Γαλλία δεν είναι μόνο ο πύργος του Eiffel, οι μπαγκέτες, οι όμορφες υπάρξεις και το Λούβρο. Είναι κι ο τόπος που ακμάζει μία ζωντανή και καλπάζουσα αυτοκινητοβιομηχανία, με τρεις πυλώνες, τη Citroen , την Peugeot και τη Renault και με πλήθος μελλοντικών μοντέλων που πλαισιώνουν τις καινοτόμες τεχνολογίες που οι Γάλλοι έχουν εξελίξει.

Τα μελλοντικά γαλλικά αυτοκίνητα:

Citroen DS2

Με νέους 3κύλινδρους κινητήρες και premium λογική, κοντά μας από το 2013. Με το Revolte, η Citroen αναβιώνει ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της μετά από 61 χρόνια, το 2CV, ενώ παράλληλα συμπληρώνει τη γκάμα των DS μοντέλων της. Ωστόσο, σε αντίθεση με το προσιτό και φιλολαϊκό 2CV, το Revolte ασπάζεται την premium DS φιλοσοφία.

To χαρακτηριστικό του Revolte που μαρτυρά τη σχέση του με το 2CV, είναι η σχεδίαση. Όπως γίνεται αντιληπτό το αυτοκίνητο θα έχει φουτουριστική -αν μη τι άλλο- σχεδίαση. Τα στοιχεία εκείνα που παρέμειναν από το πρωτότυπο, είναι η κυρτή οροφή και οι επίσης καμπύλες κολόνες που δημιουργούν ένα στρογγυλοποιημένο σχήμα, όπως του θρυλικού 2CV. Τα έντονα τόξα των φτερών αποτελούν άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που παραπέμπει στο 2CV, ενώ, τέλος, ομοιότητα υπάρχει και στην οροφή που είναι υφασμάτινη και ανοίγει μέχρι χαμηλά στο χώρο των αποσκευών. Αντίθετα με το πρωτότυπο μοντέλο, οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν συμβατικά φωτιστικά σώματα στο μπροστινό μέρος, που και πάλι ωστόσο, χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δυναμικά. Το έντονα επιθετικό ύφος σκιαγραφείται από τη μικρή οβάλ μάσκα και το φουσκωμένο καπό. Και στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι πιο συμβατικά, με τη σχεδίαση να παραμένει εντυπωσιακή. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι πόρτες (και ιδιαίτερα οι πίσω), που συνεχίζουν στο στρογγυλό μοτίβο του αμαξώματος.

Κινητήρες: Με οικονομικό χαρακτήρα
Το πρωτότυπο Revolte χρησιμοποιούσε ένα υβριδικό σύστημα για την κίνησή του, με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου και την επίτευξη χαμηλών ρύπων CO2. Στο αυτοκίνητο παραγωγής, αυτή η απόφαση δε θα εγκαταλειφθεί, το αποτέλεσμα της οποίας, ωστόσο, θα προέλθει από τη χρήση των νέων 3κύλινδρων κινητήρων, που ετοιμάζει η Citroen και με τους οποίους θα εφοδιάσει και τα νέα C3 και DS3 σε λίγα χρόνια. Σε τελικό στάδιο εξέλιξης βρίσκονται και νέα ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων, που προορίζονται να συνδυαστούν με αυτούς τους κινητήρες . Στη γκάμα, κατά πάσα πιθανότητα, θα συμπεριληφθούν και οι γνωστοί μας 16βάλβιδοι κινητήρες, προϊόντα της συνεργασίας PSA και BMW, με απόδοση 95 ίππων (1,4 λτ.) και 120 ίππων (1,6 λτ.). Με μήκος 3.680 χλστ., πλάτος 1.730 χλστ. και ύψος 1.350 χλστ., το Revolte τοποθετείται άμεσα στον ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας.

Οι δυνατότητες προσωποποίησης του DS2 καθιστούν βασικούς ανταγωνιστές του τα Fiat 500, Alfa Romeo MiTo και Mini.

Citroen DS5



Το πρωτοποριακό μοντέλο ακολουθεί απόλυτα τη φιλοσοφία ´Creative Technologie´ της μάρκας εφαρμόζοντας ακόμα τολμηρότερες επιλογές στον τομέα του στιλ, της αρχιτεκτονικής και του φινιρίσματος.

Στον αισθητικό τομέα, το Citroen DS5 βασίζεται στο εντυπωσιακό πρωτότυπο C-SportLounge. Το DS5 έχει ιδιαίτερα μελετημένες αναλογίες, καθώς και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Μπροστά, η μάσκα προσδιορίζει άμεσα το DS5 σαν μέλος της οικογένειας DS.

Το εντυπωσιακό μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή έχει μήκος 4,53 μέτρα, και ύψος στα 1,5 μέτρα, ενώ ο αποθηκευτικός του χώρος είναι 465 λίτρα. Από πλευράς κινητήρων, το DS5 θα είναι το πρώτο Citroen που θα κάνει χρήση του υβριδικού συστήματος HYbrid4, με απόδοση στους 200 ίππους και εκπομπές CO2 μόλις 99 γρ./χλμ.
Το DS5 έχει μικρότερες διαστάσεις από το αντίστοιχο C5, αναδεικνύοντας το χάσμα που θέλει να δημιουργήσει η γαλλική φίρμα ανάμεσα στο mainstream και το premium κομμάτι της.

Citroen DS9

Το αυτοκίνητο που έγινε γνωστό με το όνομα Metropolis θα κυκλοφορήσει στην κινέζικη αγορά με το όνομα DS9 που θα το κατατάξει στην κορυφή των μοντέλων της φίρμας. Σε σχετικές δηλώσεις του σε συνέδριο στη Σαγκάη της Κίνας, ο Olivier δήλωσε ότι: “Το Metropolis θα κατασκευαστεί, ενώ τα στιλιστικά στοιχεία του θα χρησιμοποιηθούν έτσι, ώστε να κατασκευάσουμε ένα κορυφαίο σεντάν στην Κίνα”. Οι διαστάσεις του εντυπωσιακού αυτοκινήτου φτάνουν τα 5,3 μέτρα για το μήκος, τα 2 μέτρα για το πλάτος, και τα 1,4 μέτρα για το ύψος, ενώ για την κίνηση του θα φροντίζει το υβριδικό σύστημα HYmotion4. Αυτό χρησιμοποιεί κινητήρα V6, 2 λίτρων με 272 ίππους να καταλήγουν στον εμπρόσθιο άξονα και ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς. Η τελική του απόδοση θα είναι τα 460 άλογα και τα 430 Nm ροπής, ενώ για τη μετάδοση θα χρησιμοποιηθεί αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Citroen DS4 Racing

Σε τόσα κομμάτια θα παραχθεί το DS4 Racing, που θα εξελιχθεί από την αγωνιστική ομάδα της Citroen, με τροποποιήσεις σε ανάρτηση και κινητήρα. O γνωστός 1.6 THP θα αποδίδει κοντά τους 230 ίππους. Η αισθητική διαφοροποίηση έγκειται στις πορτοκαλί ζάντες ελαφρού κράματος και στις πορτοκαλί περιφερειακές λεπτομέρειες, όπως φαίνεται και στη φωτό.

Citroen C-Zero

Το ηλεκτρικό Citroen C-Zero πωλείται ήδη πιλοτικά σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 47 kW ή 64 ίππων από τις 3.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός μειωτήρα μίας σχέσης.

Peugeot 208

Στο πάτωμα του 207, με πολλές εκδόσεις και είδη αμαξώματος, μέσα στο 2012. Το νέο 208 αναμένεται στις αρχές του 2012. Υπεύθυνος για την εικόνα του 208 είναι ο Jean-Pierre Ploue, αρχισχεδιαστής στον όμιλο PSA Peugeot-
Citroen. Εξετάζοντας την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη κατασκοπευτική φωτογραφία του 208, φαίνεται πως ένα από τα όπλα του νέου μικρού μοντέλου της Peugeot θα είναι η εμφάνιση. Ξεχωρίζουμε λεπτομέρειες, όπως τα δυναμικά νεύρα σε σχήμα V στο καπό αλλά και στις πόρτες, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η οβάλ και αρκετά μεγάλη εισαγωγή αέρα στη μάσκα.

Εξελικτική λογική στους κινητήρες
Εκτός απροόπτου θα είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot στο οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι νέοι 3κύλινδροι τούρμπο κινητήρες που ετοιμάζει η γαλλική φίρμα. Χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη επίσημα στοιχεία για αυτούς, εκτιμούμε πως θα έχουν χωρητικότητα 1,0 ή και 1,2 λίτρων, με ισχύ άνω των 75 ίππων. Το βασικό τους χαρακτηριστικό θα είναι η αυξημένη απόδοση, η συγκρατημένη κατανάλωση και οι περιορισμένες εκπομπές CO2. Βέβαια, από την γκάμα του 208 δε θα απουσιάσει η εξελιγμένη μορφή των σημερινών 1,4 και 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρων που γνωρίζουμε από το 207. Στην κορυφή των διαθέσιμων εκδόσεων του 208, θα δούμε τις, γνώριμης λογικής, εκδόσεις GΤi και RC, με ισχυρές ιπποδυνάμεις. Το νέο μοντέλο θα πλαισιώνουν πολλές εκδόσεις αμαξώματος (CC, SW), όπως άλλωστε συμβαίνει και με το 207. Στην κορυφή της γκάμας του 208 θα βρίσκεται η έκδοση GTi που για πρώτη φορά θα είναι υβριδική και τετρακίνητη.

Ο γνωστός 1,6 THP θα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 35-40 ίππων, που θα δίνει κίνηση στον πίσω άξονα.

Peugeot SXC

Crossover look, υβριδική τετρακίνηση και μικρή κατανάλωση. Το όνομα του μοντέλου δείχνει ότι πρόκειται για ένα όχημα που τουλάχιστον αρχικά προορίζεται για την αγορά της Κίνας, αφού SXC = Shanghai Cross Concept! Το αυστηρά τετραθέσιο μοντέλο δεν κρύβει τον αθλητικό χαρακτήρα του, ενώ οι διαστάσεις του είναι στα 4.870x 2.035×1.610 χλστ. για ΜxΠxΥ, και τουλάχιστον ως concept χρησιμοποιεί ζάντες 22 ιντσών. Για την κίνησή του φροντίζει το σύστημα HYbrid4 της εταιρείας που περιλαμβάνει υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα στα 1,6 λίτρα (THP) που αποδίδει 218 ίππους και δίνει την κίνηση μπροστά, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο πίσω μέρος και αποδίδει επιπλέον 95 ίππους! Η συνολική απόδοση του SXC αγγίζει τους 313 ίππους, ενώ με αυτή τη διάταξη, το μοντέλο γίνεται φυσικά τετρακίνητο. Τέλος, η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα μόλις 5,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και οι εκπομπές ρύπων CO2 φτάνουν τα μόλις 143 γρ./χιλιόμετρο.

Peugeot ΕΧ1

Το, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό πρωτότυπο που μας παρουσίασε η Peugeot στην έκθεση του Παρισιού το 2010, με τον κωδικό EX1 χρησιμοποιεί για την κίνηση του δύο ηλεκτροκινητήρες, με κάθε έναν να βρίσκεται στον κάθε άξονα, και ως αποτέλεσμα είναι τετρακίνητο, ενώ η συνολική απόδοση του φτάνει τους 340 ίππους. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο επάνω του, ωστόσο, είναι ότι σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες, το Nurburgring, σημείωσε χρόνο της τάξης των 9:01.338 λεπτών. Στο τιμόνι ήταν ο Stephane Caillet, ενώ το EX1 σημείωσε μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 138.324 χ.α.ω.

Peugeot iOn

Πρόκειται για το 3ο τέκνο του ομίλου PSA με τη Mitsubishi, για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης. Η φόρτιση του iOn από μια κανονική πρίζα των 220V διαρκεί 6 ώρες, ενώ από μια πρίζα των 380V η φόρτιση του 50% της μπαταρίας γίνεται σε μόλις 15 λεπτά και το 80% αυτής φορτίζεται σε μόλις 30 λεπτά. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 3.474×1.594×1.792 χιλ. για ΜxΠxΥ, και 2.550 για το μεταξόνιο, ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται σε μόλις 168 λίτρα και το βάρος του κυμαίνεται γύρω στα 1.120 κιλά.

Peugeot  BB1

Πρόκειται για μια σπουδή γύρω από την ιδέα ενός οχήματος που θα φέρει γονίδια μοτοσικλέτας. Το BB1, εντυπωσιάζει με τις ελάχιστες διαστάσεις του και την ικανότητά του να μεταφέρει μέχρι τέσσερις επιβάτες.

Peugeot SR1

Tο πρωτότυπο SR1 μας προϊδεάζει για ένα εντελώς νέο κουπέ-κάμπριο αυτοκίνητο με σπορ ύφος που ετοιμάζει η Peugeot. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το υβριδικό σύστημα (Ηybrid4) του μήκους 4,8 μέτρων γαλλικού μοντέλου. Η εν λόγω τεχνολογία περιλαμβάνει το γνώριμο 1.600άρη THP βενζινοκινητήρα με ισχύ 218 ίππων, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων στους τροχούς του πίσω άξονα (συνδυαστική ισχύς 313 άλογα). Σε συνδυασμένο κύκλο και με τη χρήση και των δύο πηγών ενέργειας, το Peugeot SR1 έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 4,9 λτ./100 χλμ. και 119 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

Το SR1 είναι το πρώτο πρωτότυπο της εταιρείας που φόρεσε το νέο logo της Peugeot που σχεδιάστηκε για την επέτειο των 200 χρόνων της.

Πηγή: autotriti.gr