Σε μια ηχηρή ψήφο εμπιστοσύνης προς τη δημιουργική βιομηχανία της Ισπανίας, το Netflix ανακοίνωσε επένδυση άνω του 1 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2025-2028.

Η ανακοίνωση έγινε από τον συν-διευθύνοντα σύμβουλο της πλατφόρμας, Ted Sarandos, στο ευρωπαϊκό κέντρο παραγωγής της εταιρείας στη Μαδρίτη, με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων παρουσίας του Netflix στη χώρα. Η επένδυση, που περιλαμβάνει την ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και υποδομών, αναδεικνύει τον ρόλο της Ισπανίας ως ηγετικής δύναμης στο παγκόσμιο οικοσύστημα streaming.

Ο Sarandos αναφέρθηκε στα επιτεύγματα του Netflix στην Ισπανία και τους βασικούς μοχλούς επιτυχίας, ενώ εξήρε τους ισπανικούς «κανονισμούς που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τη μακροπρόθεσμη σκέψη» -ένα έμμεσο χαστούκι σε άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, όπου το Netflix κατέθεσε τον Απρίλιο προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας της Γαλλίας κατακεραυνώνοντας τους κανόνες παραθυροποίησης που του απαγορεύουν την κυκλοφορία ταινιών στη Γαλλία μέχρι 15 μήνες μετά την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.

Η ομιλία του Sarandos επικεντρώθηκε σε ό,τι έχει πάει καλά στην Ισπανία τα τελευταία 10 χρόνια και όχι στη νομική διαμάχη του Netflix στη Γαλλία.

Στην Ισπανία, ο Sarandos μίλησε στο «παγκόσμιας κλάσης» ευρωπαϊκό κέντρο παραγωγής του αμερικανικού γίγαντα streaming, όπως είπε, στο Tres Cantos, μισή ώρα οδήγησης βόρεια της Μαδρίτης, όπου το Netflix έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο συγκρότημα στούντιο με 10 ηχητικά σκηνικά στην Ευρώπη.

«Παράλληλα με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά σας, τη ζωντανή βιομηχανία ψυχαγωγίας και το λαμπρό δημιουργικό ταλέντο, η Ισπανία είναι, επίσης, ένα εξαιρετικό μέρος για να κάνεις επιχειρήσεις», δήλωσε ο Sarandos σε ένα ακροατήριο στο οποίο συμμετείχαν ο Ισπανός πρωθυπουργός Peddo Sánchez, δημιουργοί και εκπρόσωποι της βιομηχανίας.

«Όλα αυτά μας ενέπνευσαν να δημιουργήσουμε το όμορφο σπίτι μας εδώ στο Tres Cantos -ένα σύμβολο της βαθιάς, διαρκούς δέσμευσής μας στην Ισπανία», πρόσθεσε.

Η επένδυση άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που έχει υποσχεθεί τώρα για την Ισπανία βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στο ίδιο επίπεδο με τη Γαλλία, όπου οι επενδύσεις σε γαλλικές σειρές, ταινίες και ντοκιμαντέρ ανέρχονται τώρα σε 250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, όπως αναφέρει το Variety.

Η ισπανική επενδυτική δέσμευση έρχεται, εξάλλου, παρά το γεγονός ότι η Netflix έχει στην Ισπανία συνδρομητική βάση 8,7 εκατομμυρίων πελατών, έναντι 14,6 εκατομμυρίων της Γαλλίας.

Με επικεφαλής τις σεζόν «Money Heist» και «Society of the Snow», η Ισπανία έχει σημειώσει περισσότερες συμμετοχές στο Top 10 του Netflix με τις πιο δημοφιλείς μη αγγλόφωνες σειρές και ταινίες όλων των εποχών -συνολικά οκτώ- από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο, ξεπερνώντας τη Γαλλία (5), τη Νότια Κορέα (2), το Μεξικό (2) και τη Νορβηγία (2) και τη Γερμανία (1).

«Μόνο πέρυσι, οι ισπανικοί τίτλοι δημιούργησαν πάνω από 5 δισεκατομμύρια ώρες προβολής στο Netflix», δήλωσε ο Sarandos. Αυτός ο παγκόσμιος αριθμός είναι ο καλύτερος από κάθε μη αγγλική παραγωγική δύναμη στην Ευρώπη, υπερδιπλασιάζοντας τις ώρες για τους γαλλικούς τίτλους, εκτιμά η Omdia.

Ο κόμβος παραγωγής της Tres Cantos ήταν ο πρώτος στην Ισπανία που εισήγαγε την απεικόνιση HDR, τον ήχο surround Atmos Dolby, τις ροές εργασίας μετά την παραγωγή. Το «Bunker των δισεκατομμυριούχων» χρησιμοποίησε μια εικονική οθόνη 30×6 μέτρων και μια οθόνη οροφής 8×4 μέτρων. Το Hub έχει αρχίσει να ασχολείται με τεχνολογικές λύσεις πριν και όχι μετά το Χόλιγουντ.

Το Netflix έχει πραγματοποιήσει γυρίσματα σε περισσότερες από 200 πόλεις και κωμοπόλεις σε όλες τις αυτόνομες περιφέρειες της Ισπανίας.