Ένα νέο, πιο αυστηρό και τεχνολογικά προηγμένο πλαίσιο οδικής κυκλοφορίας τίθεται σε εφαρμογή στην Ελλάδα, με στόχο τη μείωση των τροχαίων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε τις βασικές αλλαγές που φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δίνοντας έμφαση στην έννοια της υποτροπής και στη λειτουργία των καμερών που θα καταγράφουν τις παραβάσεις.
Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις», η σημαντικότερη τομή είναι η εισαγωγή συστήματος ηλεκτρονικής επιτήρησης στους δρόμους, με κάμερες που θα εγκατασταθούν αρχικά στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
Οι έλεγχοι της Τροχαίας, ωστόσο, θα συνεχιστούν κανονικά και δεν θα περιοριστούν από τη χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων.
Υποτροπή: Αν είσαι παραβάτης ξανά, πληρώνεις πιο ακριβά
Το νομοσχέδιο εισάγει για πρώτη φορά την έννοια της υποτροπής, δίνοντας τη δυνατότητα στο κράτος να ελέγχει τη συμπεριφορά κάθε οδηγού σε βάθος πενταετίας. Αν εντός πέντε ετών από την τελευταία παράβαση, ένας οδηγός επαναλάβει την ίδια ή άλλη σοβαρή παράβαση, τότε οι ποινές αυξάνονται.
Συγκεκριμένα, από τη δεύτερη και τρίτη παράβαση και μετά:
- διπλασιάζονται τα πρόστιμα
- αυξάνεται η διάρκεια αφαίρεσης της άδειας οδήγησης
Για παράδειγμα, όποιος πιαστεί να οδηγεί με ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα θα πληρώνει πρόστιμο 1.200 ευρώ και θα χάνει το δίπλωμά του για έναν ολόκληρο χρόνο από την πρώτη κιόλας φορά.
Οι κάμερες «κόβουν» κλήσεις και τις στέλνουν ψηφιακά
Ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε πως οι παραβάσεις που καταγράφονται από τις κάμερες θα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη, κάνοντας τη διαδικασία άμεση και διαφανή. Στόχος είναι η μείωση της επικίνδυνης οδήγησης και η ενίσχυση της πρόληψης.
Ο νέος ΚΟΚ φέρνει αλλαγές και στην κίνηση των ταξί.
Συγκεκριμένα:
- Τα κανονικά ταξί επιτρέπεται να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών
- Εξαιρούνται και επιτρέπεται η πλήρης κυκλοφορία μόνο στα ταξί ειδικού τύπου για ΑμεΑ και στα ταξί μηδενικών ρύπων (ηλεκτρικά)
Απαντώντας σε διαμαρτυρίες των επαγγελματιών οδηγών ταξί, ο αναπληρωτής υπουργός υπεραμύνθηκε της ρύθμισης, τονίζοντας πως στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας: «Είναι κίνητρο για να έχουμε έναν στόλο TAXI που θα μας επιτρέπει να αναπνέουμε περισσότερο οξυγόνο και λιγότερο καυσαέριο».
Το νέο πλαίσιο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ εντός του έτους και αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους.