο δυναμισμό ή σε μια ισορροπία των δύο. Στάνταρ είναι οι τροχοί 20 ιντσών με ελαστικά 265/40, οι οποίοι φέρουν αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 400 χλστ. εμπρός και 365 χλστ. πίσω. Κάθε ένα από τα προαιρετικά carbon δισκόφρενα αφαιρεί από το βάρος του S8 πάνω από 5 κιλά.

Μεγάλο πλεονέκτημα του S8 αποτελεί το βάρος του, το οποίο ορίζεται στα 1.975 κιλά, μια εντυπωσιακή επίδοση για ένα όχημα αυτού του μεγέθους (μήκος 5,15 μέτρα). Το μυστικό της επιτυχίας του κρύβεται στο πλαίσιο ASF (Audi Space Frame), το οποίο είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο. Σκεφτείτε πως το ASF ζυγίζει μονάχα 231 κιλά, τουλάχιστον 100 κιλά λιγότερα από το αν ήταν κατασκευασμένο από ατσάλι. Στιλιστικά διαφέρει από τα «κοινά» Α8 μέσω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, της νέας μάσκας, των καθρεφτών από αλουμίνιο και των τετραπλών απολήξεων της εξάτμισης. Θα διατίθεται σε13 χρώματα αμαξώματος, δύο εκ των οποίων (Daytona Gray και Prism Silver) θα υπάρχουν αποκλειστικά στο S8.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δερμάτινες επενδύσεις Nappa και Alcantara, τα σχεδιασμένα ειδικά για το S8 καθίσματα (διαθέσιμα και σε καπιτονέ δέρμα με ασημί ραφές), το δερμάτινο τιμόνι, τα αλουμινένια paddles και πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ, το κόκκινο κουμπί Start Engine, τα carbon διακοσμητικά, το σύστημα MMI και το διάσπαρτα λογότυπα S8. Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι διαθέσιμες και με δέρματα Milano και Valcona, ενώ τα καθίσματα μπορούν να είναι κλιματιζόμενα και να προσφέρουν μασάζ.

Στον έξτρα εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, υπάρχουν: ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go, Audi side assist, Audi lane assist, νυχτερινή ανίχνευση πεζών, σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας του οδηγού, το μεγάλο MMI με WLAN, Bluetooth και τηλέφωνο, το σύστημα ήχου Bang & Olufsen με 19 ηχεία απόδοσης 1.400 Watt, LED φωτιστικά σώματα, κρυφός φωτισμός, head-up display, βοηθός παρκαρίσματος με 4 κάμερες 360 μοιρών και άλλα πολλά.

Πηγή: autotriti.gr