Γιατί ικανοί πιλότοι αντιμετωπίζουν δυσκολία να εντοπίσουν τα παράνομα drones

Τα αποτελέσματα νέας έρευνας αναδεικνύει την ολοένα και αυξημένη απειλή στο χώρο των αερομεταφορών


ΚΟΣΜΟΣ
16:24
31/10/2019
Γιατί ικανοί πιλότοι αντιμετωπίζουν δυσκολία να εντοπίσουν τα παράνομα drones
4
loading

Οι ικανοί πιλότοι, που προσεγγίζουν αεροδιαδρόμους, συνήθως δεν μπορούν να εντοπίσουν τα μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη που καταπατούν τον εναέριο χώρο τους και δεν τα εντοπίζουν πραγματικά ποτέ, όταν αυτά είναι ακίνητα, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «International Journal of Aviation, Aeronautics and Aerospace», αναδεικνύουν την ολοένα αυξανόμενη απειλή στο χώρο των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα, οι πιλότοι εντόπισαν έναν εναέριο εισβολέα σε μόνο 12 από τις 40 περιπτώσεις, ή στο 30% του συνόλου των περιπτώσεων. Όταν το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) δεν κινείται, το έργο γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Μόνο τρία από 22 ακίνητα drones εντοπίστηκαν από τους πιλότους. Η ανίχνευση των drones έγινε σε αποστάσεις από περίπου 65 έως περίπου 709 μέτρα.

Ο δρ Ράιαν Γουάλας, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυτικής επιστήμης στο Αεροναυτικό Πανεπιστήμιο Embry-Riddle, δήλωσε ότι οι επικίνδυνα κοντινές συναντήσεις των αεροσκαφών με τα drones είναι ένα όλο και πιο συχνό πρόβλημα και τα drones που αναφέρουν οι πιλότοι ότι βλέπουν είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς συνήθως αυτά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη δεν γίνονται ορατά από αυτούς.

Ακόμη και στην ιδανική περίπτωση κατά την οποία εντοπίζεται το μη επανδρωμένο αεροσκάφος, η μέγιστη απόσταση εντοπισμού είναι περίπου τα 709 μέτρα, με αποτέλεσμα ο πιλότος να έχει στη διάθεσή του περίπου 21 δευτερόλεπτα για να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο δρ Ματ Βάνς, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και διαστήματος στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, τονίζει ότι ο χρόνος αυτός είναι αρκετός, αν το drone βρίσκεται ακίνητο σε ένα σημείο, αλλά καθόλου επαρκής, αν αυτό κινείται προς της κατεύθυνση του αεροσκάφους.

«Η κατάσταση είναι πολύ πιο επικίνδυνη όταν και τα δύο κινούνται», δήλωσε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Τα μάτια μας προσαρμόζονται στην κίνηση. Όταν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος δεν κινείται, γίνεται τμήμα του τοπίου».

Ο δρ Τζον Μ. Λόφι, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυτικής και διαστήματος στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα τόνισε, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι η προσγείωση ενός επανδρωμένου αεροσκάφους είναι πολύ επικίνδυνη γιατί η ύπαρξη ενός drone μπορεί να πιάσει τον πιλότο απροετοίμαστο με αποτέλεσμα αυτός να έχει πολύ λίγο χρόνο για να αντιδράσει. «Το ύψος είναι πολύ μικρό για να το προσγειώσουν με ασφάλεια», δήλωσε ο ίδιος.

Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ υπάρχουν πάνω από 1,4 εκατομμύρια καταγεγραμμένα και πιθανότατα πολλά περισσότερα μη καταγεγραμμένα drones και ο πολλαπλασιασμός τους συνεχίζεται. Οι παρολίγον συγκρούσεις μεταξύ επανδρωμένων αεροσκαφών και drones αυξάνονται. Στις 21 Οκτωβρίου ένα επανδρωμένο αεροσκάφος που προσέγγιζε το διεθνές αεροδρόμιο της Βοστόνης Logan, ανέφερε πως είδε ένα drone σε ύψος μεγαλύτερο από αυτό που επιτρέπει ο κανονισμός της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (ΟΔΑ).

Ενώ η ΟΔΑ «έχει κάνει βήματα για να εξασφαλίσει τον έλεγχο του εναέριου χώρου από επιδρομές drones», γράφουν οι συγγραφείς της μελέτης, «οι προσπάθειές τους έχουν αντιμετωπιστεί με μικτά αποτελέσματα». Προς το παρόν δεν υπάρχει αξιόπιστη μέθοδος για την παρακολούθηση των drones εντός των Ηνωμένων Πολιτειών.

Το επόμενο ερευνητικό έργο της συγκεκριμένης ερευνητικής ομάδας θα εξοπλίσει τα drones με ηλεκτρονική συσκευή (UAvionics Ping), η οποία θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ADS-B (αυτόματη εξαρτημένη επιτήρηση-εκπομπή), τεχνολογία εντοπισμού αεροσκαφών. Η νέα μελέτη θα αξιολογήσει κατά πόσον η τεχνολογία αυτή βοηθά τους πιλότους να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με τα drones.

Από τον Ιανουάριο του 2020, ο Βανς σημείωσε ότι κανένα αεροσκάφος δεν θα επιτρέπεται να πετάει στον ελεγχόμενο εναέριο χώρο κοντά σε αεροδρόμια χωρίς τεχνολογία ανίχνευσης ADS-B, αλλά ο νόμος δεν επεκτείνεται στα μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Εάν όλα τα αεροσκάφη είχαν τέτοια τεχνολογία, οι πιλότοι θα είχαν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του γύρω χώρου, εξασφαλίζοντας, έτσι μεγαλύτερη ασφάλεια, είπε ο Βανς.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar English speaker

    Όταν λένε για drones φιλτατοι, δεν λένε για μη επανδρωμένα αεροπλάνα αλλά για τα μικρά τηλεκατευθυνόμενα. Για κάποιο λόγο, κάποιοι ανόητοι το βρίσκουν είτε αστείο είτε προσπαθούν να τραβήξουν ένα εντυπωσιακό πλάνο ενός αεροπλάνου από κοντά. Όπως και να έχει όμως, αυτό είναι και παράνομο και δυνητικά θα μπορούσε να προξενήσει ζημιά στο αεροπλάνο και κίνδυνο στους επιβάτες.

  2. avatar Εδώ δεν μπορεσε

    Ολόκληρη στρατιωτική βάση των Ρώσων στο καλλινινγκραντ να εντοπίσει αμερικανικο reaper που πετούσε επί 3 ώρες πάνω από την βάση θα τα δουν οι πιλότοι;;

  3. avatar SER 30

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΣΙΓΟΥΡΟΤΑΤΟ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ . ΤΙ ΕΧΑΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΛΙΚΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΙΝ ΤΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ . ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ( ΠΙΛΟΤΟΣ ) ΠΟΥ ΠΙΑΝΕΙ ΠΟΥΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ , ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΒΛΕΠΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΘΑΡΑ ΕΥΚΡΙΝΩΣ ΜΙΑ ΨΕΙΡΑ ΕΝΑ ΚΕΦΤΕ ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΣΤΟ ΧΑΟΣ 5 0 Η 7 5 Η 1 0 0 ΦΟΡΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ ? ΣΥΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΕΙΣ ΑΝΑΚΛΑΣΕΙΣ ΔΙΑΘΛΑΣΕΙΣ ΠΑΝΑΚΛΑΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΠΑΝΩ . ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΩΡΕ ΚΑΙ ΘΕΛΑΤΕ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ . ΣΤΟΝ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΣΑΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ . ΡΕ ΤΙ ΛΕΦΤΑ ΤΡΩΝΕ ΣΤΗΝ ΨΥΧΡΑ ΤΙ ΖΩΑΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΕ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΝ ΚΑΚΟ . ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ . ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝΕ ΦΤΙΑΞΑΝΕ ΒΑΛΑΝΕ ΤΟΥΣ ΑΝΙΧΝΕΥΤΕΣ ΕΝΤΟΠΙΣΤΕΣ ΟΓΚΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΠΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΑΤΙ . ΡΕ ΤΙ ΤΡΑΒΑΜΕ .

  4. avatar Jonny Walker

    Δηλαδή οι ανίκανοι πιλότοι δεν αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να δουν τα drones.
    Σηκώστε τα F-16 και καταρίψτε όλα τα drones που πετάνε κοντά σε αεροδρόμια ή σε διαδρόμους προσγείωσης. Να καταγράφονται και να έχουν άδεια τα drones από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας έτσι ώστε όταν καταρίπτεται ένα να ξέρουν σε ποιόν ανήκει.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει