Πριν από λίγους μήνες είχα παρουσιάσει την τετρακίνητη έκδοση του φουλ υβριδικού Toyota C-HR, ενός SUV/Coupe που ξάφνιασε στην αρχή με το φουτουριστικό σχήμα του και τις πολύ μικρές γυάλινες επιφάνειες στο πίσω μέρος, αλλά τελικά επιβλήθηκε στην αγορά και παρά την τσουχτερή τιμή έχει ιδιαίτερη ζήτηση σαν καινούριο, αλλά και σαν μεταχειρισμένο.

Αυτή τη φορά το θέμα μας είναι και πάλι το C-HR, αλλά με υβριδική τεχνολογία που μπαίνει στην πρίζα, ή για να ακριβολογούμε η έκδοση Plug-in Hybrid 220, με απόδοση 223 ίππων.

Εν συντομία

Εξωτερικά, το plug-in hybrid C-HR δύσκολα διακρίνεται, καθώς η μόνη διαφορά είναι ένα ακόμα πορτάκι (στο πίσω δεξί μέρος), όπου και ο υποδοχέας της πρίζας του φορτιστή.

Απόλυτη ομοιότητα και στο εσωτερικό, εκτός από κάποιες διαφοροποιήσεις στους διακόπτες της υβριδικής λειτουργίας, ενώ οι ψηφιακές οθόνες (ποτέ δεν βρήκαμε από πού ρυθμίζεται το head up display) και οι πολλοί διακόπτες στο τιμόνι, χρειάζονται χρόνο για να εξοικειωθείς μαζί τους.

Το ίδιο και οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών, που την ώρα που ξεκινάς να κινείσαι κλείνουν αυτόματα με ένα γδούπο που ξαφνιάζει.

Εννοείται ότι, ο περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες, η κλειστοφοβική αίσθηση για τους ίδιους και η περιορισμένη ορατότητα πίσω για τον οδηγό, παραμένουν. Μικρότερος είναι και ο χώρος αποσκευών, όχι γιατί προστέθηκε (η απαραίτητη στην Ελλάδα) ρεζέρβα, αλλά γιατί υπάρχει και η τσάντα με το καλώδιο φόρτισης.

Στα μειονεκτήματα σημειώνουμε τη θέση της μπαταρίας λιθίου, που όντας κρεμασμένη κάτω από το πάτωμα, μειώνει το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος κατά 17 χλστ.

Η τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας

Στο Toyota C-HR Plug-in Hybrid εφαρμόζεται το σύνολο της 28χρονης υβριδικής τεχνογνωσίας της Ιαπωνικής μάρκας, προς όφελος του χρήστη και του περιβάλλοντος.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα (VVT-I) απόδοσης 151 ίππων (ροπή 190 Nm/4.400 – 5.200 σ.α.λ.), με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 163 ίππων (ροπή 208 Nm), που τροφοδοτείται με ρεύμα από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh.

Η συνδυαστική ιπποδύναμη φθάνει τους 223 ίππους (διατίθενται 4 προφίλ λειτουργίας Normal, Eco και Sport & Custom), με αποτέλεσμα το βάρους 1.700+ κιλών αμάξωμα, να επιταχύνει από 0-100 σε 7.4΄΄ και στη συνέχεια να φθάνει σε τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου (CVT) μιας σχέσης και κάπου εδώ αρχίζουν οι διαφορές από τα άλλα υβριδικά συστήματα, καθώς το software διαχείρισης της ενέργειας, ανεβάζει την ηλεκτρική αυτονομία σε «απίστευτα» επίπεδα.

Συγκεκριμένα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 επιλογές για το σύστημα κίνησης (EV, αυτόματη EV/HV, HV και φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα).

Η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (EV) είναι διαθέσιμη αυτόματα από την εκκίνηση του C-HR και συνεχίζει έως ότου εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας.

