Η τεχνολογία, αδιαμφισβήτητα, έθεσε νέες βάσεις για το ταξιδιωτικό κοινό, δίνοντάς του την δυνατότητα, μετά από σχεδόν ένα χρόνο εκτός ταξιδιωτικής «αρένας» λόγω της πανδημίας, να ταξιδέψει και πάλι με πρωταρχικό γνώμονα την ασφάλεια. Κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται θα συνεχιστεί και μετά το πέρας της πανδημίας, με την ρομποτική αυτήν τη φορά να έχει τέτοιες προοπτικές στον τουριστικό κλάδο ώστε να αποτελέσει τη «νέα κανονικότητα».

Από ψηφιακούς βοηθούς με τεχνητή νοημοσύνη έως απολυμαντικά ρομπότ, η ρομποτική μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της ασφάλειας και να προσφέρει εξατομικευμένη φροντίδα κατά τη διαμονή σε ξενοδοχεία, σε αεροδρόμια και ακόμη και σε δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα. Τα ξενοδοχεία, μάλιστα, ήδη επενδύουν σε αυτά, χαρακτηρίζοντάς τα ως ανέσεις ανέπαφης εξυπηρέτησης που ενισχύουν την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επισκεπτών.

Ρομπότ σε αεροδρόμιο

Σύμφωνα με το travelpulse.com, μια νέα μελέτη που έγινε από την GlobalData δείχνει ότι περισσότερες εταιρείες θα μπορούσαν να επενδύσουν στη ρομποτική για να μειώσουν το μακροπρόθεσμο κόστος και να ανταποκριθούν στις αλλαγές και στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2021, διαπίστωσε ότι το 31% των εταιρειών των 476 ερωτηθέντων θα επενδύσει στη ρομποτική μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες. Η ίδια η ρομποτική ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής απάντηση στη δημοσκόπηση που έθεσε την ερώτηση «Σε ποιους από τους παρακάτω τομείς θα επενδύσετε εσείς/η εταιρεία σας τους επόμενους 12 μήνες».

Η ρομποτική στον ταξιδιωτικό κλάδο

Γιατί η ρομποτική στον τουριστικό κλάδο θα μπορούσε να είναι η «νέα κανονικότητα»

Η ρομποτική μειώνει την ανάγκη για επαφή ανθρώπου με άνθρωπο, μειώνοντας τα σημεία επαφής και άλλες καταστάσεις όπου θα μπορούσε να εξαπλωθεί ο COVID-19, αναφέρει το travelpulse.com. Ξενοδοχεία, αεροδρόμια και άλλα μέρη άρχισαν να χρησιμοποιούν ρομπότ που σκοτώνουν τα μικρόβια και ακόμη και θυρωρούς με τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν την απολύμανση και την εξατομίκευση.

Με τόσους πολλούς ταξιδιώτες να ανησυχούν για την ασφάλειά τους ενώ ταξιδεύουν (η GlobalData διαπίστωσε ότι το 74% καταναλωτών εξακολουθεί να ανησυχεί σε μεγάλο βαθμό), η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των φόβων των ταξιδιωτών, ενώ παράλληλα μειώνει το συνολικό κόστος εργασίας για τις εταιρείες. Θα μπορούσε να ειπωθεί, τουλάχιστον εντός της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, ότι η εποχή της ρομποτικής γεννήθηκε από την παγκόσμια πανδημία.

Ρομπότ σε ρεσεψιόν ξενεδοχείου

Ρομποτική- Τα υπέρ και τα κατά της χρήσης της στην τουριστική βιομηχανία

Ωστόσο, η εξάρτηση από τη ρομποτική έναντι της ανθρώπινης εργασίας μπορεί, επίσης, να δημιουργήσει προβλήματα, εξηγεί το travelpulse.com. Ενώ τα ρομπότ που σκοτώνουν τα μικρόβια με υπεριώδη ακτινοβολία για να μειώσουν τα βακτήρια στον αέρα και στις επιφάνειες, όπως αυτά που αναπτύσσονται στα διεθνή αεροδρόμια Key West και Pittsburgh, προσφέρουν σημαντικές ενέργειες που μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού για τον άνθρωπο (το υπεριώδες φως είναι επιβλαβές για τα μάτια του ανθρώπου), το να βασιζόμαστε πολύ σε ρομπότ για να κάνουν εργασίες που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι θα μπορούσε να είναι επιζήμιο για τις τοπικές κοινότητες που βασίζονται στην τουριστική βιομηχανία.

«Μέσω της αύξησης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και της βελτίωσης της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών, η ρομποτική στον τουρισμό θα συνεχίσει να αναπτύσσεται», δήλωσε ο Ralph Hollister, Αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData. «Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν φαίνεται να αποφεύγουν τις κοινωνικές τους δεσμεύσεις. Πρέπει να τονιστεί ότι τα ρομπότ αναπτύσσονται για να εργάζονται δίπλα σε ανθρώπους και όχι στη θέση τους».