Η Coca Cola συμβουλεύει τους υπαλλήλους της να είναι «λιγότερο λευκοί», στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαίδευσης για την αποδοχή της διαφορετικότητας, μόνο που το υλικό κυκλοφόρησε online και έγινε viral από κάποιον που το ανέβασε στο Twitter.

Το πρόγραμμα «Αντιμετωπίζοντας τον ρατσισμό» έχει θετικό πρόσημο, εκπορεύεται από το LinkedIn Education και υιοθετήθηκε από την Coca Cola με σκοπό να έρχονται οι υπάλληλοι σε επαφή με διαφορετικά πολιτισμικά και κοινωνικά πλαίσια.

«Στις ΗΠΑ και τις άλλες δυτικές χώρες, οι λευκοί άνθρωποι κοινωνικοποιούνται να νιώθουν πως είναι εγγενώς ανώτεροι επειδή είναι λευκοί», γράφουν τα κείμενα του προγράμματος, που διέρρευσαν στο κοινωνικό δίκτυο από τη YouTuber Karlyn Borysenko.

Σε άλλη διαφάνεια διαβάζουμε «προσπαθήστε να είστε λιγότερο λευκοί», δηλαδή «λιγότερο καταπιεστικοί, λιγότερο υπερόπτες, λιγότερο σίγουροι» και «περισσότερο ταπεινοί».

Η Borysenko δήλωσε πως τα κείμενα έφτασαν σε εκείνη από άνθρωπο της Coca Cola, που της είπε ότι η εκπαίδευση στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης είναι υποχρεωτική.

Το LinkedIn δήλωσε τη Δευτέρα ότι έχει αποσύρει το αμφιλεγόμενο εκπαιδευτικό υλικό. Η Coca Cola αρνήθηκε από την πλευρά της πως ήταν υποχρεωτική η παρακολούθηση του προγράμματος, όπως ισχυρίζεται το περιοδικό Newsweek.

Η Coca Cola εξήγησε πως ενώ η πρωτοβουλία «Better Together» περιείχε και πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του LinkedIn, τα μαθήματα ευαισθητοποίησης στη διαφορετικότητα «δεν είναι μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της εταιρίας».

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την Εταιρεία «τα βίντεο και οι εικόνες που αφορούν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Coca-Cola δεν αποτελούν μέρος του προγράμματος σπουδών της εταιρείας. Η παγκόσμια κατάρτιση Better Together είναι μέρος ενός πλάνου εκμάθησης για τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς και αποτελείται από έναν αριθμό σύντομων χρονογραφημάτων, καθένα εκ των οποίων έχει διάρκεια λίγων λεπτών.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει πρόσβαση στην πλατφόρμα LinkedIn Learning αναφορικά με ποικίλα θέματα, όπως η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη. Το εν λόγω βίντεο ήταν προσβάσιμο στην πλατφόρμα LinkedIn Learning αλλά δεν ήταν μέρος του προγράμματος σπουδών της εταιρείας. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε επαφή και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των εργαζόμενων μας, βελτιώνοντας παράλληλα τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, όπου είναι απαραίτητο».