H ανανέωση της BMW σειρά 3 έγινε πριν λίγους μήνες τις περισσότερες αλλαγές να αφορούν αισθητικές παρεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου και ανασχεδιασμό του εσωτερικού. Οι αλλαγές αυτές στοχεύουν να κρατήσουν στην επικαιρότητα την 7η γενιά του πλέον επιτυχημένου μοντέλου (κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Μόναχο) της Βαυαρικής μάρκας το οποίο από το 1975 έχει παραχθεί σε περισσότερο από 16 εκατομμύρια μονάδες.

Η σειρά 3 βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR που έχει κατασκευαστεί με ελαφριά αλλά υψηλής ακαμψίας υλικά, με αποτέλεσμα το βάρος να κρατιέται κάπως χαμηλά σε σχέση με το αμάξωμα που έχει μεγαλώσει στα επίπεδα σειράς 5 προ 15ετίας.

Μικρές εξωτερικές αλλαγές

Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι μικρές και δυσδιάκριτες σε σχέση με τη σειρά 3 G20 που πωλείται από το 2019. Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις στο εμπρός μέρος στο ρύγχος εντοπίζονται στην ελαφρώς τροποποιημένη μάσκα, τη διευρυμένη εισαγωγή και στους πιο λεπτούς full-LED προβολείς, όπου τα φώτα ημέρας είναι πιο λεπτά.

Μικρές αλλαγές έχουμε και στον εμπρός προφυλακτήρα που δίνει πιο επιθετική όψη στο μεσαίο γερμανικό μοντέλο. Τα πιο λεπτά πίσω φώτα, τα μεγαλύτερα τόξα τροχών (για να χωρέσουν οι μεγαλύτεροι τροχοί και οι απολήξεις των εξατμίσεων με διάμετρο 90 ή 100 χλστ σε συνδυασμό με τον διαχύτη της M sport έκδοσης, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του πίσω μέρους.
Οι εξωτερικές του διαστάσεις παραμένουν σταθερές (μήκος 4,713μ, πλάτος 1,827μ, ύψος 1,440μ) και έτσι οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ίδιοι, επαρκείς για τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ και ο χώρος αποσκευών παραμένει αμετάβλητος με χωρητικότητα 480 λίτρα.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε (320d sedan) είχε το πακέτο εξοπλισμού M sport που προσφέρει αναβαθμισμένα φρένα, προσαρμοζόμενη σπορ ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα, πίσω αεροτομή, διακοσμητικά φιλέτα αλουμινίου στο εσωτερικό, τιμόνι M Sport, και τιμόνι με μεταβλητό σχέση.

Πλούσιο και πολυτελές εσωτερικό

Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Σειράς 3 την παράσταση κλέβει η κυρτή οθόνη BMW Curved Display, ένα ενιαίο πάνελ που περιλαμβάνει την οθόνη 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων και την οθόνη 14,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες), με την πιο πρόσφατη έκδοση Opereting System 8 του λογισμικού της μάρκας, που με over-the-air ενημερώσεις θα εισάγει νέες λειτουργίες στο σύστημα με την πάροδο του χρόνου. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει, με ομαλή λειτουργία και δυνατό επεξεργαστή, αλλά χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης και μελέτης προκειμένου να εκμεταλλευτεί κάποιος τις δυνατότητές του. Επίσης, σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες είναι η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού/εξαερισμού.

Αλλαγή έχουμε και στον επανασχεδιασμένο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου (με paddles στο τιμόνι) που είναι τοποθετημένος στο πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα μαζί με τα μπουτόν Start/Stop & Driving Experience Control, το iDrive Controller, το χειρόφρενο και άλλους διακόπτες.

Τα εργονομικά, πολυρυθμιζόμενα, αλλά και σκληρά καθίσματα δεν είναι όσο αναπαυτικά περιμέναμε στο ταξίδι αλλά στηρίζουν σωστά το σώμα τις στροφές. Τέλος, η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ οι θέσεις για μικροαντικείμενα περισσεύουν και η εργονομία αγγίζει το ιδανικό.

Κινητήρας – Μετάδοση

Κινητήρας εμπρός κατά τον διαμήκη άξονα, κίνηση πίσω και η κλασική διάταξη εγγυάται ισορροπημένη κατανομή βάρους και κατά συνέπεια ομοιογενή οδική συμπεριφορά, την οποία διευκολύνουν και τα φαρδιά μετατρόχια.

Παρά τον προσανατολισμό κυρίως των γερμανών κατασκευαστών στην ηλεκτροκίνηση, ευτυχώς για τους καταναλωτές οι diesel κινητήρες ζουν και βασιλεύουν. Σαν αποτέλεσμα η BMW 320d της δοκιμής μας κινείται από ένα 4κύλινδρο σύνολο 1.995 κ.εκ. με δύο turbo μεταβλητής γεωμετρίας που με το ήπιο υβριδικό (48V) σύστημα αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 στροφές και ροπή στρέψης 400 Nm στο φάσμα 1.750-2.500 σαλ. Η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 11 ίππων του mild hybrid συστήματος, αφορά κυρίως τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου παρά για την κίνηση, ενώ αντλεί ενέργεια από μπαταρία 48V.

Το σύνολο εντυπωσιάζει με την αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία του, σε επίπεδα που μόνο έμπειρο αυτί (και μάτι) μπορεί να αντιληφθεί το είδος του καυσίμου, ενώ η ελαστικότητα και η ευστροφία του είναι ανάλογη σύγχρονου βενζινοκινητήρα. Ειδικά στο προφίλ λειτουργίας sport (υπάρχει ακόμα comfort & eco pro) η σβελτάδα ξαφνιάζει ευχάριστα και διευκολύνει ιδιαίτερα τα ασφαλή προσπεράσματα παρά το σεβαστό βάρος της κατασκευής.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του Steptronic των 8 σχέσεων που ενεργοποιούνται και με paddles «κρυμμένα» πίσω από το τιμόνι. Εντυπωσιακές για οικογενειακό όχημα είναι και οι επιδόσεις με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 6,8΄΄ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 240 χλμ/ώρα.

Ταυτόχρονα, η κατανάλωση κυμαίνεται ανάμεσα στα 4,5 έως 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής, ανάλογα με το πόσο πιέζει ο οδηγός το γκάζι και τι καλύτερο μπορεί να ζητήσει κανείς σε μια εποχή όπου οι τιμές των καυσίμων «πετούν» με το diesel να είναι φθηνότερο από τη βενζίνη κατά σχεδόν 0,3 του ευρώ. Η μέση τιμή κατανάλωσης εξασφαλίζει στο μεσαίο οικογενειακό όχημα αυτονομία που σε ταξίδι και με σωστή διαχείριση μπορεί να φτάσει και έως τα +1.000 χιλιόμετρα, ενώ σε κάθε περίπτωση τα 800 χιλιόμετρα είναι δεδομένα, επίδοση σημαντική, ειδικά σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που όταν ταξιδεύεις είσαι αγκαλιά με την αβεβαιότητα για το έως που θα φτάσεις.

Από τη θέση του οδηγού

Στην θέση του οδηγού της BMW 320d ο οδηγός αισθάνεται το τιμώμενο πρόσωπο καθώς η φιλοσοφία του μοντέλου είναι καθαρά οδηγοκεντρική. Κλασική διάταξη κινητήρα-μετάδοσης, σχεδόν ίση κατανομή βάρους ανά άξονα, φαρδιά μετατρόχια, σπορ ανάρτηση, γεροδεμένο πλαίσιο, κοφτερό/σαφές τιμόνι και φρένα (4 αεριζόμενοι δίσκοι), υπεράνω κριτικής. Κερασάκι στην τούρτα η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και τα πανίσχυρα φώτα που είναι ανάλογα των επιδόσεων του αυτοκινήτου.
Οδηγώντας την το μυαλό πάει μόνο του στις Μ3 τις κορυφαίες κατασκευές της δημοφιλούς σειράς, ενώ βγαίνουν στο προσκήνιο τα θετικά οδηγικά χαρακτηριστικά των sedan αμαξωμάτων που τα τελευταία χρόνια έχουν παραμεριστεί από τα hatchback και – κυρίως- τα SUV.

Εντός ή εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακή οδό, αργά ή γρήγορα η οδήγηση με αυτή την κλασική κούρσα είναι η χαρά του παιδιού. Ο κινητήρας λειτουργεί σαν μέλισσα, το πλαίσιο δεν κάνει «κιχ», η συμπεριφορά είναι εν γένει ουδέτερη και η έλλειψη θορύβων ή κραδασμών αντάξια ενός αυτοκινήτου της premium κατηγορίας.

Μοναδικό πρόβλημα η πολύ σφιχτή ανάρτηση που σε συνδυασμό με τα χαμηλότατου προφίλ λάστιχα μειώνουν σημαντικά την άνεση ειδικά για τους επιβάτες, ενώ την ίδια στιγμή οι συνήθεις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων απειλούν την ολοκλήρωση της όποιας διαδρομής καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα.

Δια ταύτα

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα από τα κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, με έμφαση στην οδική συμπεριφορά, τις επιδόσεις, την ποιότητα κατασκευής και την παροχή οδηγικής απόλαυσης. Όλα τα παραπάνω με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος κίνησης, μεγάλη αυτονομία και –δυστυχώς- τσουχτερή τιμή κτήσης, η οποία μερικώς δικαιολογείται από την διατιθέμενη τεχνολογία, την ποιότητα κατασκευής και την δυναμική της μάρκας.

Υπέρ

  • Σύγχρονη σχεδίαση
  • Ποιότητα υλικών/συναρμογής
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας-επιδόσεις
  • Κατανάλωση/Αυτονομία
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά – Τιμόνι
  • Φρένα/Φώτα

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Μειωμένη άνεση με το πακέτο M Sport
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 4θυρο, 5θέσιο, μεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.713 / 1.827 / 1.440 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.851 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 141 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 480 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 59 λτ
  • Βάρος: 1.670 κιλά
  • Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.995 κ.εκ.
  • Ισχύς: 190 ίπποι/4.000 σαλ
  • Ηλεκτροκινητήρας: 11 ίππων
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 400/1.750 – 2.500
  • Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων (με paddles)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 225/40/19 εμπρός – 255/35/19 πίσω
  • Φρένα: Εμπρός & Πίσω Αεριζόμενοι Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 12,0 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 6.9΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 235 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,0 λτ/100 χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 134,0
  • Τιμή: από 53.500 €