Κυνικές εταιρικές κινήσεις και «περίεργες» πρακτικές

Ο ξέφρενος επιχειρηματικός ανταγωνισμός και ο κοινωνικός αντίκτυπός του


ΚΟΣΜΟΣ
11:14
24/02/2015
Κυνικές εταιρικές κινήσεις και «περίεργες» πρακτικές
1
loading

Δεν είναι καθόλου σπάνιο η αγορά να δημιουργεί πλαστές ανάγκες για να πουλήσει προϊόντα που κανείς δεν χρειάζεται, αν και αυτό το ξέρουμε όλοι καλά.

Επίσης καλά ξέρουμε τον παρασκηνιακό τρόπο με τον οποίο προωθούνται τα εταιρικά συμφέροντα, αν και κανείς δεν περιμένει ο κόσμος των ισχυρών να το παινεύεται κιόλας!

Κι όμως, ενώ θα περίμενε κανείς τέτοιες κινήσεις να γίνονται πίσω από κλειστές κουρτίνες και κάτω από τραπέζια, το πράγμα μόνο έτσι δεν είναι.

Γι’ αυτό και είμαστε πλέον σε θέση να συζητάμε ανοιχτά για εταιρικές στρατηγικές, πρακτικές δηλαδή που εγείρουν τη μήνη της κοινωνίας…

Το Listerine εφηύρε ένα πρόβλημα για να πουλήσει κάτι που κανείς δεν χρειαζόταν

Το Listerine χρησιμοποιούνταν κάποτε για να καθαρίζει πατώματα! Όταν ο εφευρέτης του παρατήρησε βέβαια ότι κανείς δεν το αγόραζε, συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να δώσει στο καταναλωτικό κοινό ένα άλλο κίνητρο, κάτι που δεν ήταν άλλο από την άσχημη αναπνοή. Κι έτσι ο τύπος «εφηύρε» χωρίς περιστροφές τη «δυσοσμία του στόματος», μια πάθηση από την οποία κανείς φυσικά δεν υπέφερε (μιας και δεν υπήρχε) και την οποία το προϊόν του θα θεράπευε! Και βέβαια το Listerine χαρίζει φυσικά φρέσκια αναπνοή, αλλά για το πρόβλημα που υποτίθεται ότι κυκλοφόρησε συνεχίζει να μην κάνει τίποτα…

Η Converse πρόσθεσε ένα αχρείαστο στρώμα στα παπούτσια της για να αποφύγει τους φόρους

Τα τζιμάνια της Converse πρόσθεσαν ένα περιττό χνουδωτό στρώμα στο κάτω μέρος της σόλας, κάτι που μετέτρεψε πρακτικά τα παπούτσια σε παντόφλες και έριξε έτσι καθοριστικά τον φόρο που πληρώνει η φίρμα. Κι αυτό γιατί τα παπούτσια της προορίζονται πια για χρήση μέσα στο σπίτι! Κι αν για κάποιους η έξυπνη αυτή στρατηγική εκμεταλλεύεται απλώς το παραθυράκι του νόμου, το γεγονός παραμένει ότι ο κολοσσός στερεί έτσι από το κράτος εκατομμύρια σε νόμιμη φορολογία…

Το περιττό «ξεπλύνετε και επαναλάβετε» των σαμπουάν

Το βλέπουμε πάνω σε κάθε συσκευασία σαμπουάν και μας καλεί να ξεπλύνουμε το πρώτο χέρι και να επαναλάβουμε τη διαδικασία, παρά το γεγονός ότι είναι πια εντελώς αχρείαστο. Κι αυτό γιατί η τεχνολογική πρόοδος στον χώρο των σαμπουάν λογίστηκε κατακλυσμιαία τα τελευταία χρόνια, κάτι που κάνει πλέον εντελώς περιττή την επανάληψη του λουσίματος, μιας και το πράγμα δουλεύει στην εντέλεια από την πρώτη πια φορά. Όχι ότι αυτό απέτρεψε βέβαια τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να αφαιρέσουν την οδηγία από το μπουκάλι, καθώς το δεύτερο λούσιμο είναι περιττό μόνο για το καταναλωτικό κοινό, όχι για την τσέπη τους, καθώς έτσι χρειάζεσαι σαφώς μεγαλύτερη ποσότητα. Και είναι και το άλλο: το μόνο που κάνει το σαμπουάν είναι να αναπληρώνει τα φυσικά έλαια των μαλλιών, κάτι που μπορεί να κάνει και μόνη της η τρίχα φτάνει να παραμείνει άλουστη για 6 εβδομάδες. Αν είστε λοιπόν διατεθειμένοι να μη λούσετε τα μαλλιά της για 1,5 μήνα, τότε δε θα ξαναχρειαστείτε πιθανότατα ποτέ σαμπουάν (αυτό δεν το γράφει φυσικά πουθενά το μπουκάλι)…

Τα βρετανικά καταστήματα εκμεταλλεύονται τη δωρεάν κοινωνική εργασία

Είναι γεγονός ότι οι κοινωνικές υπηρεσίες της Βρετανίας έχουν καταλήξει σε έναν σχεδιασμό σύμφωνα με τον οποίο για να διεκδικήσεις τα δικαιώματα και τα επιδόματά σου ως άνεργος οφείλεις να προσφέρεις κάποιας μορφής εργασία, προς όφελος πάντα της κοινωνίας. Κι εδώ μπαίνουν οι επιχειρηματικοί κολοσσοί για να καταστρατηγήσουν το μέτρο: δεκάδες επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την κοινωνική αυτή απαίτηση έχοντας έτσι στην εκδούλευσή τους δωρεάν εργασία που πληρώνουν οι φορολογούμενοι! Και μάλιστα γίνεται και νόμιμα, έπειτα από συμφωνία του επιχειρηματικού κόσμου με την κυβέρνηση. Αν και όταν μιλάμε για «δουλική εργασία», το μυαλό μας πάει κατευθείαν στην Κίνα…

Οι «ειδικευόμενοι» που κατασκευάζουν το PlayStation4

Την ώρα που ξέρουμε πια καλά τα πενιχρά μεροκάματα και τις απάνθρωπες συνθήκες που επιφυλάσσουν για τους υπαλλήλους τους οι ασιάτες κατασκευαστές των δυτικών προϊόντων, η Sony έκανε τη διαφορά στην παραγωγή της κονσόλας PS4, η οποία φτιάχνεται από εργάτες που δεν πληρώνονται καν! Ο λόγος για τη διαβόητη κινεζική Foxconn, η οποία βρήκε πάλι τον τρόπο να ρίξει τους μισθούς πείνας σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα, στο απόλυτο μηδέν τώρα. Από την ιστορία που έχει κυκλοφορήσει ήδη από το 2013, η μονάδα κατασκευής δίνει την ευκαιρία σε φοιτητές τεχνολογικών ινστιτούτων και πολυτεχνείων να κάνουν την πρακτική τους συναρμολογώντας την παιχνιδομηχανή για αρκετές απανωτές εβδομάδες. Το «τυράκι» εδώ είναι ότι οι ειδικευόμενοι μαθαίνουν τη δουλειά μέσα σε εξαντλητικές και πολύωρες βάρδιες για τις οποίες δεν παίρνουν καν τα ψίχουλα των έμμισθων εργατών, καθώς είναι σε πρόγραμμα μαθητείας! Αν δεν κάνουν μάλιστα την πρακτική τους σε κάποιο αντίστοιχο εργοστάσιο, τότε δεν μπορούν να πάρουν πτυχίο…

Οι κατασκευαστές χαρτιού δηλητηριάζουν το περιβάλλον για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη

Το να είναι «πράσινη» μια εταιρία μόνο εύκολο δεν είναι, γι’ αυτό και δίνονται συνήθως γενναία οικονομικά κίνητρα για την εταιρική στροφή σε τεχνολογίες που δεν ρυπαίνουν. Κι εδώ μπαίνουν οι κατασκευαστές χάρτου, στους οποίους υποσχέθηκαν φοροελαφρύνσεις για τη χρήση πετρελαίου στην παραγωγική διαδικασία. Αυτό θέλει όμως μια εξήγηση: η διαδικασία της παραγωγής χαρτιού αφήνει ένα μαύρο υποπροϊόν, το οποίο καίγεται στη συνέχεια επιτρέποντας στις μονάδες παραγωγής να παράγουν ένα σεβαστό μέρος του ηλεκτρισμού που χρειάζονται. Το πετρέλαιο δεν εμπλέκεται καθόλου στη διαδικασία, κάτι που δεν εμπόδισε φυσικά τους κατασκευαστές να το περιλάβουν καθώς αυτό εγγυόταν φοροαπαλλαγές! Πρόσθεσαν λοιπόν το πετρέλαιο σε ένα προϊόν που ήδη παραγόταν χωρίς τη βοήθειά του και γλίτωσαν έτσι εκατομμύρια. Πέρα από το ανήθικο του πράγματος, η στρατηγική λειτούργησε εντελώς αντίθετα από τον επιδιωκόμενο κυβερνητικό στόχο της μείωσης των ρύπων, καθώς με την αχρείαστη είσοδο του πετρελαίου στην παραγωγική διαδικασία οι εταιρίες του κλάδου ρυπαίνουν ακόμα περισσότερο…

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

1
σχόλιο
  1. avatar Χρήστος

    Μία άλλη πρακτική γίνεται στους κινηματογράφους. Για παράδειγμα:
    Έστω ότι υπήρχαν 2 είδους συσκευασίες ποπκορν:
    ΜΙκρή - 50 γρ - 2 Ευρώ
    Μεγάλη 150 γρ. 5 Ευρώ.
    Όλη παίρνουν την μικρή. ΟΜΩΣ, εάν υπάρχουν ΤΡΕΙΣ συσκευασίες :
    ΜΙκρή - 50 γρ - 2 Ευρώ
    ΜΕΣΑΙΑ 100γρ - 4 Ευρώ
    Μεγάλη 150 γρ. 5 Ευρώ.
    Όλοι παίρνουν την μεγάλη διότι κερδίζουν σε σχέση με την μεσαία!! Η μεσαία συσκευασία λέγεται λαγός.
    Επειδή στο κόστος ενός προϊόντος είναι μέσα ΚΑΙ το σταθερό κόστος (μισθοδοσία, ρεύμα κλπ), το κατάστημα κερδίζει πολλά περισσότερα όταν διαλέξεις την μεγάλη συσκευασία!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει