Το 7θέσιο Dacia Jogger είναι ένα μοντέλο πολλαπλών χρήσεων με ευρυχωρία ενός MPV και εμφάνιση ενός SUV που κατασκευάζεται από τη ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία Dacia (ιδιοκτησίας Renault).

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2021 και προσφέρει ένα ευέλικτο και ευρύχωρο εσωτερικό, καθώς και μια σειρά από σύγχρονα χαρακτηριστικά σε προσιτή τιμή. Το μοντέλο συμπληρώνει τη γκάμα των Sandero, Duster και του ηλεκτρικού Spring, προσφέροντας σχεδόν όσα χρειάζεται ένας οικογενειάρχης.

Σχεδίαση

Το Jogger είναι χτισμένο πάνω πλατφόρμα CMF με μήκος που ξεπερνά μετά βίας τα 4,5 μέτρα, αριθμό όχι μεγάλο για ένα αυτοκίνητο με οικογενειακό προσανατολισμό και 7θέσια διάταξη καθισμάτων. Σε αυτό συμβάλλει το μακρύ μεταξόνιο (2,9μ) που επιτρέπει στις 3 σειρές καθισμάτων να σχηματίσουν ένα πρακτικό σύνολο, χωρίς το μήκος να ξεφεύγει αρκετά. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου είναι η αμφιθεατρική διάταξη των τριών σειρών καθισμάτων (της 2ης σειράς είναι τοποθετημένα ψηλότερα από την 1η και της 3ης ψηλότερα από την 2η), ενώ η 3η σειρά με τα δύο επιπλέον καθίσματα μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα και ενήλικους ύψους τουλάχιστον 1,80 μ.

Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 160 λίτρα και φθάνει έως τα 2.094 λίτρα (708 λίτρα σαν 5θέσιο), ενώ χωρά και αντικείμενα μήκους έως 2μ. Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του αποκαλύπτεται και από το ότι, απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος, αριθμό που θα ζήλευαν πολλά SUV με εκτός δρόμου προδιαγραφές.

Η εξωτερική εμφάνιση δείχνει ένα όχημα εκτός πόλης με τις ράγες οροφής και τα προστατευτικά πλαστικά, ενώ τα φώτα τεχνολογίας LED δίνουν μια σύγχρονη νότα στο επιβλητικό όσο και συντηρητικό αμάξωμα.

Εσωτερικό

Το ταμπλό του Jogger διαθέτει ένα φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον με οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία παρέχει πρόσβαση στο σύστημα infotainment του οχήματος, στον έλεγχο του κλιματισμού και σε άλλες λειτουργίες. Προσφέρει επίσης μια σειρά από βολικές λύσεις αποθήκευσης, όπως ποτηροθήκες, τσέπες στις πόρτες και μια κεντρική κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο.

Το μοντέλο έχει πολλά κοινά με το Sandero και το Duster, όπως η οθόνη αφής του infotainment, η εύκολη ενσωμάτωση των smarphones και οι καλυμμένες με ύφασμα επιφάνειες (κυρίως στις πόρτες). Τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή συναρμογή και η έξυπνη στήριξη για το κινητό τηλέφωνο είναι κάτι ιδιαίτερα εξυπηρετικό. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι, οι πίσω θέσεις δεν υστερούν σε ανέσεις (με μια ποτηροθήκη για τον καθένα), φάρδος και ορατότητα, γεγονός για το οποίο ευθύνεται η διάταξη της 2ης και 3ης σειράς που προαναφέραμε, ενώ τα κλειστοφοβικά αισθήματα που πιθανόν να αναπτύξουν οι επιβάτες της 3ης σειράς, αποφεύγονται από το φινιστρίνι που ανοίγει προς τα έξω.

Εύκολη είναι και η ανάκλιση των καθισμάτων που γίνεται μία μικρή κίνηση, ενώ μπορεί να πραγματοποιηθεί και από το χώρο αποσκευών.

Το μοντέλο της δοκιμής μας ανήκε στην πιο πλούσια έκδοση (extreme) με πλήρη εξοπλισμό, αλλά και η βασική έκδοση (Essential) διαθέτει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, ράγες οροφής, ραδιόφωνο και ενσωμάτωση smartphone μέσω εφαρμογής Media Control, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι.

Κινητήρας διπλού καυσίμου

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.000άρης κινητήρας TCe – διπλού καυσίμου με απόδοση 100 ίππους και ροπή 170Nm. Πρόκειται για ένα εύστροφο και ροπάτο σύνολο που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Με την απόδοση να κυμαίνεται από τους 91 (βενζίνη) έως 100 (LPG) ίππους, δεν περιμένει κανείς το βάρους σχεδόν 1.300 κιλών αμάξωμα να βάζει φωτιά στο δρόμο και πώς να γίνει αυτό με 13΄΄ για τα 0-100 και 175 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας. Όμως, η ελαστικότητα του κινητήρα επιτρέπει στην πράξη το να κινείσαι αξιοπρεπώς με εξαίρεση την περίπτωση του έμφορτου οχήματος, όπου πρέπει να δουλέψεις πολύ με το 6τάχυτο κιβώτιο και να μην βιάζεσαι.

Ο κινητήρας προτιμά να λειτουργεί με υγραέριο (LPG) με το οποίο άλλωστε αποδίδει καλύτερα. Το ίδιο φυσικά επιλέγει και ο οδηγός, καθώς παρά την αυξημένη κατανάλωση κατά περίπου δύο λίτρα/100 χλμ. σε σχέση με τη λειτουργία βενζίνης, το όφελος είναι πολλαπλάσιο από την χαμηλή του τιμή (το LPG κοστίζει περίπου 0.85 ευρώ/λίτρο, έναντι σχεδόν 2 ευρώ/λίτρο της απλής αμόλυβδης).

Στη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση LPG ήταν στα 9,6 λίτρα/100 χλμ, ενώ η αντίστοιχη της βενζίνης στάθηκε στα 7,6 λίτρα/100 χλμ. Το σημαντικό επίσης είναι ότι, με τις παραπάνω καταναλώσεις η αυτονομία του οχήματος ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, απόσταση που αν την καλύψεις μόνο με LPG θα σου κοστίσει περίπου 80 ευρώ, δηλαδή φθηνότερα ακόμα και από το ρεύμα σε οικιακή πρίζα.

Από τη θέση του οδηγού

Οδηγώντας το μεγαλύτερο SUV της Dacia δεν περιμένει κανείς την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση, ούτε «καίγεται» για δρόμους με συνεχείς στροφές. Όμως το ρουμάνικο όχημα της Renault περνά με άνεση τις λακκούβες, δεν «κοπανάει» με το παραμικρό, έχει ελεγχόμενες κλίσεις και είναι εντυπωσιακά εύκολο στην οδήγηση. Η οδική συμπεριφορά είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων ουδέτερη, ενώ τα φρένα δείχνουν αποτελεσματικά παρά τα πίσω ταμπούρα, άποψη που διατυπώνουμε με κάποια επιφύλαξη καθώς δεν οδηγήσαμε το όχημα πλήρες φορτίου.

Ο θόρυβος του 3κύλινδρου κινητήρα και οι κάποιοι κραδασμοί δεν θεωρούνται ουσιαστικά μειονεκτήματα, αλλά η έλλειψη ρεζέρβας (αναγκαστική λόγω της ύπαρξης ρεζερβουάρ LPG) ενδεχομένως να οδηγήσει σε περιπέτειες τον χρήστη.

Πάντως, το δυνατό χαρτί του Jogger είναι οι χώροι, η αυτονομία, το μικρό κόστος κίνησης και η λογική τιμή κτήσης (από 25.180 ευρώ), στοιχεία που το κάνουν ασυναγώνιστο.

Δια ταύτα

Το 7θέσιο Dacia Jogger προσφέρει μια ελκυστική πρόταση αξίας, με μια σειρά από σύγχρονα χαρακτηριστικά και ένα ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό σε προσιτή τιμή. Είναι ιδανικό όχημα για οικογένειες ή ομάδες φίλων που χρειάζονται ένα πρακτικό και ευέλικτο όχημα που μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτες και φορτίο.

Τέλος, ειδικά στην έκδοση με κινητήρα διπλού καυσίμου γίνεται ασυναγώνστο στην κατηγορία του καθώς προσφέρει τεράστια αυτονομία με πολύ χαμηλό κόστος κίνησης, ενώ παράλληλα οι μειωμένες εκπομπές CO2, του δίνουν τη δυνατότητα να κυκλοφορεί καθημερινά εντός δακτυλίου.

Υπέρ

  • Πρακτικότητα
  • Μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
  • Αυτονομία
  • Κόστος καυσίμου με LPG
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Άνεση ανάρτησης

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Θόρυβος κινητήρα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 7θέσιο, οικογενειακό SUV
  • Διαστάσεις: 4.547 x1.784×1.674 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.897 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 200 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 160 / 2.085 λτ
  • Ρεζερβουάρ LPG: 40 λτ
  • Ρεζερβουάρ βενζίνης: 50 λτ
  • Βάρος: 1.252 – 1.291 κιλά
  • Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβ., turbo, LPG/βενζίνης, 3κύλινδρος, 999 κ.εκ.
  • Ισχύς (βενζίνη): 91 ίπποι/4.800 – 5.000 σαλ
  • Ισχύς (LPG): 100 ίπποι/4.600 – 5.000 σαλ
  • Ροπή – βενζίνη (Nm / σαλ): 160/2.100 – 3.750
  • Ροπή – LPG (Nm /σαλ): 170/2.000 – 3.500
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 205/60/16
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,7 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 13.0΄΄ – 13.2΄΄ (LPG – βενζίνη)
  • Τελική ταχύτητα: 172 – 175 (βενζίνη – LPG) χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 9,6 λτ LPG ή 7,6 λτ βενζίνη/100 χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 120,0
  • Τιμή: Από 25.180 ευρώ (αυτ/το δοκιμής 28.180 ευρώ)