Η νέα Mercedes GLB είναι ένα πολυχρηστικό compact SUV

Διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς compact αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας


AUTO
11:25
29/11/2019
Η νέα Mercedes GLB είναι ένα πολυχρηστικό compact SUV
4
loading

Η νέα GLB της Mercedes είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο, που διατίθεται κατ' επιλογή με επτά θέσεις. Τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι κατάλληλα για άτομα ύψους έως 1,68 μ.

Με ισχυρούς 4κύλινδρους κινητήρες, τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη του οδηγού, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ανέσεων Energizing Comfort, το νέο μέλος της οικογένειας (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.634/1.834/1658 χιλιοστά) έχει όλα τα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς compact αυτοκινήτων της θρυλικής γερμανικής μάρκας.

Με 2.829 χιλιοστά, το μεταξόνιο της GLB είναι δέκα εκατοστά μακρύτερο σε σύγκριση με τη νέα B-Class, γεγονός καθοριστικό για την αίσθηση ευρυχωρίας, ιδίως σε συνδυασμό με το λειτουργικό πίσω μέρος καμπίνας. Το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.069 χιλιοστά, από τα μεγαλύτερα σε αυτή την κατηγορία. Με 967 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος ποδιών στα πίσω καθίσματα του πενταθέσιου μοντέλου εξασφαλίζει ιδιαίτερη άνεση.

Η χωρητικότητα των 570 έως 1.805 λίτρων του χώρου φόρτωσης (στοιχεία για το πενταθέσιο μοντέλο) είναι αντίστοιχη ενός μοντέλου στέισον-βάγκον. Η πλάτη των εμπρός καθισμάτων ρυθμίζεται σε διάφορες βαθμίδες (βασικός εξοπλισμός) ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί κατ' επιλογή να μετακινείται κατά μήκος. Με αυτόν τον τρόπο, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους.

Με έως και επτά θέσεις

Η GLB προσφέρει προαιρετικά μια τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία εξασφαλίζουν ευρυχωρία σε άτομα ύψους έως 1,68 μέτρων. Ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει πτυσσόμενα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες, αερόσακο παραθύρων που προστατεύει και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων, καθώς και εξαρτήματα στερέωσης ISOFIX και TOP-Tether για κατάλληλα παιδικά καθίσματα. Σε αυτά μπορούν να στερεωθούν έως και τέσσερα παιδικά καθίσματα στο χώρο των πίσω επιβατών.

Στα χαρακτηριστικά άνεσης της τρίτης σειράς καθισμάτων περιλαμβάνονται δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, καθώς και δύο αποθηκευτικές θήκες με αντιολισθητική επένδυση αριστερά και δεξιά στην επένδυση του χώρου φόρτωσης, καθεμία με θύρα USB. Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν και να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, ώστε να μεγαλώσει ο χώρος φόρτωσης.

Η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι αναδιπλούμενη και διαιρούμενη σε αναλογία 40:20:40, ενώ ρυθμίζεται και η κλίση της σε πολλαπλές βαθμίδες Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα κατά μήκος μετακίνησης της σειράς καθισμάτων κατά 140 χλστ και διαίρεσης της έδρας καθισμάτων σε αναλογία 40:60.

Σχεδίαση

Η σχεδίαση της GLB παραπέμπει στην εκτός δρόμου οδήγηση. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους εντυπωσιακούς προβολείς αποκαλύπτει τα offroad γονίδια, όπως άλλωστε και οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω.

Οι «φουσκωμένοι» ώμοι με τα έντονα καμπύλα περιγράμματα κυριαρχούν στο προφίλ του αυτοκινήτου στο ύψος της κολώνας C και ενισχύονται από την ανοδική γραμμή οροφής. Οι πόρτες εκτείνονται μέχρι την πλευρική μπάρα, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την είσοδο και έξοδο, και προστατεύουν τα ανοίγματα των θυρών από τη βρωμιά, ενώ αυξάνουν και την προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι εξωτερικές προστατευτικές επενδύσεις κατανέμουν ομοιόμορφα τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και το οπτικό προστατευτικό υποδαπέδου στο μπροστινό και στο πίσω μέρος.

Εσωτερικό

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί το κυλινδρικό offroad στοιχείο με εμφάνιση αλουμινίου που ολοκληρώνει το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων και φιλοξενεί τους τρεις στρογγυλούς κεντρικούς αεραγωγούς. Κάτω από τους αεραγωγούς βρίσκεται η μονάδα χειριστηρίων κλιματισμού, με κουμπιά που δείχνουν σαν να έχουν παραχθεί από έναν μασίφ αλουμινένιο κύλινδρο.

