Ψάχνουν λύση για το θέμα με τον 12χρονο και τις αντιδράσεις των συμμαθητών του

Τι αναφέρουν τα αρμόδια πρόσωπα για την κατάληψη με αίτημα την απομάκρυνση του μαθητή


ΕΛΛΑΔΑ
17:27
05/02/2019
Ψάχνουν λύση για το θέμα με τον 12χρονο και τις αντιδράσεις των συμμαθητών του
17
loading

Τις επόμενες μέρες θα δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση και για τον μαθητή και για τους γονείς, διαβεβαιώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, για την υπόθεση στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, που ήλθε στη δημοσιότητα όταν το 15μελές συμβούλιο μαθητών, προχώρησε την περασμένη Παρασκευή σε κατάληψη, με αίτημα την απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον μαθητή της Α' τάξης Γυμνασίου, ο οποίος εξαιτίας των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του και προς τους εκπαιδευτικούς.

«Έγινε κατάληψη κάποιων ωρών και είχε αναρτηθεί στην είσοδο του σχολείου μία χειρόγραφη καταγγελία του 15μελούς. Όταν πληροφορήθηκα το γεγονός έδωσα εντολή στον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει από τη διευθύντρια του σχολείου να κατέβει το έγγραφο αμέσως», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

Οι συμμαθητές του παιδιού και οι γονείς τους αναφέρουν ότι τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς του 12χρονου, που έχει διαγνωστεί με γενετική παρέκκλιση, είναι καθημερινά από την αρχή της χρονιάς - μεταξύ άλλων - επικαλούνται περιστατικά φραστικής και σωματικής βίας, σεξουαλικής παρενόχλησης και φθορές στη σχολική περιουσία. Από την πλευρά τους οι γονείς του 12χρονου ισχυρίζονται ότι έχουν λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την εξατομικευμένη υποστήριξη της ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον και καταγγέλλουν στιγματισμό του παιδιού τους, με έγγραφη αναφορά τους προς το υπουργείο Παιδείας.

«Το θέμα είναι αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όταν ο μαθητής ήταν στην πρωτοβάθμια δεν είχε δημιουργηθεί τέτοιο θέμα, γιατί η ίδια η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είχε ενδιαφερθεί προσωπικά για το παιδί, έκανε παρέμβαση πολύ ενεργητική και στο σχολείο που φοιτούσε, μιλούσε με τους Συλλόγους. Και τώρα όμως θα βρούμε την καλύτερη λύση για τον μαθητή», επισήμανε ο κ. Ανανιάδης.

Ερωτηθείς αν από το σχολείο κατατέθηκε αίτημα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος του 12χρονου εξήγησε ότι «το σχολείο ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δεν παρεμβαίνει η Περιφέρεια», ενώ διευκρίνισε ότι για να αποφασιστεί η ένταξη του παιδιού στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον ακολουθήθηκαν, βάσει της ιατρικής γνωμάτευσης, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

«Υπάρχει το ΚΕΔΔΥ που βγάζει τη γνωμάτευση, παράλληλα υπάρχει ο συντονιστής του εκπαιδευτικού έργου, που πρότεινε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τον συγκεκριμένο μαθητή, έγιναν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Παράλληλα, για το συγκεκριμένο παιδί υπάρχει παράλληλη στήριξη στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και ταυτόχρονα και ιδιωτική παράλληλη στήριξη, που πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς. Έχουν κάνει οι γονείς ό,τι έπρεπε να κάνουν και το παιδί παρακολουθείται από παιδοψυχίατρο, είναι σε φαρμακευτική αγωγή», ανέφερε ο κ. Ανανιάδης.

Γνωστοποίησε ακόμη ότι η διεύθυνση εκπαίδευσης θα διεξάγει τις επόμενες μέρες έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες σε βάρος εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατονομάζονται στην έγγραφη αναφορά που έκαναν οι γονείς του 12χρονου προς το υπουργείο Παιδείας.

«Αναφορά στον Εισαγγελέα από τους γονείς συμμαθητών του 12χρονου»

Από την πλευρά των γονέων των συμμαθητών του 12χρονου ο δικηγόρος Αντώνης Ευστρατιάδης προτίθεται εντός των ημερών να υποβάλει ομαδική αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα, στην οποία θα περιγράφονται τα περιστατικά που έλαβαν χώρα στο σχολικό περιβάλλον και θα επισημαίνονται οι κίνδυνοι που απορρέουν από την επιθετική συμπεριφορά για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

«Ετοιμάζω με εντολή των γονέων να υποβάλω μια αναφορά στον Εισαγγελέα, ώστε να τεθεί προ των ευθυνών του, καθώς είναι αυτός που έχει τη δυνατότητα να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες», δήλωσε ο κ. Ευστρατιάδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως σε ό,τι αφορά την κατάληψη οι μαθητές δεν υποκινήθηκαν από κανέναν. «Δεν ήξερα ότι έκαναν κατάληψη, βρήκα την πόρτα κλειστή με κατάληψη και πήρα το παιδί μου και έφυγα. Εμείς δεν ενεργήσαμε καθόλου, δεν κάναμε μέχρι τώρα τίποτε. Αλλά είδαμε ένα δημοσίευμα που μας παρουσίαζε σαν φασίστες, σαν ρατσιστές, μολονότι δεν είχαμε κάνει τίποτε, δεν έχουμε αντιδράσει μέχρι στιγμής».

«Στο σχολείο», επισήμανε ο κ. Ευστρατιάδης, «περίπου 10 παιδιά από όλες τις τάξεις είναι στο τμήμα ένταξης, τα οποία έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ελαφρού αυτισμού, δεν έχουν όμως επιθετική, επικίνδυνη συμπεριφορά». «Δεν υπάρχει αντίδραση ως προς το διαφορετικό, δεν υπάρχει αντίδραση και έλλειψη αγάπης ως προς τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα, υπάρχει προβληματισμός ως προς το επικίνδυνο», εξήγησε, εκτιμώντας ότι «είναι αρμοδιότητα του κράτους να λύσει το πρόβλημα και θα πρέπει όσοι το εξετάζουν να αναλογιστούν ποιος θα ευθύνεται αν συμβεί κάτι κακό».

Σε ό,τι αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών ο κ. Ευστρατιάδης διευκρίνισε: «Έχουν γίνει επανειλημμένες συναντήσεις από ό,τι διάβασα στα πρακτικά του σχολείου, έχουν καταβληθεί άπειρες προσπάθειες από τους δασκάλους, έχει γίνει αίτηση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, έχει απορριφθεί. Οι άνθρωποι είναι απολύτως άξιοι και απολύτως προσηλωμένοι στο καθήκον τους, αλλά όταν μπαίνει ο μαθητής μέσα και αρχίζει να βρίζει από την πρώτη στιγμή, να καταστρέφει τις εργασίες των συμμαθητών του, να σπάει την πόρτα, να πετάει αντικείμενα, να κλωτσάει τους συμμαθητές, πώς μπορούν να τον περιορίσουν και να τον διδάξουν αγάπη; Όλα τα παιδιά που έχουν κάποιο πρόβλημα αντιμετωπίζονται με σεβασμό και κάθε καλοσύνη, το θέμα είναι να προλάβουμε να μη γίνουν καταστάσεις που είναι πλέον επικίνδυνες».

Ερωτηθείς από το ΑΠΕ - ΜΠΕ για τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Απόστολος Αποστολίδης, απάντησε: «Η υπηρεσία επιλαμβάνεται τόσο για το ένα όσο και για τα πολλά παιδιά και θα ήταν καλό τα μέσα ενημέρωσης να δείχνουν τόση ετοιμότητα και για τα καλά πράγματα που γίνονται στα σχολεία». Ερωτηθείς για τις διαδικασίες επιλογής του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τον 12χρονο απάντησε ότι «είναι θέματα αμιγώς υπηρεσιακά, έχουν μια εμπιστευτικότητα, δεν είναι της παρούσης».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

17
σχόλια
  1. avatar Μέτοικος

    Συγγνώμη που επανέρχομαι αλλά πρέπει ο αναγνώστης να αντιληφθεί την κατάσταση πριν να αρχίσει να αποδύεται σε συμβουλές. Ό,τι κάνουν αυτά τα παιδάκια δεν το κάνουν από κακία. Είναι μια λανθασμένη, μια άρρωστη έκφραση αγάπης και κοινωνικότητας.
    Τα παιδιά αυτά επιζητούν τρυφερότητα και τη νοιώθουν. Δεν μπορούν όμως να την επεξεργαστούν ώστε, αφού προσλαμβάνουν αγάπη, να την ανταποδώσουν όμοια και συμπεριφερθούν φυσιολογικά. Η αυστηρή συμπεριφορά τα πληγώνει και, συχνά, αρκεί ο οξύς τόνος της φωνής να τα κάνει να κλαίνε απαρηγόρητα επί μισή ή παραπάνω ώρα.
    Ζω στο εξωτερικό. Εκεί υπάρχουν τα ειδικά σχολεία όπου μένουν, δεν φοιτούν απλώς, αυτά τα παιδιά. Και η φροντίδα παρέχεται από τους ειδικούς.
    Να αρχίσω και να δίνω συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα; Δεν θα το κάνω, δεν είμαι ειδικός. Αυτά, και ευχαριστώ για την υπομονή και τον χρόνο σας.

  2. avatar Μέτοικος

    Βρέθηκα κοντά, προσπαθώντας να βοηθήσω εθελοντικά, οικογένεια με αυτιστικό παιδί. Επί τρία χρόνια η κατάσταση ήταν αφόρητη. Αυτά τα παιδιά δεν γνωρίζουν πώς να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Από αγάπη, μπορεί π.χ. σε καφετερία, να αρπάξουν την πορτοκαλάδα του διπλανού τραπεζιού και να την πετάξουν. Ή, να βάλουν τα δάκτυλά τους στο φαγητό του άλλου. Ή, να επιτεθούν σε οποιονδήποτε βρεθεί μπροστά τους. Να του δαγκώσουν το δάκτυλο σε βαθμό που να του αφήσουν μόνιμο μούδιασμα, ή να προσπαθήσουν να βάλουν τα δάκτυλά τους στα μάτια του διπλανού. Μέσα στο σπίτι να πετούν αντικείμενα οπουδήποτε ή να καταστρέφουν οτιδήποτε βρεθεί μπροστά τους. Έξω από το σπίτι, μπορεί να ξεφύγουν από τα χέρια του συνοδού και να πεταχτούν στο δρόμο κινδυνεύοντας να χτυπηθούν από αυτοκίνητα ή να επιδείξουν επιθετική συμπεριφορά προς τους περαστικούς.
    Φυσικά, η αναγνώριση του φύλου και της σεξουαλικότητάς τους, ακολουθεί τους ίδιους κανόνες. Συχνά ξεγυμνώνονται. Επιθετικότητα σεξουαλικά, δεν έτυχε να συναντήσω, είναι απίθανο όμως;
    Αυτή, είναι η κορύφωση της συμπεριφοράς ή οποία εκδηλώνεται στην αρχή σε ελαφρύτερη μορφή αλλά επιδεινώνεται συν τω χρόνω.
    Η οικογένεια ζει μια κόλαση. Στην αρχή, θεωρούν, ειδικά η μητέρα, ότι η κατάσταση ελέγχεται. Αυτό είναι ψευδαίσθηση και, προοδευτικά, η πραγματικότητα τους διαψεύδει με τον πιο οικτρό τρόπο. Δυστυχώς αυτό βιώνει και το περιβάλλον. Ας μη βιαστούν οι θεωρητικοί με συμβουλές και ανοησίες. Απλά καταθέτω την εμπειρία μου ζητώντας να πέσουν ο τόνοι.

  3. avatar Stateless

    Όταν δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία ή τα απλά σχολεία δεν έχουν ειδικές τάξεις, αυτά γίνονται. Κάθονται και τσακώνονται οι γονείς μεταξύ τους επειδή το κράτος είναι οίκος ανοχής.
    Η Μακεδονία είναι Ελληνική.

  4. avatar εαν

    καποιος εχει τετοιο παιδι ( που θα ηθελες καλοσυνατε να εχει και ο αλλος ) τοτε να το παει σε ειδικα τμηματα και να μην ενοχλει τους αλλους. ποιος σου ειπε εσενα οτι πρεπει ο καθε μαθητης να ανεχεται συμπεριφορες που δυσκολευουν την φυσιολογικη μαθηση του ? το βρισκεις φυσιολογικο?

    1. avatar Di.Ko

      Πώς θα ένιωθες αν ήταν το δικό σου παιδί σε τέτοια κατάσταση; Αντί όλοι να το αγκαλιάσουν το παιδάκι και να το βοηθήσουν..
      Αλλά σε αυτόν τον κόσμο πρέπει όλοι να είναι πανέμορφοι και σωματικώς τελοιοι...

  5. avatar Λέλα

    καταγγέλλουνίτ η φθορά της κρατικής περιουσίας ,όποιος μπει σε οποιοδήποτε σχολείο θα καταλάβει ότι αυτό είναι πρόφαση παιδιών και γονέων ,τα περισσότερα καλόπαιδα αφήνουν τα ίχνη ους σε πόρτες, τουαλέτες, θρανία ,καρέκλες ,τοίχους κλπ

    1. avatar Ειδικά στις τουαλέτες

      τα παλιοπαιδα αφοδευουν και δεν τραβουν το καζανακι. Αίσχος, να κλειδώσουν τις τουαλέτες.

  6. avatar Απ΄ όποια πλευρά κι αν το πιάσεις

    είναι μια δύσκολη περίπτωση που θέλει πολλή προσπάθεια για να επιλυθεί. Κι οι γονείς του 12 χρονου έχουν τα δίκια τους γιατί παλεύουν χρόνια με μια δύσκολη κατάσταση(όποιος δεν το έχει περάσει δεν μπορεί να το διανοηθεί καν) και οι γονείς των υπολοίπων παιδιών βλέπουν πόσο άσχημη μπορεί να γίνει μια κατάσταση όταν οι συνθήκες στην πράξη δεν είναι όπως διαβεβαιώνουν οι ειδικοί.Μακάρι να βρεθεί δίκαιη λύση αν και δύσκολο το βλέπω

  7. avatar πολίτης.

    Αν υπήρχε κυβέρνηση πραγματική θα είχε ξηλώσει όλους
    τους αρμόδιους που με την εθελοτυφλότητά τους επέτρεψαν
    σε 12 γονείς να προβούν σε αντισυμβατική πράξη.

  8. avatar Κλεων

    Γνησιοι Μακεδονες με κλασσικη παιδεια!

    1. avatar Κλαίω

      Λαθρο είναι μη χαίρεσαι

    2. avatar Χαχα222

      Αν χτύπαγε το παιδί σου να δω ποσο γρήγορα θα πήγαινε περίπατο η αριστερίλα σου και τα δικαιώματα!!

      1. avatar Sissi

        Θεωρειτε δλδ οτι οποιος βλεπει το προβλημα του συγκεκριμενου παιδιου βρωμαει αριστεριλα κ οχι ανθρωπια.. Το ξερετε οτι ο οποιοσδηποτε που θα γινει γονιος ή θα ξαναγινει γονιος μπορει να εχει ενα τετοιο παιδι..?

        1. avatar Sissi, είμαι ένας από αυτους τους γονείς, αλλά

          συγκλίνω προς τους γονείς των παιδιών που τρωνε το ξύλο. Δεν μπορούν να πουν στα παιδία τους να δείξουν κατανόηση, να αγνοήσουν τις κλωτσίες και τα βρισίματα, καθημερινά για τρία χρόνια και βάλε. Ειδικά όταν σε αυτές τις αίθουσες πρέπει να βάλουν τις βάσεις για το μέλλον τους.

          1. avatar Di. Ko

            Μπορούν να το αγκαλιάσουν, ψυχικό θα κανουνε

          2. avatar Sissi

            Αυτο που διαβασα στο αρθρο ειναι οτι στο δημοτικο δεν υπηρχε προβλημα.. φυσικα δεν μπορω να σας αντικρουσω για τα 3 χρονια που λετε εσεις... Αλλα προσπαθηστε κ σεις να μπειτε στη θεση των γονιων αλλα κ του ιδιου του παιδιου.. Ισως καταλαβαινει οτι ειναι σ εχθρικο περιβαλλον κ ν αντιδρα τοσο βιαια.. μη ξεχνατε οτι ολα τα παιδια ειναι στην προεφηβεια...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει