Στη Γαλλία, οι τρεις πυλώνες της αυτοβιομηχανίας, Citroen , Peugeot και Renault, ετοιμάζουν πλήθος μελλοντικών μοντέλων με καινοτόμες τεχνολογίες.

Renault Twingo

Διθέσιο, με κινητήρες turbo και πίσω κίνηση, το περιμένουμε μέσα στο 2013. Το νέο 2θέσιο Renault μίνι (το πιο πιθανό είναι ότι πρόκειται για το νέο Twingo) θα βασιστεί σε πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και στο επόμενο Smart Fortwo, αλλά και στο μελλοντικό 4θέσιο Smart. Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής είναι πως η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως δηλαδή συμβαίνει και στο σημερινό Smart. Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, έχει γίνει γνωστό πως η Renault ετοιμάζει μια νέα σειρά 3κύλινδρων και 4κύλινδρων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου που θα περάσουν, στο πλαίσιο της συμφωνίας, και στη γκάμα των Mercedes και Smart, με συγκεκριμένες τροποποιήσεις. Με μία πρώτη εκτίμηση, πάντως, η γκάμα του νέου αυτοκινήτου πόλης της Renault δε θα στερηθεί τις υπηρεσίες του σημερινού 1,2 τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων. Εναλλακτικά, αναμένουμε μοτέρ βενζίνης, ατμοσφαιρικά και τούρμπο, άνω των 60 ίππων, όλα με οικολογικό προφίλ. Από την πλευρά της, η Mercedes αναμένεται να συνδράμει στο “χτίσιμο” του πλαισίου του νέου μοντέλου, επιτρέποντας στη Renault να χρησιμοποιήσει τη δική της πισωκίνητη πλατφόρμα στην οποία αναφερθήκαμε.

Τα πρωτότυπα Τwizy και ZOE είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά και ανήκουν σε μία νέα γενιά οικολογικών μοντέλων, που εξελίσσει η Renault. Εκτός απρόοπτου, θα επηρεάσουν πολύ το επόμενο Twingo, κυρίως από τεχνολογικής άποψης. Άλλωστε, είναι σχεδόν δεδομένο ότι το 2013 -ή και λίγο αργότερα- το μίνι της Renault θα αποκτήσει και αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοση.

Η κατασκευή του νέου 2θέσιου μίνι θα γίνεται στο εργοστάσιο της Renault στην περιοχή Novo Mesto, στη Σλοβενία. Εκεί θα παράγεται, κατά πάσα πιθανότητα και το 4θέσιο Smart.

H Mercedes αναζήτησε συνεργάτες, στο πρόσωπο της Renault, που θα μπορoύσαν να στηρίξουν με ρεαλιστικό κόστος την επόμενη μέρα του Smart.

Renault Twizy

Το ηλεκτροκίνητο Twizy θα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις, την Twizy 45 και την Twizy 80. Το Twizy 45 ξεκινά από τα 6.990 ευρώ, ενώ η ενοικίαση της μπαταρίας θα επιβαρύνει τον αγοραστή με 45 επιπλέον ευρώ το μήνα. Το Twizy 45 κινείται από ηλεκτροκινητήρα απόδοσης μόλις 5 ίππων και σε μερικές χώρες θα μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα. Η έκδοση Twizy 80 κινείται από έναν πιο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 17 ίππων, με τιμή από7.690 ευρώ, ενώ η ενοικίαση της μπαταρίας θα κοστίζει 49 ευρώ.

Renault Fluence Z.E

Το Renault Fluence Z.E. που βασίζεται στο συμβατικό οικογενειακό με το ίδιο όνομα, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ που παράγει 93 ίππους. Τροφοδοτείται με μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 22kW/h, τοποθετημένες πίσω από τα πίσω καθίσματα. Για τη φόρτιση από μια κανονική πρίζα των 220V θα απαιτούνται 6 με 8 ώρες, και μόλις 30 λεπτά από μια πρίζα των 400V.

Renault Clio

Βασισμένο στο ηλεκτρικό Zoe, με νέα αισθητική και μήκος πάνω από 4 μέτρα. Tο επικείμενο λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του Clio το 2012 έχει ιδιαίτερη σημασία και ήδη η Renault, μέσω του πρωτότυπου ZOE Preview της έκθεσης του Παρισιού του 2010, μας έδωσε μια πρώτη γεύση για το νέο της μικρό.
Αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας

Η μεταγραφή του Λόρενς Βαν ντερ Άκερ από τη Mazda στα τέλη του 2009, ήταν αναμενόμενο ότι θα μας οδηγούσε σε μια εφ´ όλης της ύλης αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των αυτοκινήτων της Renault. Όπως λοιπόν μας έδειξε το πρωτότυπο ZOE Preview του Παρισιού, το νέο Clio θα είναι ένα από τα πιο μοντέρνα μικρά της εποχής του.
Εντύπωση προκαλεί, για παράδειγμα, το έντονα σφηνοειδές εμπρόσθιο τμήμα που καταλήγει σε μια “καθαρή” μάσκα, με το ευμέγεθες λογότυπο της Renault να δεσπόζει στο κέντρο της. Πίσω ξεχωρίζουν η κυματοειδής σχεδίαση της κολώνας της οροφής, αλλά και τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά. Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο Clio θα συνεχίσει να είναι ένα από τα μεγαλύτερα μικρά του σήμερα, αγγίζοντας σχεδόν τα 4,1 μέτρα μήκους.

Είναι δεδομένο ότι η επόμενη γενιά του Renault Clio θα ακολουθήσει κι αυτή το δρόμο της οικονομίας και της οικολογίας, ως προς τους κινητήρες της. Υπό αυτή την κατεύθυνση, αναμένουμε την παραμονή του 1.200άρη turbo του υπάρχοντος Clio, με βελτιώσεις όμως ως προς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Επίσης, είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει και μικρότερη εκδοχή, με υποψήφιο το νέο, 3κύλινδρο, 1.200άρη του Nissan Micra, στην ατμοσφαιρική και ίσως και στην έκδοση με τον κομπρέσορα.

Πάντως, το ρόλο της αμιγώς οικολογικής εκδοχής θα παίξει η έκδοση παραγωγής του ZOE Preview που θυμίζουμε ότι διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που προσφέρει αυτονομία 160 χιλιομέτρων.
Renault ΖOE – Χρόνος φόρτισης: 6-8 ώρες / Αυτονομία: 160 χλμ. / Θέσεις: 5 / Έρχεται (και ως Clio): 2012

Renault Captur

Η Renault θα αποκτήσει το δικό της Juke, το Captur. Εάν εξαιρέσουμε κάποιες στιλιστικές ακρότητες, το μέλλον του Captur είναι υπαρκτό: αυτό το crossover δεν είναι μόνο το δεύτερο στάδιο για το νέο image της Renault μετά το coupe DeZir, αλλά η ολοκληρωμένη ιδέα ενός νέου μοντέλου παραγωγής που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2012 ή στις αρχές του 2013. Σύμφωνα με το concept, αντιλαμβανόμαστε ότι θα είναι σχετικά περιορισμένες οι διαστάσεις του: 4 μέτρα και 22 εκ. μήκος, 1,95 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος. Κατά τ´ άλλα, το Captur είναι ένα φαντασμαγορικό μοντέλο: διαθέτει δύο μόνο πόρτες, που ανασηκώνονται προς τα πάνω, καθώς και ουρανό κατασκευασμένο από Kevlar που, μάλιστα, μπορεί να αφαιρείται.

Renault DeZir

Το DeZir θα φέρει τον κινητήρα του Clio RS που όμως θα εξοπλιστεί με τούρμπο (αργότερα αναμένεται και η χρήση πετρελαιοκινητήρα υψηλής απόδοσης). Το μηχανικό σύνολο θα είναι τοποθετημένο στο κέντρο, με τη μετάδοση να περνά στον πίσω άξονα. H έκδοση παραγωγής του DeZir θα εκπροσωπήσει τη Renault ως το πρώτο δημιούργημα του αυτόνομου τμήματος RenaultSport

Renault R-Space Concept

Το εν λόγω Concept παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον προηγούμενο Μάρτιο και έχει μήκος 4.250 χιλιοστών, πλάτος 1.850 χλστ. και μεταξόνιο 2,71 μέτρων. Αποτελεί τον προάγγελο ενός νέου μελλοντικού πολυχρηστικού μοντέλου που θα συνδυάζει πρακτικές λύσεις, δυναμικό design και καλές επιδόσεις. Κάτω από το καπό του φιλοξενείται ένα ολοκαίνουριο 3κύλινδρο σύνολο τεχνολογίας TCe με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, χωρητικότητας 900 κ.εκ. με ονομαστική ισχύ 110 ίππων. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 3,7 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ.

Πηγή: autotriti.gr