Το λογότυπο των Microsoft Windows έχει αλλάξει πολύ από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1985. Πώς θα ήταν όμως αν είχε εφευρεθεί ακόμη νωρίτερα – ας πούμε, το 1400; Ένα γοτθικό τοξωτό παράθυρο με τέσσερις υαλοπίνακες, ίσως;

Το επανασχεδιασμένο λογότυπο των Windows αποτελεί μέρος μιας σειράς λογοτύπων μεσαιωνικού τύπου από τον Ρώσο εικονογράφο Ilya Stallone, ο οποίος άρχισε να τα δημοσιεύει στον λογαριασμό του στο Instagram τον Ιανουάριο. Μέχρι σήμερα, ο Stallone έχει επανασχεδιάσει 25 διάσημα λογότυπα για να τα κάνει να μοιάζουν σαν να δημιουργήθηκαν στον Μεσαίωνα.

Από τους τέσσερις δακτυλίους της Audi, οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε ξύλινους τροχούς, μέχρι την εμβληματική σειρήνα της Starbucks και το πούμα της… Puma, κάθε μεσαιωνικό λογότυπο παρέχει μια πνευματώδη ερμηνεία μερικών εκ των πιο διάσημων σημερινών brands.

Πότε και πού προέκυψε η ιδέα για τα μεσαιωνικά λογότυπα

Η ιδέα προέκυψε όταν ο Stallone επισκέφθηκε δύο μεσαιωνικά κάστρα στη Λευκορωσία. «Η ατμόσφαιρα αυτής της εποχής με εντυπωσίασε και μετά το ταξίδι αποφάσισα να δημιουργήσω μια σειρά μεσαιωνικών branding», λέει ο δημιουργός σύμφωνα με το Fast Company.

Κάθε λογότυπο είναι εικονογραφημένο ώστε να φαίνεται ατελές -τολμώ να πω αρχαϊκό- και τοποθετημένο σε φόντο σέπια. Φυσικά, το βασιλικό θέμα είναι διάχυτο: Το λογότυπο της Burger King βλέπει δύο βασιλείς στριμωγμένους σαν μπιφτέκια ανάμεσα σε δύο ψωμάκια χάμπουργκερ, τα οποία καλύπτονται από ένα στέμμα. Εν τω μεταξύ, το λογότυπο της φλόγας του Tinder παρουσιάζει ένα βασιλικό ζευγάρι σε μια αγαπημένη αγκαλιά.

Ορισμένα λογότυπα είναι ακόμη πιο κωμικά επειδή μεταφράζουν μια σύγχρονη έννοια στη μεσαιωνική εποχή: Αντί για την τριάδα των ραδιοκυμάτων του Spotify, η εκδοχή του Stallone διαθέτει μια μεσαιωνική τρομπέτα και δύο φλάουτα που αιωρούνται σε έναν πράσινο κύκλο. Και αντί για το περίγραμμα της φωτογραφικής μηχανής στο λογότυπο του Instagram, η δική του εκδοχή είναι ένας πίνακας ενός άνδρα που φοράει βολάν και στηρίζεται σε ένα καβαλέτο.

Ορισμένα λογότυπα συνοδεύονται ακόμη και από ένα λεκτικό σήμα σε γοτθική γραμματοσειρά παλαιού αγγλικού τύπου. Από αυτή την εβδομάδα, όλα τα υπάρχοντα λογότυπα είναι διαθέσιμα ως NFTS. Όσο για τα νέα λογότυπα; Ο Stallone λέει ότι δεν θα σταματήσει μέχρι να ασχοληθεί με κάθε μάρκα στον πλανήτη: «Όταν όλα τα λογότυπα είναι έτοιμα, μπορούμε εύκολα να επιστρέψουμε στον Μεσαίωνα».