Ονομάζεται Manta – Opel Manta. Ένα αυτοκίνητο διαχρονικό που λανσαρίστηκε πριν από περίπου 50 χρόνια με ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έρχεται πάλι στο προσκήνιο σε μία κορυφαία έκδοση και με τη μορφή του πρώτου ηλεκτρικού MOD της Γερμανικής μάρκας. Το νέο Opel Manta GSe Elektro MOD συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων: την κλασική εμφάνιση ενός style icon και την προηγμένη τεχνολογία για βιώσιμη μετακίνηση – κάτι τελείως διαφορετικό από ένα κλασικό αυτοκίνητο αγώνων.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Manta είναι σπορ όπως ένα γνήσιο Opel GSe και το όνομά του αποτυπώνει τις φιλοδοξίες του ElektroMOD. Το MOD συμβολίζει την αλλαγή, για τεχνικές και στιλιστικές μετατροπές MODifications και για ένα σύγχρονο MODern βιώσιμο lifestyle.

Κινητήρας – Μπαταρία

Ο κινητήρας κάτω από το μαύρο καπό της Opel παραχωρεί τη θέση του σε έναν ηλεκτροκινητήρα με 147 ίππους. Το “e” στο GSe συμβολίζει τώρα τον εξηλεκτρισμό και το νέο GSe ενσαρκώνει το πιο δυνατό, εργοστασιακό Manta A που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα, καθώς το 1974 και το 1975, το Manta GT/E ήταν το ισχυρότερο μοντέλο της πρώτης γενιάς με 105 ίππους. Το ηλεκτρικό Manta του 2021 αποδίδει μέγιστη ροπή 255 Nm από στάση. Τώρα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάζει μηχανικά σχέσεις στο αρχικό 4τάχυτο κιβώτιο ή απλά να επιλέγει 4η και μετά να οδηγεί «αυτόματα». Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και έτσι το Manta παραμένει ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο με καινοτόμο, εκσυγχρονισμένο σύστημα κίνησης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 31 kWh, παρέχοντας μέση αυτονομία περίπου 200 χλμ., ενώ το όχημα μπορεί να ανακτά ενέργεια πέδησης και να την αποθηκεύει στη μπαταρία. Η συνήθης φόρτιση γίνεται μέσω ενός ενσωματωμένου φορτιστή 9.0 kW για μονοφασική και τριφασική φόρτιση AC (απαιτούνται κάτω από τέσσερις ώρες για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας).

Εμφάνιση – Εσωτερικό

Οπτικά, το Manta GSe υιοθετεί το νέο πρόσωπο της μάρκας. Το ElektroMOD τώρα έχει το Opel Pixel-Vizor που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος. Το Manta GSe μπορεί επίσης να επικοινωνεί με το περιβάλλον σε όλη την επιφάνεια αυτής της LED οθόνης. “My German heart has been ELEKTRified/Η Γερμανική καρδιά μου έγινε Ηλεκτρική” αναγράφεται στο νέο εμπρός τμήμα. “I am on a zero e-mission/Είμαι σε αποστολή μηδενικών ρύπων”, “I am an ElektroMOD/Είμαι ElektroMOD”, δηλώνει το GSe και αμέσως μετά απεικονίζει τη μορφή ενός σαλαχιού (Manta ray) να γλιστρά πάνω στην επιφάνεια του Pixel-Vizor. Επίσης χρησιμοποιείται τεχνολογία LED στα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, στους κύριους προβολείς και τα εντυπωσιακά τρισδιάστατα πίσω φώτα.

Το κίτρινο NEON ταιριάζει στην πρόσφατα ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα (CI) της Opel και πλαισιώνει το χαρακτηριστικό μαύρο καπό δημιουργώντας μία ζωηρή αντίθεση. Οι θόλοι των τροχών φιλοξενούν τώρα ειδικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 17” της Ronal, με ελαστικά 195/40 R17 μπροστά και 205/40 R17 πίσω. Στο πορτμπαγκάζ αποτυπώνεται το λογότυπο “Manta” με τη νέα, μοντέρνα γραφή της μάρκας. Τα χρωμιωμένα διακοσμητικά φτερών του αρχικού μοντέλου έχουν εξαφανιστεί παραπέμποντας στα βελτιωμένα και αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής εκείνης που έφεραν την υπογραφή της Irmscher and Co.

Το εσωτερικό υιοθετεί την πιο σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία της Opel. Τα κλασικά στρογγυλά όργανα ανήκουν στο παρελθόν και την θέση τους έχει πάρει τώρα ένα φαρδύ Pure Panel. Δύο ενσωματωμένες και προσανατολισμένες στον οδηγό οθόνες 12 και 10 ιντσών, προβάλλουν σημαντικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως την κατάσταση φόρτισης και την αυτονομία, ενώ η μουσική αναπαράγεται μέσω Bluetooth από τον θρυλικό ενισχυτή Marshall, μια αρμονική συνύπαρξη σύγχρονου και κλασικού.

Τα σπορ καθίσματα με την κεντρική κίτρινη διακοσμητική γραμμή που κατασκευάστηκαν για το Adam S, προσφέρουν ένα επίπεδο άνεσης και πλευρικής στήριξης πολύ ανώτερο από αυτό του αρχικού Manta. Ο οδηγός κάθεται πίσω από ένα τιμόνι Petri τριών ακτίνων που έχει επανασχεδιαστεί, αλλά το στυλ των ’70ies έχει διατηρηθεί και η χαρακτηριστική κίτρινη ρίγα αποτελεί μία ακόμα σπορ πινελιά. Επιπλέον, matt grey επιφάνειες στο cockpit και τα πάνελ θυρών «δένουν» ιδανικά με τα υπόλοιπα κίτρινα και μαύρα στοιχεία του «νεοκλασικού» μοντέλου. Τέλος, η οροφή του χώρου επιβατών φέρει επένδυση από Alcantara και ολοκληρώνει το κομψό περιβάλλον του «ρετρό» ηλεκτρικού μοντέλου.

Νίκος Τσάδαρης