Εκτός πίστας, όταν τα φώτα έσβηναν, ο Άιρτον Σένα επέστρεφε στην ήρεμη ζωή του. Άνθρωπος με χόμπι και πάθη, όπως οι περισσότεροι. Του άρεσαν η θάλασσα, το σκι, τα ταχύπλοα σκάφη και οι μοτοσυκλέτες… Λάτρευε το design, την υψηλή τεχνολογία και κάποια στιγμή ένας στενός του φίλος του έριξε την ιδέα: «Γιατί δεν δίνεις το όνομά σου σε κάποια προϊόντα;». Ο Βραζιλιάνος συμφώνησε… «Η πολύχρονη συμμετοχή μου στην F1 σε ανταγωνιστικό επίπεδο, είχε επιρροή και στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μου. Με έκανε να μάχομαι για την υπεροχή, τον επαγγελματισμό και την τελειότητα». Αυτή ήταν η φιλοσοφία του και με βάση αυτή επιλέγονται τα προϊόντα που θα φέρουν το όνομά του. Η Senna Collection περιλαμβάνει προϊόντα υψηλής ποιότητας και προηγμένης τεχνολογίας. Από μπλουζάκια, ρολόγια, πένες, στυλό και γυαλιά ηλίου, μέχρι ποδήλατα, ταχύπλοα, jet boat και μοτοσυκλέτες! Τα κέρδη από την πώληση των προϊόντων πάνε στο «Ayrton Senna Foundation».

Η αδυναμία του στις μοτοσυκλέτες

Τα δίτροχα είχαν πάντα ξεχωριστή σημασία γι’ αυτόν. Περνούσε αρκετές από τις ελεύθερες ώρες του στο γκαράζ του σπιτιού του φροντίζοντας και συντηρώντας την αγαπημένη του Ducati 851, ενώ του άρεσε να βολτάρει με το προσωπικό του Monster 900 παρέα με την αγαπημένη του Αντριάνα Γκαλιστέου.

Το 1994 η Ducati παρουσίασε μια μοτοσικλέτα που προκάλεσε αίσθηση. Ένα σύγχρονο έργο τέχνης σε 2 τροχούς, την πανέμορφη 916. Σχεδιαστής της ήταν ο αείμνηστος Μάσιμο Ταμπουρίνι, ο επονομαζόμενος και ως «Μικελάντζελο της μοτοσυκλέτας». Αυτή ήταν η εκλεκτή του Σένα. Η μπολονέζικη φίρμα ήρθε σε συνεννόηση με τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1 προκειμένου να κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση της 916 SP που θα έφερε την υπογραφή του. Στις 7 Μαρτίου του 1994, ο Βραζιλιάνος ταξίδεψε στο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Borgo Panigale για να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες της 916 Senna. Γκρι «κουστούμι», από ανθρακονήματα φυσικά, κόκκινες ζάντες, σπέσιαλ αναρτήσεις, φρένα και εξατμίσεις συνέθεταν ένα ονειρικό και συνάμα «εκρηκτικό» πακέτο. Η νέα μοτοσυκλέτα ήταν έτοιμη, δυστυχώς όμως ο Σένα δεν την οδήγησε ποτέ, καθώς την Πρωτομαγιά του ’94 άφηνε την τελευταία του πνοή στην «καταραμένη» στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα… senna2 Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του ’94 στο Motorshow της Μπολόνια, λίγους μήνες μετά τον θάνατό του. Η αδερφή του Βιβιάνε και ο τότε ισχυρός άνδρας της Ducati και προσωπικός φίλος του, Κλαούντιο Καστιλιόνι με δάκρυα στα μάτια παρουσίασαν στο κοινό την «εκλεκτή». Πάνω της υπήρχε και το κράνος που είχε επιμεληθεί ο ίδιος ο Βραζιλιάνος… Η συλλεκτική 916 Senna έμεινε στην παραγωγή από το 1995 ως και το 1998. Η πρώτη 916 Senna I κυκλοφόρησε σε μόλις 300 αντίτυπα, ενώ ακολούθησαν άλλες δύο εκδόσεις το 1997 και το 1998, η 916 Senna II σε πιο σκούρο γκρι και η 916 Senna III σε μαύρο χρώμα αυτή τη φορά. Κάθε μία 916 Senna έφερε στην τιμονόπλακα μια ασημένια ταυτότητα με τον αριθμό της, ενώ συνοδευόταν και από πιστοποιητικό αυθεντικότητας. Η πρώτη που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής είχε «χτυπημένο» τον αριθμό 001. Αυτή τη συγκεκριμένη, δεν την οδήγησε και δεν θα την οδηγήσει ποτέ κανείς… Λίγα χρόνια αργότερα, το όνομα του Βραζιλιάνου μπήκε και σε ένα άλλο μοντέλο της εταιρείας, το Mostro (Monster) S4 Senna, ενώ το 2014, με τη συμπλήρωση 20 χρόνων από το θάνατό του, κυκλοφόρησε άλλο ένα αριστούργημα σε συνεργασία με το Senna Foundation, η 1199 Panigale S Senna. senna1 Το συγκεκριμένο μοντέλο παρήχθη σε μόλις 161 αντίτυπα -όσες δηλαδή και οι εκκινήσεις του «Θεού» στη Formula 1- τα οποία διατέθηκαν όλα στην αγορά της γενέτειράς του, Βραζιλίας. Το 2001, μια άλλη ιστορική ιταλική φίρμα που στο παρελθόν σάρωσε τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα GP μοτοσυκλετών, η θρυλική MV Agusta, κατασκεύασε κάποια μοντέλα αφιερωμένα στον σπουδαίο πιλότο. Η συγκεκριμένη εταιρεία αποτέλεσε προσωπική επιλογή της αδερφής του Βιβιάνε. Στην παραγωγή βγήκε πρώτα η F4 SPR Senna και εν συνεχεία η F4-1000 Senna. Τα συγκεκριμένα μοντέλα ήταν Limited Edition και φέρουν -και αυτά- τη σχεδιαστική υπογραφή του Μάσιμο Ταμπουρίνι. Brazilian driver Ayrton Senna sprays champagne on the photographers to celebrate his career's 30th victory at the Monaco Formula One Grand Prix May 12, 1990.  Britain's Nigel Mansell, who placed second, is visible at right.  (AP Photo/Lionel Cironneau) Ο Άιρτον Σένα μπορεί να μην διακρίθηκε στους αγώνες μοτοσυκλετών, όμως η αγάπη του γι’ αυτές ήταν αρκετή ώστε να αφήσει πίσω του, μεταξύ άλλων, μια σειρά από πανέμορφα δίτροχα «έργα τέχνης» που βρίσκονται διασκορπισμένα στις πέντε Ηπείρους για να μας θυμίζουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του που τον έκαναν ξεχωριστό: Τη δύναμη, το πάθος για τη νίκη και την τελειότητα. «Αν θες να πετύχεις, πρέπει να αφοσιωθείς απόλυτα σε αυτό που κάνεις και να διευρύνεις συνεχώς τα όρια, δίνοντας τον καλύτερό σου εαυτό», έλεγε. Senna Όλα τα προϊόντα του φέρουν ένα χαρακτηριστικό «S». Αυτό το «S» τα καθιστά ξεχωριστά, διαφορετικά, τέλεια. Όπως ξεχωριστός, διαφορετικός, τέλειος ήταν και αυτός…