Να παραμείνουν οι ποινές που είχαν επιβληθεί από το Εφετείο Αθηνών στους τρεις υπευθύνους της κυπριακής αεροπορικής εταιρείας «Ήλιος» για τη μοιραία πτώση του Boeing 737 στο Γραμματικό Αττικής στις 14 Αυγούστου 2005 που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 115 επιβάτες και το 6μελές πλήρωμα του αεροσκάφους εισηγήθηκε σήμερα στο Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου ο αντεισαγγελέας Αν. Κανελλόπουλος και πρότεινε την απόρριψη των αιτήσεων των τριών υπευθύνων της εταιρείας «Helios Airways» που ζητούσαν να αναιρεθεί η εφετειακή απόφαση.

Ο εισαγγελικός λειτουργός επεσήμανε ότι έχει πλήρη και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, όπως απαιτούν οι συνταγματικές επιταγές, η εφετειακή απόφαση με την οποία ο Δημήτρης Πανταζής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κικκίδης, διευθυντής πτητικών επιχειρήσεων και Γιάνκο Στοϊμένοφ, αρχιπιλότος της εταιρείας καταδικάστηκαν σε ποινές κάθειρξης δέκα ετών ο καθένας. Για το λόγο αυτό ο κ. Κανελλόπουλος πρότεινε να απορριφθούν και οι τρεις αιτήσεις αναίρεσης.

Οι ποινές και των τριών υπευθύνων της αεροπορικής εταιρείας μετατράπηκαν σε χρηματικές και στη συνέχεια εξαγοράστηκαν από τον καθένα με το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου, ενώ ο τέταρτος κατηγορούμενος, μηχανικός της εταιρείας, Άλαν Ίργουϊν, ο οποίος έλεγξε το αεροσκάφος πριν την πτήση, αθωώθηκε. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

Υπενθυμίζεται ότι το μοιραίο αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Λάρνακας της Κύπρου με προορισμό την Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η αναχώρηση έγινε στις 09:07 από την Λάρνακα. Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου.

Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροπλάνο ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον Α-ΓΕΕΘΑ να απογειωθούν αεροσκάφη προς αναζήτηση του αεροσκάφους. Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία στις 11:18 ήρθαν σε οπτική επαφή με το κυπριακό αεροπλάνο και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες.

Το αεροπλάνο πετούσε με τον αυτόματο πιλότο, κατευθυνόμενο προς την Εύβοια και σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Μετά από λίγο τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν και σταμάτησαν διαδοχικά και οι δύο κινητήρες. Στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στη βόρεια πλευρά της Αττικής.