Η Audi αποκάλυψε τα σχέδια για το πρωτότυπο όχημα Urbansphere. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αρχικά δημιούργησαν το συγκεκριμένο πρωτότυπο για χρήση στις μεγαλουπόλεις της Κίνας με το πυκνό κυκλοφοριακό, παρά το ότι το μοντέλο είναι κατάλληλο και για κάθε άλλο μητροπολιτικό κέντρο του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της μάρκας, που συνδυάζεται με νέες τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες.

Το ευρύχωρο όχημα έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας ως τρίτος χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, συνδυάζει την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, στο οποίο το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι ενδείξεις λάμπουν διά της απουσίας τους, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.

Εσωτερικό

Το Urbansphere είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην οικογένεια sphere και από όλα τα πρωτότυπα οχήματα στην ιστορία της Audi ως τώρα. Οι μεγάλες του διαστάσεις (5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος και 1,78 μέτρα ύψος) το τοποθετούν στην επάνω κλίμακα του κόσμου της αυτοκίνησης, καθώς έχει σχεδιαστεί συστηματικά με επίκεντρο τους επιβάτες, από μέσα προς τα έξω. Η σημαντικότερη διάσταση είναι το τεράστιο μεταξόνιο των 3,40 μέτρων. Το εσωτερικό του δεν υπόκειται στα συμβατικά όρια που θέτουν οι παραδοσιακές απαιτήσεις για όσο το δυνατόν περισσότερα καθίσματα, αποθηκευτικούς χώρους και λειτουργικά στοιχεία μέσα σε έναν χώρο που περιορίζεται από τους νόμους που ορίζει η Φυσική για την οδήγηση. Αντίθετα, θέτει σε προτεραιότητα τις ανάγκες των επιβατών για πλούσιους χώρους ως ξεχωριστό συντελεστή άνεσης.

Οι δυνατότητες του είναι σχεδόν απεριόριστες. Αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών ειδικά για την κάθε διαδρομή. Το όχημα φροντίζει επίσης καθημερινές εργασίες που υπερβαίνουν τη διαδρομή καθαυτή – για παράδειγμα, κλείσιμο ενός δείπνου ή online αγορές μέσα από το όχημα. Επιπλέον, το αυτόνομο Urbansphere παραλαμβάνει τους επιβάτες από το σπίτι και φροντίζει αυτόνομα για την εύρεση θέσης στάθμευσης και τη φόρτιση της μπαταρίας.
Διατίθενται επίσης εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment, για παράδειγμα απροβλημάτιστη ενσωμάτωση υπηρεσιών μουσικής και βίντεο streaming εντός του οχήματος. Η μάρκα παρέχει επίσης στους πελάτες αποκλειστικά προνόμια, που περιλαμβάνουν πρόσβαση σε συναυλίες, πολιτισμικά δρώμενα και αθλητικές εκδηλώσεις βάσει των εξατομικευμένων προτιμήσεών τους.

Οι πόρτες του είναι τύπου suicide μπροστά και πίσω, δεν υπάρχει κολόνα Β. Έτσι, όλος ο κόσμος του εσωτερικού του urbansphere απλώνεται μπροστά στους επιβάτες από τη στιγμή της επιβίβασης. Τα καθίσματα που στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα, μετατρέπουν κάθε μοναδική είσοδο στο όχημα σε μια εμπειρία άνεσης. Το μεγάλο μεταξόνιο και το πλάτος, σε συνδυασμό με το ύψος και τις εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες, παρέχουν εξαιρετικά ευρύχωρη εμπειρία στο εσωτερικό.

Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές δίνουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν μεγάλες διαστάσεις και μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη καθίσματος μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ τα μαξιλάρια ποδιών ταυτόχρονα εκτείνονται. Τα κεντρικά υποβραχιόνια που είναι ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια άνετη αίσθηση ασφάλειας.

Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά στα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επίσης, αυτοί που χρειάζονται λίγη απομόνωση μπορούν να διαχωρίζουν την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν διακριτικότητας πίσω από το προσκέφαλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων.

Χρησιμοποιώντας αυτή την «οθόνη σινεμά» που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν από κοινού σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, παρέχει καθαρή ορατότητα προς τα εμπρός χάρη στη διάφανη σχεδίαση ή (όταν είναι διπλωμένη επάνω) προς τον ουρανό μέσα από τη γυάλινη περιοχή της οροφής.
Το τιμόνι, τα πεντάλ και το συμβατικό ταμπλό μπορούν να κρύβονται στη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης, κάτι που αναβαθμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας.

Οι επιφάνειες των καθισμάτων και οι πλάτες των δύο καθισμάτων με ενσωματωμένες ζώνες ασφαλείας ξεχωρίζουν οπτικά. Ανάμεσα στα πίσω καθίσματα (συνήθως ασφαλισμένη στη θέση της σε μια χαμηλή θέση) υπάρχει μια κεντρική κονσόλα που αναπτύσσεται προς τα επάνω και περιλαμβάνει έναν ψύκτη νερού και ποτήρια.

Η αναγνώριση κόπωσης χρησιμοποιεί σάρωση προσώπου και ανάλυση φωνής για να αντιλαμβάνεται πώς νιώθουν οι επιβάτες και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για χαλάρωση, για παράδειγμα με μια εφαρμογή διαλογισμού που μπορεί να χρησιμοποιείται μέσω της ατομικής οθόνης και της ατομικής ηχητικής ζώνης στα προσκέφαλα κάθε επιβάτη.

Οθόνες και Χειρισμός

Όταν δεν είναι ενεργοποιημένες οι λειτουργίες οδήγησης, είναι κρυμμένα τα στρογγυλά όργανα και οι μαύρες οθόνες για τις λειτουργίες εικονικών ενδείξεων. Αντί για αυτό, οι επιβάτες απολαμβάνουν ζώνες χαλάρωσης με καθαρές γραμμές και από τα ποιοτικότερα υλικά. Στις επενδύσεις, τα καλύμματα καθισμάτων και τις μοκέτες χρησιμοποιούνται ξύλο και μαλλί αλλά και συνθετικά υφάσματα, τα οποία έχουν όλα υψηλής ποιότητας αίσθηση και ευχάριστη αφή.

Απαλοί μπεζ και γκρι χρωματικοί τόνοι διαμορφώνουν το εσωτερικό στον οριζόντιο άξονα. Ένα σκούρο, βαθύ πράσινο είναι το χρώμα των κελυφών των καθισμάτων που ξεκουράζει το μάτι. Οι χρωματικές ζώνες του εσωτερικού γίνονται ελαφρύτερες από πάνω προς τα κάτω και σε συνδυασμό με το φυσικό φως που εισέρχεται στο όχημα, δημιουργούν ένα ομοιογενές, ευρύχωρο εσωτερικό.
Το όχημα έρχεται στη ζωή με το άγγιγμα ενός δακτύλου, μαζί ορισμένες ενδείξεις ως προβολές στις ξύλινες επιφάνειες κάτω από το μπροστινό παρμπρίζ, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αρχικά έκπληξη. Αναλόγως της οδηγικής κατάστασης (είτε χειροκίνητα με το τιμόνι είτε level 4) κατανέμονται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού ή διαιρούνται για τον οδηγό και τον συνοδηγό, εμφανίζοντας όλες τις αναγκαίες πληροφορίες διαδρομής σε υπερυψηλή ανάλυση στη διάρκεια της πορείας.

Επιπλέον, μια αισθητήρια μπάρα είναι ενσωματωμένη κάτω από τις επιφάνειες προβολής για γρήγορη εναλλαγή του περιεχομένου, όπως για παράδειγμα για μουσική ή πλοήγηση. Εμφανίζει όλες τις λειτουργίες και τις εφαρμογές που είναι ενεργές στο όχημα. Εικονίδια αναβοσβήνουν για τα διάφορα μενού.

Ένα πρωτοποριακό χειριστήριο βρίσκεται πίσω από την εσοχή της πόρτας στην επένδυση του εσωτερικού: το MMI touchless response. Όταν ο επιβάτης κάθεται σε όρθια θέση, μπροστά στην περιοχή του, μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το χειριστήριο για να επιλέγει διάφορα λειτουργικά μενού μέσω ενός περιστροφικού δακτυλίου και κουμπιά και να πλοηγείται μέσα από τα μεμονωμένα επίπεδα με ένα εύκολο και διαισθητικό χειρισμό.

Ακόμα και όταν το κάθισμα είναι σε πλήρη ανάκλιση, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό το χαρακτηριστικό άνεσης χάρη σε έναν συνδυασμό παρακολούθησης ματιών και χειρισμού με χειρονομίες. Ένας αισθητήρας που παρακολουθεί τα μάτια, ανιχνεύει τη γραμμή του βλέμματος όταν η μονάδα ελέγχου πρέπει να ενεργοποιηθεί. Τότε ο επιβάτης πρέπει απλά να κινήσει τα χέρια όπως και κατά τον φυσικό χειρισμό (χωρίς να σηκωθεί) για να χειριστεί το σύστημα χωρίς να αγγίξει τίποτα.
Είτε πρόκειται για την παρακολούθηση ματιών, τον χειρισμό με χειρονομίες, τον φωνητικό χειρισμό ή τη λειτουργία αφής, παντού εφαρμόζεται η ίδια αρχή λειτουργίας: Το πρωτότυπο προσαρμόζεται στον εκάστοτε χρήστη και μαθαίνει τις προτιμήσεις και τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνά – και βάσει αυτού δεν συμπληρώνει λογικά μόνο τις βασικές εντολές, μπορεί να κάνει και εξατομικευμένες προτάσεις απευθείας προς τον χρήστη.

Τα πεδία ελέγχου είναι ενσωματωμένα ακόμα και στα υποβραχιόνια στις πόρτες. Με αυτό τον τρόπο το όχημα παρέχει διαρκώς στους επιβάτες αόρατες επιφάνειες αφής με οπτικούς δείκτες που υποδεικνύουν τη θέση τους. Ταυτόχρονα, υπάρχουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στα υποβραχιόνια των θυρών αριστερά και δεξιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με λειτουργίες του infotainment – για παράδειγμα το σύστημα Holoride.

Βιωσιμότητα

Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό του πρωτοτύπου όπως οι επενδύσεις καρπίνου, προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Αυτή η επιλογή υλικών επιτρέπει τη χρήση ξύλου που έχει αναπτυχθεί κοντά στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η αξιοποίηση όλου του κορμού. Δεν χρησιμοποιούνται χημικά στη διάρκεια της διαδικασίας παραγωγής.

Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι από Econyl, ένα ανακυκλωμένο πολυαμίδιο. Το υλικό μπορεί να ανακυκλώνεται επίσης μετά από τη χρήση του στο αυτοκίνητο, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Το ύφασμα βισκόζης μπαμπού χρησιμοποιείται στα υποβραχιόνια και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το μπαμπού αναπτύσσεται ταχύτερα από το συνηθισμένο ξύλο, απορροφά πολύ άνθρακα και δεν απαιτεί ζιζανιοκτόνα ή παρασιτοκτόνα, για να αναπτυχθεί.

Άπλετοι χώροι

Οι διαστάσεις του μοντέλου έχουν από μόνες τους αδιαμφισβήτητο πρεστίζ. Η σιλουέτα του αμαξώματος ενσαρκώνει τα παραδοσιακά σχήματα και χαρακτηριστικά της μάρκας που συνδυάζονται εδώ σε μια νέα σύνθεση που περιλαμβάνει το ξεχωριστό Singleframe με τα ψηφιακά μάτια των διπλανών μονάδων φώτων, ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο, δυναμικό τόξο οροφής, μασίφ μαρσπιέ θυρών που καλύπτουν τη μονάδα μπαταρίας, μεγάλοι τροχοί 24 ιντσών έξι διπλών ακτίνων που ευνοούν τη σχεδίαση χαμηλού βάρους και τη σταθερότητα, παραπέμποντας στους λειτουργικούς τροχούς αγώνων και την παράδοση Bauhaus της σχεδίασης της μάρκας.

Το σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματος υπογραμμίζεται από το μεγάλο, επίπεδο μπροστινό παρμπρίζ. Μπροστά και πίσω υπάρχουν μεγάλες επιφάνειες ψηφιακού φωτισμού που υπογράφουν τη σχεδίαση και ταυτόχρονα λειτουργούν ως στοιχεία επικοινωνίας.

Το Urbansphere παραμένει ένα τυπικό Audi από την πρώτη ματιά, ενώ οι ομοιότητες με το πρωτότυπο Grandsphere είναι εντυπωσιακές. Η μονολιθική σχεδίαση του αμαξώματος έχει κοινά στοιχεία με αυτά τα δύο πρωτότυπα οχήματα, κάτι που ισχύει και για το ανάγλυφο, ήπιο σχήμα των θόλων των τροχών. Επιπλέον, το μεγάλο μεταξόνιο και οι κοντοί πρόβολοι δείχνουν ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα.

Φώτα

Μπροστά υπάρχει το Singleframe που ορίζει την εμφάνιση της μάρκας: Έχει το σχήμα ενός μεγάλου οκτάγωνου. Παρά το ότι στο ηλεκτρικό όχημα η μάσκα έχει χάσει την αρχική της λειτουργία ως εισαγωγή αέρα, συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ένα μοναδικό σχεδιαστικό στοιχείο της μάρκας. Η επιφάνεια ψηφιακού φωτισμού βρίσκεται πίσω από μια ελαφρά φιμέ, διάφανη ζελατίνα που καλύπτει μια μεγάλη περιοχή μπροστά. Η τρισδιάστατη δομή φωτισμού καθαυτή είναι διαμορφωμένη σε δυναμικά συνδυασμένες περιοχές πίξελ. Τα επάνω και κάτω άκρα του Singleframe συνεχίζουν να είναι από αλουμίνιο και οι κάθετες ενώσεις σχηματίζονται από LED ως μέρος της επιφάνειας φωτισμού.

Όλη η επιφάνεια του Singleframe μπορεί να χρησιμοποιείται για επικοινωνία με δυναμικά εφέ φωτισμού που στέλνουν σαφή σήματα στους άλλους χρήστες του δρόμου για βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η μεσαία και μεγάλη σκάλα φωτισμού υλοποιούνται με τμήματα φωτός στα εξωτερικά τμήματα του Singleframe και μια παρόμοιας λειτουργίας επιφάνεια matrixLED βρίσκεται στο πίσω μέρος.

Οι μονάδες φωτισμού έχουν σφηνοειδές σχήμα, σαν μάτια που εστιάζουν. Οι φωτιζόμενες επιφάνειες μπορούν να προσαρμόζονται στην κυκλοφοριακή κατάσταση, στο περιβάλλον ή ακόμα και στη διάθεση των επιβατών. Στη λειτουργία ως φώτα ημέρας, το βλέμμα μπορεί να είναι εστιασμένο ή ανοιχτό, και η ίριδα μπορεί να είναι στενή ή φαρδιά. Ένα ψηφιακής δημιουργίας φρύδι λειτουργεί επίσης ως δυναμικό φλας, όταν απαιτείται. Χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που παρέχει, συμβάλλει εξαιρετικά στην ασφάλεια.

Ένα ειδικό χαρακτηριστικό για την Κίνα είναι ένα φωτιζόμενο αξεσουάρ που οι επιβάτες μπορούν να παίρνουν μαζί τους όταν αφήνουν το όχημα. Πρόκειται για την Light Umbrella, μια αυτοφωτιζόμενη ομπρέλα. Εμπνευσμένη από τις παραδοσιακές ομπρέλες της Κίνας, αυτή λειτουργεί ως προστασία και πολυλειτουργική πηγή φωτισμού, καθώς το εσωτερικό της είναι από ανακλαστικό υλικό και έτσι όλη η επιφάνεια λειτουργεί ως αντιθαμβωτική μονάδα φωτισμού.

Η AudiLightUmbrella δεν παρέχει στους χρήστες μόνο καλύτερη ορατότητα στον δρόμο, γίνεται και καλύτερα αντιληπτή – κατά τη διέλευση από έναν δρόμο ή σε επικίνδυνες καταστάσεις, ενεργοποιώντας μια ρυθμική αναλαμπή του φωτιζόμενου κώνου μέσω τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης και ενός ευφυούς αισθητήρα. Η Light Umbrella φωτίζει τον χρήστη της με το καλύτερο δυνατό φως, καθώς φωτίζει μέχρι και το πρόσωπο για τέλειες σέλφι, όταν χρειαστεί.

Σύστημα κίνησης – φόρτιση

Η πλατφόρμα τεχνολογίας του Urbansphere (PPE) σχεδιάστηκε αποκλειστικά για συστήματα ηλεκτροκίνησης μπαταρίας και έτσι αξιοποιεί πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας. Τα βασικό στοιχείο της PPE είναι μια μονάδα μπαταρίας ανάμεσα στους άξονες που αποθηκεύει περίπου 120 κιλοβατώρες ενέργειας. Η Audi κατόρθωσε να διαμορφώσει μια επίπεδη διάταξη για την μπαταρία χρησιμοποιώντας σχεδόν όλο το μεταξόνιο του οχήματος ανάμεσα στους άξονες.
Πρόσθετα, η απουσία κελύφους κιβωτίου ταχυτήτων και τούνελ κεντρικού άξονα αυξάνει τη χωροταξική άνεση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του πρωτοτύπου αποδίδουν συνολικά 401 ίππους και ροπή συστήματος 690 Nm, που μεταδίδονται στους 4 τροχούς.

Το πρωτότυπο διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα που, μέσω ηλεκτρονικού συντονισμού, υλοποιούν τη μόνιμα διαθέσιμη τετρακίνηση αναλόγως των αναγκών. Ένα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι ότι, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί αναλόγως των αναγκών για τη μείωση της τριβής και άρα της κατανάλωσης ενέργειας κατά τη λειτουργία sailing.

Ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt., που διασφαλίζει ότι, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφόρτισης στον συντομότερο εφικτό χρόνο. Σύμφωνα με αυτό, οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν αυτούς μιας συμβατικής στάσης για ανεφοδιασμό καυσίμου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόλις δέκα λεπτά αρκούν για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που αρκεί για την κίνηση του οχήματος για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η μπαταρία που διατηρεί περισσότερες από 120 κιλοβατώρες, μπορεί να φορτίζεται από το 5 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αναμένεται αυτονομία έως 750 χιλιόμετρα (WLTP).

Πνευματική ανάρτηση

Οι μπροστινοί τροχοί συνδέονται μέσω ενός άξονα 5 συνδέσμων που έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά για ηλεκτρικά οχήματα. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, που είναι από αλουμίνιο χαμηλού βάρους, όπως ο μπροστινός άξονας. Παρά το μακρύ μεταξόνιο των 3,40 μέτρων, η τετραδιεύθυνση παρέχει μεγάλη ευελιξία.

Τέλος, το πρωτότυπο διαθέτει προσαρμοζόμενη πνευματικής ανάρτησης μονού θαλάμου με ημιενεργό έλεγχο αμορτισέρ. Αυτή παρέχει άνεση όχι μόνο στους περιφερειακούς δρόμους της πόλης αλλά και στους ανώμαλους δρόμους του κέντρου χωρίς αξιοσημείωτες κινήσεις του αμαξώματος.