Δεκαέξι χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου HR-V η Honda επιστρέφει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, με την 2η γενιά που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα στους εκπροσώπους του ελληνικού ειδικού τύπου και είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις του δικτύου της Honda.

Η πρώτη γενιά HR-V ήταν ένα πετυχημένο εμπορικά μοντέλο με αναγνωρίσιμο σχήμα που έγινε δημοφιλές στην χώρα μας, παρά το ότι στην εποχή του οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούσαν την μεγαλύτερη κατηγορία των SUV, όπως το Honda CR-V, το Toyota Rav4 και άλλα.

Να όμως που οι καιροί άλλαξαν και στις μέρες μας (λόγω και της οικονομικής κρίσης) η μικρή κατηγορία των SUV αναπτύσσεται με αλματώδη βήματα και η Honda δεν ήταν δυνατόν να μείνει έξω από ένα χώρο που έχει εμπειρία και ιστορία.

jhfah2

Έτσι προέκυψε το νέο HR-V, ένα μικρομεσαίο SUV, με αισθητική που θυμίζει κουπέ, χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού, ποιότητα σε υλικά/φινίρισμα και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Ο χώρος αποσκευών χωρά 400 λίτρα (ή 453 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση), ενώ η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων «magic seats» της Honda, που εκτός από την αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Στην μεταφορά ογκωδών αντικειμένων βοηθά και η 5η πόρτα που στηρίζεται σε μονοκόμματο πλαίσιο, έχει μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι (μόλις 65εκ. από το έδαφος).

jhfah3

Το αμάξωμα είναι βασισμένο σε αυτό του Jazz, κάνει χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής σε ποσοστό 27%, διαθέτει ποδιές στο κάτω μέρος για βελτίωση της αεροδυναμικής και εφαρμόζει εκτεταμένες σύγχρονες τεχνικές για την βελτίωση της ηχομόνωσης (ακόμα και οι μοκέτες στο πάτωμα είναι από ηχοαπορροφητικό υλικό). Χαρακτηριστικό της προσοχής στο αμάξωμα είναι ότι, το βάρος (1241-1404 κιλά αναλόγως την έκδοση) υπολείπεται αυτού του Civic.

jhfah4

Το HR-V διατίθεται με 2 κινητήρες:

  • Τον 1,6 i-Dtec πετρελαιοκινητήρας Euro6 με 120 ίππους και 30,6 χγρμ ροπής, που επιταχύνει στα 0-100 μέσα σε 10,1’’ και φτάνει την τελική των 192χλμ/ώρα, ενώ (κατά τον κατασκευαστή) καταναλώνει 4,0λτ/100χλμ. και τον
  • 1,5 i-Vtec εντελώς νέο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, με ισχύ 130 ίππων και ροπή 15,8 χγρμ, που θέλει για τα 0-100 10,7’’ και φτάνει την τελική των 192 χλμ/ώρα, με κατανάλωση (κατά την Honda) 5,2 λτ/100χλμ.

Οι δυο κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

jhfah6

Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και με άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper – ARD), τα οποία διαθέτουν δυο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβόλων).

Επιπλέον υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα, ενώ σε αυτό προστίθεται μεγάλος αριθμός βοηθημάτων υποστήριξης του οδηγού και ασφαλείας.

Το ποιοτικό εσωτερικό με χώρους για τέσσερις ή και πέντε (με κάποιους συμβιβασμούς) επιβάτες, είναι εργονομικό και πλούσια εξοπλισμένο, ακόμα και στην στάνταρ έκδοση (Comfort). Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα magic seats, κ.ά., ενώ η εγγύηση είναι 3 χρόνια από το εργοστάσιο, συν 2 (χωρίς έξτρα χρέωση) από την Σαρακάκης ΑΕΒΕ.

