Σε άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για νομοθέτηση των υποσχέσεων που τους είχαν δοθεί για την ρύθμιση φορολογικών τους θεμάτων προχώρησαν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών εντάσσοντας στο σχέδιο νόμου για την περαίωση τις ρυθμίσεις που την απόσβεση της αξίας των αδειών που κατέχουν οι αυτοκινητιστές.

Πρόκειται για κίνηση καλής θέλησης από την κυβέρνηση η οποία επιθυμεί να δείξει ταυτότητα λόγων και έργων που ωστόσο δεν αναμένεται να ικανοποιήσει πλήρως τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι αυτοί την ώρα συνεδριάζουν προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους, καθώς ζητούσαν να απόσβεση της άδειας να γίνεται από τα καθαρά κέρδη τους και όχι από τα ακαθάριστα όπως προβλέπει η σχετική ρύθμιση.

Ειδικότερα με στόχο την ομαλή μετάβαση στο νέο πλαίσιο οδικών εμπορευματικών μεταφορών, υιοθετείται η διαδικασία της σταδιακής μετάβασης στο νέο καθεστώς, όσον αφορά στις οικονομικές προϋποθέσεις, και προβλέπεται πρόσθετη ισόποση κατ΄ έτος μείωση των ακαθάριστων εσόδων των επαγγελματιών που κατέχουν τις άδειες των οδικών μεταφορών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης Εθνικών, Διεθνών, Νομαρχιακών και Βυτιοφόρων, από 3 έως 7 έτη, κατά επιλογήν, στα ποσά της εμπορευματικής αξίας αυτών.

Η επιλογή γίνεται από τον μεταφορέα, δηλαδή εάν θα αποσβέσει την οριζόμενη αξία σε 3, 4, 5, 6 ή 7 έτη, όπως επίσης εάν σε κάποιο έτος δεν επιθυμεί να πραγματοποιήσει απόσβεση, λόγω μη ύπαρξης κέρδους παρέχεται η ευχέρεια να μην την πραγματοποιήσει, χωρίς όμως να χάνει το δικαίωμα έκπτωσης της αξίας αυτής στα επόμενα έτη.

Προκειμένου να μην υπάρχουν διαφορές όσον αφορά τον υπολογισμό της εμπορευματικής αξίας των αδειών θα λαμβάνονται υπόψη οι αξίες που καθορίζονται από το υπουργείο Μεταφορών ως ειδική εισφορά, για τους νέους μεταφορείς και ανάλογα πάντα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του οχήματος, φτάνει έως τις 71.500 ευρώ, ως εξής:

α. Δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ για τον πρώτο τόνο.

β. Δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι επτά τόνους.

γ. Χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα τόνους.

Εάν οι αιτούμενες άδειες είναι κατηγορίας ειδικής μεταφοράς πετρελαιοειδών, τα ποσά της ειδικής εισφοράς φτάνουν έως τις 150.000 ευρώ ως εξής:

α. Είκοσι επτά χιλιάδες (27.000) ευρώ για τον πρώτο τόνο.

β. Τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα δύο τόνους.

Το ποσό που καταβάλλεται για τη λήψη της άδειας Φ.Δ.Χ., λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα τρία επόμενα έτη από τη λήψη της άδειας.

Περαιτέρω, για την ενίσχυση ειδικά των μικρών εκμεταλλευτών Φ.Δ.Χ που διενεργούν νομαρχιακές εμπορευματικές μεταφορές, αναγνωρίζεται επιπλέον προσαύξηση των ποσών των αποσβέσεων κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).

Οι μειώσεις αυτές παρέχονται προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες κεφαλαίων για όσους ιδιοκτήτες έχουν αγοράσει άδεια κατά τα τελευταία χρόνια και με την απελευθέρωση της αγοράς, θα μειωθεί η εμπορική τους.

Πηγή: euro2day.gr