Η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη μετά τη σύγκρουση του πλοίου DALI σε πυλώνα της, δεν εγείρει μόνο ζητήματα ασφαλείας, αλλά δημιουργεί και οικονομικά προβλήματα, αφού οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις αναμένεται να σπάσουν ρεκόρ.

Ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου, Bruce Carnegie-Brown, που βοηθάει ασφαλιστικές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα, τόνισε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

«Αρχίζουμε να αναπτύσσουμε πόρους αναμένοντας ότι θα υπάρξουν σημαντικές απαιτήσεις. Και για την Lloyd’s θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να ξετυλιχθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε στο CNBC.

«Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε με αριθμούς. Όμως, αισθάνομαι ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική ζημία, ενδεχομένως η μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλιστική ζημία όλων των εποχών», είπε χαρακτηριστικά.

Έπειτα, τόνισε πως το μεγαλύτερο ασφαλιστικό πρόβλημα αφορά τις «δευτερογενείς επιπτώσεις» από την κατάρρευση της γέφυρας, δηλαδή τις υπόλοιπες επιχειρηματικές δραστηριότητες που επηρεάζονται.

«Πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες θα σταματήσουν, αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από τα πλοία που είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι και φυσικά από τα πλοία που προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και δεν μπορούν πλέον. Αυτές οι δευτερογενείς επιπτώσεις θα χρειαστούν κάποιο χρόνο για να αντιμετωπιστούν», είπε στη συνέχεια.

Μάλιστα, αναλυτές της Barclays εκτίμησαν ότι οι ασφαλιστικές μπορεί να πληρώσουν έως και 3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ άλλοι ειδικοί εκτιμούν ότι το λιγότερο ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν είναι τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια.