Ποιος θα πίστευε πριν λίγα χρόνια ότι, οι Κορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες θα σήκωναν σχεδιαστικό ανάστημα στις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου.

Κι όμως. Σε μια εποχή που βρίσκεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το ρητό του Ηράκλειτου «τα πάντα ρεί», τα πρωτοποριακά μοντέλα έρχονται συχνά πυκνά από την περιοχή του ανατέλλοντος ήλιου.

Σειρά αυτή τη φορά έχει η Kia με το εντυπωσιακό GT4 Stinger που προέκυψε από τα «μολύβια» των σχεδιαστών που εργάζονται για την Κορεάτικη φίρμα, στο Ιρβάϊν της Καλιφόρνια.

Πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο, 2+2 θέσεων, με 315 ίππους και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος αμέσου ψεκασμού βενζίνης (GDI-T), ενώ το κιβώτιο χρησιμοποιεί «σφιχτή» κλιμάκωση και η κίνηση μεταδίδεται –φυσικά- στους πίσω τροχούς.

Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του GT4 είναι οι διαμέτρου 20 ιντσών ζάντες κατασκευασμένες από κράματα αλουμινίου και ανθρακονήματα.

Πάντως πάρα την χρήση ακριβών και ελαφρών υλικών το συνολικό βάρος ξεπερνά τα 1300 κιλά (1303).
Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά συμπληρώνουν η ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, τα φρένα της Μπρέμπο και η κοντή κρεμαγιέρα.

Στο εσωτερικό η προσπάθεια εστιάστηκε στην εργονομία με έμφαση στην ορατότητα, την άνεση και λύσεις που χρησιμοποιούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως, μπάκετ καθίσματα, ιμάντες αντί για λαβές στις πόρτες, πεντάλ αλουμινίου, κ.λπ.

Για όσους πάντως ετοιμαστήκατε να βάλετε μια παραγγελία, δυστυχώς τα νέα θα σας απογοητεύσουν. Το GT 4 Stinger προς το παρόν τουλάχιστον δε θα πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Όπως είπε ο επικεφαλής των σχεδιαστών που το δημιούργησαν «είναι ένας εντελώς εγωιστικός σχεδιασμός», που αποδεικνύει –λέμε εμείς- το πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι μέχρι πρότινος αντιγραφείς, που όμως έμαθαν καλά το μάθημά τους και ανάβουν φώτα στους… δασκάλους.