Πλέον αυτών στο νέο HR-V υπάρχει ηλεκτρονικό χειρόφρενο, κάτι που πρώτη φορά εμφανίζεται σε Honda, όπως επίσης συμβαίνει με τον «έξυπνο περιοριστή ταχύτητας» που χρησιμοποιεί την κάμερα αναγνώρισης πινακίδων ορίου ταχύτητας, ώστε να ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος, εκτός αν ο οδηγός επιθυμεί διαφορετικά και κάνει τους κατάλληλους χειρισμούς.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τρεις (Comfort, Elegance και Executive που διατίθεται μόνο κατόπιν παραγγελίας), καθώς και 8 διαφορετικοί χρωματισμοί αμαξώματος.

jhfah7

Οι τιμές του ξεκινούν από 21.670 ευρώ με απόσυρση για το βενζινοκίνητο και φτάνουν τα 25.670 ευρώ για την έκδοση με το CVT, ενώ το diesel ξεκινά από τα 25.670 (πάντα με απόσυρση) έως τα 27.670 ευρώ της έκδοσης Elegance.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις του HR-V, σε μικτή ασφάλτινη διαδρομή, για να εντυπωσιαστούμε θετικά από την οδική συμπεριφορά του και από την σχεδόν παντελή απουσία θορύβων.

Αυτό όμως που -τουλάχιστον- μας παραξένεψε είναι το ότι, ο βενζινοκινητήρας από τις σχεδόν 1200 έως τις 4200 σ.α.λ., δείχνει πιο ροπάτος, απαλός και πρόθυμος να ανεβάσει από αυτόν του πετρελαίου που στα χαρτιά διαθέτει σχεδόν διπλάσια ροπή. Βέβαια στη συνέχεια και μέχρι τις 7000σ.α.λ. που επεμβαίνει ο κόφτης έχει πιο «κούφια» αίσθηση από αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα κινητήρα Honda. Μυστήριο πράγμα το προηγούμενο και πιθανόν αυτό να οφείλεται στη διαφορά τόσο των σχέσεων (μόνο η 1η σχέση είναι ίδια και για τις δυο εκδόσεις και μάλιστα πολύ κοντή) του θαυμάσιου χειροκίνητου κιβωτίου με τις 6 ταχύτητες, όσο και στη διαφορά σχέσης της τελικής μετάδοσης.

Ένα άλλο παράδοξο είναι το ότι ο βενζινοκινητήρας ακούγεται περισσότερο από τον πετρελαιοκινητήρα, ενώ ο δεύτερος υπερέχει του πρώτου σε κατανάλωση, καθώς στη μικρή δοκιμή μας και με σχεδόν ίδιες συνθήκες, η μέση κατανάλωση του i-Dtec ήταν 1,6 λίτρα μικρότερη από αυτήν του i-Vtec.

Πάντως και στις δυο περιπτώσεις η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί με το παραπάνω και ξαφνιάζει ευχάριστα όταν κινείσαι γρήγορα με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και διαπιστώνεις το χαμηλωμένο εμπρός HR-V να συμπεριφέρεται σαν τρένο. Την ίδια στιγμή το τιμόνι γρήγορο και θετικό, υστερεί σε αίσθηση, κάτι που συμβαίνει και με τα φρένα στα πρώτα χιλιοστά διαδρομής του πεντάλ, αν και στη συνέχεια διαπιστώνεις πως κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.

Στο δια ταύτα τώρα, πιστεύουμε πως το νέο HR-V έχει ήδη έτοιμο το κοινό του, ενώ θα προσελκύσει καταναλωτές και από άλλες κατηγορίες, καθώς είναι ποιοτικό, λειτουργικό και μέσα στο πνεύμα της εποχής.

Ανασταλτική παράμετρος μπορεί να είναι η «τσιμπημένη» τιμή του, αλλά όπως λέει και το κλασσικό διαφημιστικό σλόγκαν: «Honda, είναι όλο προσόντα».

Περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή μας που θα συμβεί στις επόμενες εβδομάδες.

Νίκος Τσάδαρης