Όταν επιλεγεί η αυτόματη λειτουργία EV/HV, μπαίνει στο παιχνίδι ο βενζινοκινητήρας όταν ο οδηγός ζητά επιπλέον ισχύ και στη συνέχεια το σύστημα επιστρέφει αυτόματα σε ηλεκτρική λειτουργία.

Στη λειτουργία HV (ο οδηγός μπορεί να την ενεργοποιήσει και χειροκίνητα), διατηρείται η κατάσταση της μπαταρίας και ενεργοποιείται αυτόματα η φόρτιση όταν η ενέργεια πλησιάζει στο τέλος της. Τέλος, η λειτουργία φόρτισης επιλέγεται όταν ο οδηγός θέλει να φορτίσει την μπαταρία από τον βενζινοκινητήρα.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής ισχύος 6,6 kW, που επιτρέπει φόρτιση 0–100% σε περίπου 2,5 ώρες, αν βέβαια υπάρχει ανάλογος φορτιστής, αφού σε οικιακή πρίζα χρειάζονται περίπου 5,5 ώρες.

Από τη θέση του οδηγού

Στην υπεράνω κριτικής θέση του οδηγού, διαπιστώνεις άμεσα την ποιότητα υλικών-κατασκευής και την υψηλή ακαμψία του πλαισίου, με το C-HR αυτού του άρθρου να είναι σαφώς πιο σβέλτο από το τετρακίνητο που είχαμε παρουσιάσει προ μηνών (13-5-25).

Στον δρόμο, η οδική συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από το επιπλέον βάρος, ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Αντίθετα, το χειμώνα θα τον προβληματίσει η απουσία καθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ, που δημιουργεί πρόβλημα στην ορατότητα προς τα πίσω, ενώ αν λερωθεί και το μάτι της κάμερας (κάτι πολύ πιθανό τις βροχερές ημέρες), τότε ο οδηγός χρειάζεται να επιστρατεύσει τα «κόλπα» των παλιών φορτηγατζήδων που άνοιγαν την πόρτα και έγερναν έξω από την καμπίνα προκειμένου να κινηθούν με την όπισθεν.

Όμως, αυτό το C-HR πλεονεκτεί στην ποιότητα κίνησης, καθώς με τα υπερσύγχρονα συστήματα διαχείρισης ενέργειας που διαθέτει, μπορεί μέσα στην πόλη να καλύψει 90+ χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Η επίδοση αυτή δεν ζητά από τον οδηγό «αιματηρές οικονομίες» στο γκάζι ή στις περιφερειακές καταναλώσεις, ούτε προχωρημένες τακτικές σε σχέση με τον σχεδιασμό των διαδρομών.

Όντας εξοπλισμένο με το σύστημα Predictive Efficient Drive, μαθαίνει από τις προηγούμενες διαδρομές και ρυθμίζει ανάλογα τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ μέσω της λειτουργίας geo-fencing, αναλύει τη διαδρομή και προσαρμόζει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ούτως ώστε να περισσεύει ενέργεια στην μπαταρία για – ενδεχόμενες – περιοχές που επιβάλλονται μηδενικοί ή πολύ χαμηλοί ρύποι (στην Ελλάδα προσεχώς…).

Επιπλέον, το σύστημα (Predictive Deceleration Support) χρησιμοποιώντας δεδομένα από προηγούμενες διαδρομές, στα σημεία όπου συνήθως ο οδηγός επιβραδύνει, ενισχύει την αναγεννητική πέδηση προς όφελος της ηλεκτρικής αυτονομίας. Επίσης, όταν ακολουθεί ανήφορος το C-HR μπαίνει αυτόματα σε hybrid mode και φορτίζει την μπαταρία προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση ισχύος. Το ίδιο κάνει και αν η μπαταρία αδειάσει σε μια πολλών χιλιομέτρων διαδρομή.

Όλα αυτά (και άλλα πολλά που αν τα απαριθμήσουμε θα μεταβάλλουν το άρθρο σε τεχνικό εγχειρίδιο) συντελούν ούτως ώστε, η κατανάλωση του C-HR μέσα στην πόλη να μην ξεπερνά το 1,8 λτ/100 χλμ, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η κίνηση γίνεται χωρίς σταγόνα βενζίνης, παρά μόνο με τις περίπου 18 kWh/100 χλμ που είναι η ηλεκτρική κατανάλωση του οχήματος. Εκτός πόλης, σε ταξίδια η μέση κατανάλωση δεν θα περάσει τα 7,0 λτ/100 χλμ, εκτός κι αν ο οδηγός πιστέψει ότι οδηγεί το Yaris του Οζιέ…

Πάντως, για τους ανήσυχους οδηγούς, το C-HR που μπαίνει στην πρίζα, διαθέτει το σύστημα Frequency Sensitive Control (FSC) της ZF, που βοηθά στη σπορ οδήγηση, αλλά και στην άνεση.

Δια ταύτα

Με όλα τα παραπάνω, τον πλούσιο εξοπλισμό και τη σφραγίδα αξιοπιστίας της Toyota, το C-HR Plug-in hybrid είναι ένα σύγχρονο, γεροδεμένο, ασφαλές, ευχάριστο οδηγικά και ελάχιστα ρυπογόνο όχημα, που παρά τις όποιες «ατέλειες» μπορεί να εξυπηρετήσει και να αγαπηθεί από μεγάλη γκάμα χρηστών.

Όντας ένα από τα κορυφαία υβριδικά μοντέλα, δεν έχει τον βραχνά της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών, ενώ στην πόλη προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματά τους. Σε αντιστάθμισμα οι περιορισμένοι χώροι σε σχέση με την τσουχτερή τιμή του που είναι στα 48.290 € για το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, αλλά υπάρχει και η βασική plug-in έκδοση, η τιμή της οποίας ξεκινά από τα 36.970 €.

Υπέρ

Σχεδίαση

Ποιότητα κατασκευής

Ακαμψία αμαξώματος

Εξοπλισμός

Θέση οδήγησης

Υβριδική τεχνολογία

Ηλεκτρική αυτονομία

Οδική συμπεριφορά

Ποιότητα κύλισης

Απόδοση κινητήριου συστήματος

Κατανάλωση

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Έλλειψη καθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ

Ορατότητα προς τα πίσω

Χώροι για τους πίσω επιβάτες

Χώρος αποσκευών

Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, C-SUV

Διαστάσεις: 4.362/1.832/1.558 χλστ

Μεταξόνιο: 2.640 χλστ

Ύψος από το έδαφος: 137 χλστ

Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής: 14° / 15,4° / 27°

Χώρος αποσκευών: 350 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 43 λτ

Βάρος: 1.720 κιλά

Κινητήρας: Βενζίνης, ατμοσφαιρικός, 4κύλ., 16βάλ., 1.987 κ.εκ., Euro 6d

Ισχύς θερμικού κινητήρα: 152 ίπποι/6.000 σαλ

Ροπή θερμικού κινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 190/4.400-5.200

Μπαταρία ιόντων λιθίου: 13,8 KWh

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 163 ίπποι

Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 208 Nm

Συνδυαστική Ισχύς (ίπποι): 223

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Κιβώτιο μιας σχέσης (CVT)

Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 225/50/19

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7.4΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 180

Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 45-50 χλμ

Κατανάλωση ενέργειας 18,50 kWh/100 χλμ

Μέση κατανάλωση (δοκιμής με/χωρίς ρεύμα): 1,6 λτ / 6,9 λτ ανά 100χλμ

Εκπομπές CO2 (WLTP): 19,0 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Εγγύηση: 6ετής χωρίς όριο χιλιομέτρων

Εγγύηση μπαταρίας λιθίου: 11ετής

Τιμή: από €36.970