Στην κεντρική κονσόλα, τα κυλινδρικά στοιχεία με τις λείες επιφάνειες δίνουν αίσθηση στιβαρότητας στη σχεδίαση των εξαρτημάτων και των χειριστηρίων. Στις πόρτες, ο SUV χαρακτήρας υπογραμμίζεται από την οριζόντια χειρολαβή που, από τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού Progressive που αποτελεί δυναμικό στοιχείο της δομής της επένδυσης θυρών και παραπέμπει σε σωλήνα από κατεργασμένο αλουμίνιο.

Δυνατά φώτα

Οι προβολείς LED High Performance και οι προβολείς MULTIBEAM LED διατίθενται κατ' επιλογή για τη GLB. Οι τελευταίοι επιτρέπουν την ταχύτατη και απολύτως ακριβή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας.

Προαιρετικά, διατίθενται επίσης μπροστινοί προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, που εξασφαλίζουν ευρύτερη κατανομή του φωτός σε σύγκριση με τους κύριους προβολείς, φωτίζοντας έτσι καλύτερα την άκρη του δρόμου. Χάρη στη χαμηλή τοποθέτησή τους στον μπροστινό προφυλακτήρα, δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού offroad. Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού offroad, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία off-road, ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων MULTIBEAM LED παραμένει διαρκώς ενεργοποιημένος σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Έτσι εξασφαλίζεται ευρεία και αποτελεσματική κατανομή του φωτός μπροστά από το όχημα.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Χάρη στα βελτιωμένα συστήματα κάμερας και ραντάρ, η GLB μπορεί να «βλέπει» έως 500 μ. μπροστά και να οδηγεί μερικώς αυτόνομα υπό ορισμένες συνθήκες, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC και αξιοποιώντας δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, για να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μια νέα λειτουργία, το διαισθητικό ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας. Εάν προστεθεί και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με PARKTRONIC, η GLB προσφέρει επίσης λειτουργία διευρυμένης αυτόματης επανεκκίνησης σε αυτοκινητοδρόμους.

Ανάρτηση

Η GLB διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με «γόνατα» McPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων με ελατήρια συμπίεσης για απομόνωση των θορύβων και των κραδασμών. Η προσαρμοζόμενη μεταβαλλόμενη απόσβεση διατίθεται κατ' επιλογή. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει πιο άνετη ή ιδιαίτερα σπορ ρύθμιση μέσω του διακόπτη DYNAMIC SELECT.

Σύστημα Infotainment

Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, οι προσαρμόσιμες ενδείξεις, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τις λέξεις «Hey Mercedes» αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING δικτυώνει διάφορα συστήματα ανέσεων του οχήματος και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες λειτουργίες μασάζ, για μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το vivoactive 3 smartwatch της Mercedes, ή άλλη συμβατική φορετή συσκευή Garmin, τα προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των υποδείξεων.

Τετρακίνηση 4MATIC

Κατ' επιλογή, η GLB διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε κατανομή 80:20 (μπροστινός άξονας:πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70:30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

Χρήσιμο σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη

Εκτός από τον φωτισμό offroad, το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad περιλαμβάνει και μια πρόσθετη λειτουργία οδήγησης. Προσαρμόζει την απόδοση ισχύος του κινητήρα, τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης 4MATIC και την επέμβαση του ABS σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη και ενεργοποιείται από τον διακόπτη DYNAMIC SELECT.

Στον εξοπλισμό Offroad, περιλαμβάνονται επίσης τα εξής:

  • Δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων. Η ρεαλιστική παρουσίαση της ανωφέρειας ή κατωφέρειας, η γωνία κλίσης και οι τεχνικές ρυθμίσεις βοηθούν τον οδηγό να υπολογίζει σωστά τους ελιγμούς.
  • Το σύστημα υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα
  • Το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ περίπου 2 και 18 χλμ./ώρα και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up. Με στοχευμένες επεμβάσεις στα φρένα, το σύστημα υποβοήθησης σας συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου κατά την οδήγηση σε απότομη κατηφόρα.

Κινητήρες

Η νέα GLB εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι ανανεώθηκαν εξολοκλήρου για το λανσάρισμα του νέου compact μοντέλου. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές.

Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLB 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,2-6,0 λτ./100 χλμ., μικτές εκπομπές CO2 142-137 γρ./χλμ.). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο. Ο δίλιτρος κινητήρας M 260 της GLB 250 4MATIC (μικτή κατανάλωση καυσίμου 7,4-7,2 λτ./100 χλμ., μικτές εκπομπές CO2 169-165 γρ./χλμ.) διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPE.

Εσωτερικά, η διαμόρφωση της εσωτερικής διαμέτρου κυλίνδρου είναι κωνική, η λεγόμενη «διαμόρφωση τρομπέτας». Έτσι, ελαχιστοποιείται η τριβή των εμβόλων και μειώνεται η κατανάλωση. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής.

Χάρη στην ακόμα εκτενέστερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας (OM 654q) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT (μικτή κατανάλωση καυσίμου 5,5-4,9 λτ./100 χλμ., μικτές εκπομπές CO2 146-128 γρ./χλμ.) πληροί ήδη το δεύτερο στάδιο του κύκλου δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης RDE (Real Driving Emissions) και έχει λάβει πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d.

Εξοπλισμός στην Ελλάδα

Τα χαρακτηριστικά του βασικού εξοπλισμού της GLB στην Ελλάδα, είναι:

  • 17" ζάντες αλουμινίου 10 ακτινών
  • Dynamic Select
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος (40/20/40)
  • Σύστημα Infotainment διαισθητικού χειρισμού MBUX (Mercedes-Benz User Experience)
  • Οθόνη αφής
  • Υπηρεσίες Connectivity
  • Χειριστήριο αφής
  • Ράγες οροφής σε αλουμίνιο

Τιμές

Oι τιμές της νέας GLB (κατασκευάζεται στο Μεξικό και, για την κινεζική αγορά, στο Πεκίνο) ξεκινούν από τα 37.235 ευρώ (200 Auto) και ανεβαίνουν στα 43.280 ευρώ (180d Auto), 45.565 ευρώ (200d Auto), 50.635 ευρώ (200d 4MATIC), 51.365 ευρώ (GLB250 4MATIC) και 54.830 ευρώ (220d 4MATIC).

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar Κόρτον.Κ

    Korton.M
    Σίγουρα ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα έχει βάρος κοντά στους 2.Τ . Αναρωτιέμαι εάν ο (μικρός) 1300 κινητήρας που αποδίδει 160 η 180 ίππους ακόμα και με ροπή από χαμηλά μπορεί να ανταπεξελθει στο βάρος αυτού του οχήματος και στις δυσκολίες της κίνησης στην .πολη και σε ένα ταξίδι όταν το αμάξι είναι φορτωμένο .
    Επίσης στην Οff Road κίνηση, χωρίς να εμφανιστούν συχνά βλάβες;;

  2. avatar Ασχετος135

    Το ποιο σημαντικό πράγμα που είναι η γκάμα των κινητήρων και η ιπποδύναμη, δεν το γράφει ο δημοσιογράφος
    Πληρονωμαβστε για διαφήμιση με μορφή ρεπορτάζ
    Ας το κάνουμε σωστά

  3. avatar Παριλαος

    Προς όποιον ενδιαφέρεται, η συγκεκριμένη μάρκα ηταν όντως θρυλική. Οχι πλέον ομως για τα τελευταια 20 χρονια περιπου: υποδεέστερα υλικά, αρκετές βλάβες, υλικά που δεν εχουν δοκιμαστεί σε αληθινές συνθήκες (απο βαφές, ήλιοροφες, μέχρι αυτόματα κιβώτια) και πολυ βεβαια μούρη η οποία ξεγελά όντως πολλούς. Και να αναφέρουμε την συμπεριφορά της μαμάς-εταιρείας σε περίπτωση των παραπανω προβλημάτων; : Σφυρίζουν αδιάφορα...
    Ακομα και ο παραπανω τίτλος Χρήσιμο σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη, με εικόνα του οχήματος να σκαρφαλώνει το βουνό, αποδυκνυει προσπάθεια υποσυνείδητης εξαπάτησης.
    Μακρυα και απο Γερμανικές «θρυλικές» μάρκες.

    1. avatar Spyrakos

      Αν δεν εχουν ποιοτητα οι Γερμανοι μηπως εχουν οι γιαπωνεζοι και δεν το εχουμε μαθει ακομα? Απορω ορισμενοι πως μιλατε χωρις να ξερετε! Ειμαι κατοχος vw και merc εδω και 10 χρονια και προβλημα δεν εχουν βγαλει για ποιοτητα δεν μιλαω καν

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει