Εξετάζεται μείωση φόρων σε αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας

Η κυβέρνηση σχεδιάζει χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για νέας τεχνολογίας οχήματα


AUTO
10:21
22/09/2019
Εξετάζεται μείωση φόρων σε αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας
8
loading

Mε στόχο να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα και να αγοραστούν «καθαρά» οχήματα, τα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών ετοιμάζουν νέα σχέδιο για την απόσυρση αυτοκινήτων, δίνοντας τόσο φορολογικά όσο και οικονομικά κίνητρα.

Σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής», οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Μεταφορών με τα κλιμάκια της τρόικας είναι σε εξέλιξη έτσι, ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων.

Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο αν το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσα στο 2019 ή μέσα στο 2020, ωστόσο, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, η απόσυρση θα γίνει με στόχο να δοθούν κίνητρα για να αγοραστούν αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων, υβριδικά και ηλεκτρικά.

Το παλαιό πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων

Το Ελληνικό Δημόσιο έδινε στο παρελθόν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Το μέτρο απόσυρσης ενός τότε αφορούσε αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2001.

Ο ιδιοκτήτης θα κέρδιζε από την απόσυρση ένα εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδιζε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

  • Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.
  • Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.
  • Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.
  • Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.

Το νέο πρόγραμμα για απόσυρση ΙΧ και τα κίνητρα

Στο νέο πρόγραμμα εξετάζεται η γενναία μείωση στα τέλη ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων. Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει φοροελαφρύνησεις και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Επιπλέον, κίνητρα θα παρέχονται και για άλλα καύσιμα ενώ κάτω από την ομπρέλα των νέων ρυθμίσεων θα μπουν και τα εταιρικά αυτοκίνητα.

* Αναλυτικότερα στο «Βήμα της Κυριακής» που κυκλοφορεί σήμερα.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Καμία επιδότηση για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ακόμη κι αν είναι υβριδικό. Βαλθήκαμε να βοηθήσουμε στο ξεστοκάρισμα των παλιάς τεχνολογίας κινητήρων των εργοστασίων; Ποιοι τα παίρνουν άραγε πάλι; "Daimler stops development of internal combustion engines: Complete focus on EVs".

  2. avatar Άντε παλι

    Θα δωσουμε κίνητρα να ενισχύσουμε τις γερμανικές γαλλικές ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες
    Τα ηλεκτρικά ειναι πανάκριβα ποιοι μπορουν να τα αγοράσουν;
    Οι λιγοι έχοντες Τα κίνητρα για υβριδικό για ποια θα ειναι; Για ενα yaris των 15000 η ενα lexus των 80000;Οι φοροι και τα κίνητρα πρέπει να έχουν να κάνουν με την αξια του αυτοκινήτου.

  3. avatar KΛΕΩΝ

    Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα επρεπε να εχουν τουλαχιστον μηδενικα τελη...αφου η δικαιολογια των ακριβων τελων κυκλοφοριας ειναι οτι ρυπαινουν!
    Επισης επρεπε να εχουν μειωμενα τελη ταξινομησης καθως και ειδικη εκπτωση οταν αντικαθιστουν ενα αυτοκινητο συμβατικης τεχνολογιας!
    Πως θα ανανεωθει ο στολος αν δεν υπαρχουν κινητρα?

    1. avatar Giorgis

      Μηδενικά τέλη ταξινόμησης έχουν και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (θεωρητικά, γιατι πρακτικά τα πληρώνουν μεσω της ΔΕΗ).

    2. avatar Stateless

      Όσο υπάρχουν εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη θα πρέπει και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν τέλη.

      1. avatar Giorgis

        Λάθος. Τα υβριδικά θα έπρεπε να έχουν τέλη (εφόσον έχουν μετατραπεί τα τελη κυκλοφορίας σε τέλη ρύπων). Τα ηλεκτρικά πληρώνουν ούτως ή άλλως τέλη ρύπων μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Και φυσικά δεν ευθύνονται για τις επιλογές του εκάστοτε παραγωγού.

        1. avatar Stateless

          Σωστό κι αυτό!
          Εννοώ να πληρώνουν ένα συμβολικό ποσό.
          €20-€40 το χρόνο το πολύ.

          1. avatar Giorgis

            Συμφωνώ ότι όλα θα πρέπει να πληρώνουν κάποια μίνιμουμ τέλη κυκλοφορίας ακόμη κι αν έχουν μηδενικά τέλη ρύπων γιατί χρησιμοποιούν τους δρόμους που έχουν κόστος κατασκευής και συντήρησης.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει