Αφού πλέον κάθε ευρώ μετράει και η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει στα ύψη, έχει σημασία να γνωρίζουμε αναλυτικά πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να κάνουμε με 10 ή με 20 ευρώ βενζίνη.

Ξεχωρίζει το Fiat 500 TwinAir – Kάνει 144 χλμ
με 10 ευρώ

Ανάμεσα στα μίνι μοντέλα που επιλέξαμε, ξεχωρίζει το Fiat 500 TwinAir. Ο 2κύλινδρος υπετροφοδοτούμενος 0,9 λίτρων κινητήρας του συνοδεύεται και από σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας start/ stop, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση καυσίμου 4,1 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι με 10 ευρώ βενζίνη μπορεί κανείς να διανύσει 144 χιλιόμετρα. Σε συνάρτηση αυτών, το ιταλικό μοντέλο παρουσιάζει CO2 95 γρ./χλμ. που είναι το χαμηλότερο στην κατηγορία.

Ακολουθεί το smart fortwo με 141 χλμ. στις εκδόσεις 61 και 71 ίππων, επίσης με start/stop (micro hybrid drive). Πολύ κοντά εμφανίζεται το Toyota iQ που με τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα των 69 ίππων χρησιμοποιεί 10 ευρώ βενζίνη για να κάνει 135 χιλιόμετρα, με μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και CO2 99 γρ./χλμ. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα 500 TwinAir, smart και Toyota iQ αφού έχουν CO2 λιγότερο από 100 γρ./χλμ. δεν πληρώνουν και τέλη κυκλοφορίας. Ακολουθούν με πολύ μικρή διαφορά μόλις 3 χιλιομέτρων τα τρίδυμα Citroen C1, Peugeot 107 και Toyota Aygo που μοιράζονται τον ίδιο πολύ οικονομικό 3κύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου. Με 10 ευρώ μπορούν να καλύψουν 116 χιλιόμετρα το Ford Ka 1,2 αλλά και το Chevrolet Spark 1,0 & 1,2, αποδεικνύοντας ότι συνολικά η κατηγορία των αμιγώς αυτοκινήτων πόλης διαθέτει εκπροσώπους φιλικούς προς το περιβάλλον αλλά και προς την τσέπη μας.

To Spark 1,0 κάνει 156 χλμ. με 10 ευρώ LPG

Το Chevrolet Spark μπορεί να αποκτηθεί και με κιτ υγραεριοκίνησης (LPG) στον ίδιο 1.000άρη κινητήρα. Από μετρήσεις που έκανε το auto Τρίτη στο αυτοκίνητο μερικές ημέρες πριν, προέκυψε ότι για να διανύσει 100 χλμ. χρειάστηκε 8,1 λίτρα υγραερίου. Με ενδεικτική τιμή υγραερίου 0,79 ευρώ/λίτρο, τα 10 ευρώ μεταφράζονται σε 12,65 λίτρα με τα οποία το μίνι μοντέλο της Chevrolet μπορεί να καλύψει 156 χλμ. Θυμίζουμε πως από την έρευνα και τις μετρήσεις που κάναμε στο υγραεριοκίνητο Spark, προκύπτει πως το LPG προσφέρει σε σχέση με τη βενζίνη όφελος ακόμα και 1.000 ευρώ το χρόνο από τη χρήση του αυτοκινήτου.

Ξεχωρίζει το Honda Jazz 1,2 – 232 χλμ. με 20 ευρώ

Από τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας που επιλέξαμε ξεχώρισε το Ηοnda Jazz που στην αρχική του έκδοση χρησιμοποιεί 1.200άρη κινητήρα 90 ίππων με τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Με μέση εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 5,1 λτ./100 χλμ. και τιμή βενζίνης 1,689 ευρώ/λίτρο, αγοράζοντας 20 ευρώ βενζίνη ο οδηγός του μικρού Ηοnda στη συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να διανύσει μέχρι και 232 χιλιόμετρα. Πολύ κοντά του, με “ικανότητα” 223 χιλιομέτρων, βρίσκoνται τα δημοφιλή Οpel Corsa 1,2 85PS και το VW Polo 1,2 TSI. Στο Corsa ο 1.200άρης κινητήρας του οποίου αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και έχει μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. δηλαδή 0,2 λτ./100 χλμ. περισσότερα από το μοτέρ του Jazz. Tο μικρό Honda ουσιαστικά κερδίσει αφού έχει μικρότερη κατανάλωση στην πόλη (6,2 λτ./100 χλμ.) καλύπτοντας με 20 ευρώ 191 χιλιόμετρα. Από την άλλη, το Polo 1,2 TSI πλεονεκτεί έναντι του Corsa 1,2 μόνο στις μετακινήσεις εντός πόλης, αφού με 20 ευρώ μπορεί να καλύψει 174 χιλιόμετρα. Στην 4η θέση συναντάμε το Toyota Yaris 1,33 ακολουθούμενο από τα Ford Fiesta 1,25 και Fiat Punto Evo τα οποία με 20 ευρώ μπορούν να διανύσουν 219 και 211 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Fiat Punto Evo – 361 χλμ. με υγραέριο

Το Fiat Punto Evo μπορεί να αποκτηθεί και με εργοστασιακά τοποθετημένο kit υγραεριοκίνησης. Φέρει 8βάλβιδο κινητήρα 1,4 λίτρων με 77 ίππους. Σύμφωνα με τη Fiat, με το υγραέριο, το μικρό μοντέλο έχει μέση κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. (με CO2 114 γρ./χλμ. ). Με ενδεικτική τιμή υγραερίου 0,79 ευρώ/λίτρο, μπορεί να διανύσει ακόμα και 361 χιλιόμετρα, με υγραέριο αξίας 20 ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr