Η τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την έναρξη του Ράλι Αργεντινής ολοκληρώθηκε με τον Sebastien Ogier να σημειώνει με το Citroen DS3 WRC τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Ο 27χρονος Γάλλος κατάφερε να καλύψει 0,8 δλ. ταχύτερα την διαδρομή των 6,23 χλμ. από τον ομόσταυλο του στη Citroen, Sebastien Loeb.

Στη σημερινή διαδικασία, δεν έλειψαν τα μηχανικά προβλήματα για κάποιους οδηγούς, αλλά και προβλήματα με τη σκόνη και την ορατότητα για τους υπόλοιπους.

Ο Petter Solberg, που κατάφερε να ξεπεράσει ένα κομμένο ημιαξόνιο, έκανε τον τρίτο χρόνο της ημέρας, μπροστά από τον συμπατριώτη του Mads Ostberg με το Ford Fiesta WRC. Ο τελευταίος ήταν ένα κλάσμα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Mikko Hirvonen, και ο ταχύτερος οδηγός με Ford.

Μάλιστα, σημειώστε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Ostberg συμμετέχει στον αγώνα της Αργεντινής. Ο τοπικός Federico Villagra, έκανε τον έκτο χρόνο, ικανοποιώντας τους συμπατριώτες του που βρέθηκαν στη διαδρομή.

Όμως, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, υπήρξαν και κάποιοι συνδυασμοί που αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα, και συγκεκριμένα οι Petter Solberg και Jari Matti Latvala.

Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε ένα κομμένο ημιαξόνιο στο DS3 WRC, εμπρός δεξιά, στο δεύτερο του πέρασμα από την ειδική. Παρόλα αυτά, κατάφερε να φτάσει στο shakedown και να επισκευάσει τη ζημιά, συνεχίζοντας την προσπάθεια του. όμως, δεν ίσχυσε το ίδιο για τον Latvala, ο οποίος αναγκάστηκε να επιστρέψει στο σέρβις παρκ με τη βοήθεια της οργάνωσης, μετά από πρόβλημα στην μετάδοση.

Ο ίδιος δήλωσε: «Ξεκίνησα και μετά από μερικά μέτρα το αυτοκίνητο δεν κινούταν γρήγορα. Αρχικά, νόμιζα ότι ήταν ημιαξόνιο, και συνέχισα αργά να ολοκληρώσω το shakedown και να επιστρέψω στο σέρβις παρκ. Όταν μπήκα στην απλή, ανησύχησα με αυτό που συνέβη και σταμάτησα. Είναι ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, αλλά δεν ξέρουμε τι ακριβώς. Σίγουρα, είναι απογοητευτικό αυτό που συνέβη, αλλά είναι καλύτερα να αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα τώρα, παρά στον αγώνα».

Ο Sebastien Ogier που έκανε τον ταχύτερο χρόνο σήμερα, γνωρίζει ότι η μειωμένη εμπειρία του από τις ειδικές της Αργεντινής είναι πολύ πιθανό να του κοστίσει.

«Είμαι ήρεμος και χαλαρός. Χαίρομαι που βρίσκομαι εδώ, αφού είναι από τους πιο ωραίους αγώνες του θεσμού, με πολύ κόσμος στις ειδικές και εξαιρετικές ειδικές διαδρομές. Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχω στον αγώνα και νομίζω ότι θα είναι δύσκολα για μένα, αφού οι αντίπαλοι μου έχουν μεγαλύτερη εμπειρία. Όμως, αυτό είναι κάτι που δεν θέλω να σκέφτομαι και θα προσπαθήσω να κάνω ότι καλύτερο μπορώ.

Ο στόχος μου είναι να αποκομίσω όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς μπορώ. Ακόμα είμαστε στη μάχη του τίτλου και στόχος μας από την αρχή της χρονιάς είναι να βρεθούμε όσο δυνατόν περισσότερο σε αυτή κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Σίγουρα, το κομμάτι με την άσφαλτο θα είναι πολύ δύσκολο και ίσως να προστατεύσουμε τα ελαστικά μας. Γνωρίζω ότι η Citroen έχει καλή παράδοση εδώ, και πιστεύω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε το σερί μας».

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Sebastien Loeb, δήλωσε σχετικά με τον αγώνα, αλλά και το γεγονός ότι θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης: «Θα ξεκινήσουμε όπως κάθε φορά, χωρίς άλλη στρατηγική, προσπαθώντας να βρούμε το ρυθμό μας. Θα είμαστε πρώτοι στις ειδικές, και ξέρουμε ότι από την αρχή θα πρέπει να πιέσουμε για να δημιουργήσουμε κάποια διαφορά.

Έχουμε καλή παράδοση εδώ, αλλά το έργο μας είναι δύσκολο. Ο συναγωνισμός φέτος είναι πολύ έντονος και γνωρίζουμε ότι λογικά θα χάσουμε χρόνο την πρώτη ημέρα καθαρίζοντας το δρόμο. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχω τόσο μεγάλη αυτοπεποίθηση σε αυτόν τον αγώνα.

Θα δούμε πως θα εξελιχθεί ο αγώνας και τι θα κάνουμε στη συνέχεια. Οι ειδικές είναι ωραίες, αλλά είναι σίγουρο ότι θα μας δυσκολέψουν τα ασφάλτινα κομμάτια. Βλέπετε, η διαφορά τους είναι ότι είναι πολύ πιο γρήγορες από οποιεσδήποτε άλλες ασφάλτινες έχουμε δει, και δεν ξέρουμε πως θα αντιδράσουν τα μαλακά ελαστικά της Michelin».

Όμως, παρόλα τα προβλήματα του Latvala, αισιοδοξία υπάρχει και από πλευράς Ford, με τον επικεφαλής της ομάδας, Malcolm Wilson, να δηλώνει ότι η ομάδα του είναι έτοιμη να σπάσει το σερί των τεσσάρων συνεχόμενων νικών της Citroen: «Στους δύο τελευταίους αγώνες είχαμε την τύχη, αλλά δεν είχαμε την ταχύτητα να κερδίσουμε. Ξέρουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα τόσο με τους οδηγούς που διαθέτουμε, όσο και με την ταχύτητα του αυτοκινήτου μας. Απλά, πρέπει να κάνουμε τα πάντα να λειτουργήσουν ιδανικά.

Σίγουρα, είμαστε γρήγοροι, αφού αρκεί να δει κανείς πόσες ειδικές έχουμε κερδίσει φέτος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να κερδίσουμε και γενικότερα πιστεύω ότι το αξίζουμε. Έπρεπε να έχουμε κερδίσει στους δύο τελευταίους και για αυτό ο αγώνας της Αργεντινής, της Ελλάδας, αλλά και της Φινλανδίας είναι πολύ σημαντικοί για εμάς».

Πηγή: 4troxoi.gr