Το Renault 4L είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο, καθώς πρόκειται για ένα αληθινό σύμβολο. Με πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες, τα τελευταία 60 χρόνια ξεπερνά το χάσμα γενεών και τις κοινωνικές ανισότητες. Είναι άνετο τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο, κερδίζοντας δίκαια τον τίτλο του πολυχρηστικού, όντας κομψό και όχημα που απευθύνεται σε άνδρες αλλά και σε γυναίκες.

Η παραγωγή του σταμάτησε πριν από 30 χρόνια, αλλά το 4L δεν έφυγε ποτέ από τα φώτα της δημοσιότητας, όντας ένα από τα αυθεντικά ‘vintage’ αυτοκίνητα των νέων.

Το πρωτότυπο 4Ever Trophy που παρουσιάζει η Renault στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, είναι το δεύτερο εμβληματικό της μοντέλο, μετά το Renault 5 Prototype που λανσάρεται σε ηλεκτρική έκδοση, ως μέρος του στρατηγικού πλάνου Renaulution.

Το 4Ever Trophy προκαλεί με την εμφάνισή του, ενώ ξυπνάει παλιές αναμνήσεις, καθώς οι στιλιστικοί δεσμοί με τον πρόγονό του, το 4L, κάνουν αισθητή την παρουσία τους, όπως στα εξής σημεία:

  • Η σιλουέτα με το ‘φουσκωμένο’ καπό, ο προφυλακτήρας και το χαρακτηριστικό κυβοειδές πίσω μέρος
  • Τα πίσω, τραπεζοειδή πλαϊνά παράθυρα με τις στρογγυλεμένες γωνίες τους, βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους πίσω τροχούς
  • Τα εμπρός φτερά έχουν μείνει χωρίς φώτα ή διακοσμητικά στοιχεία
  • Τα φτερά και οι προεκτάσεις των θόλων φτάνουν μέχρι τη μάσκα
  • Το ρετρό στυλ δένει αρμονικά με τις τεχνολογικά εκλεπτυσμένες γραμμές.
  • Το πρωτότυπο έχει τονισμένες καμπύλες και πολύ ιδιαίτερα σχεδιασμένη μάσκα. Οι «ultratech» συνδέσεις μεταξύ των ακτίνων στις ζάντες και του αμαξώματος προσδίδουν μία επιπλέον μοντέρνα νότα. Το ίδιο συμβαίνει και με το γωνιώδες χείλος γύρω από την οροφή.

Το 4Ever Trophy ενσωματώνει μια νέα προσέγγιση της εμβληματικής φαρδιάς και οριζόντιας μάσκας του Renault 4 με τα στρογγυλά φώτα, των οποίων τη θέση έχουν πάρει τα φωτιστικά σώματα LED Matrix.

Το κάτω μέρος του οχήματος, βαμμένο σε ασημί Gun Metal απόχρωση, έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει αισθητικά με την ύπαιθρο, αναδεικνύοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το σύνολο ξεχωρίζει χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του, με την ασημί βαφή και τις μωβ αποχρώσεις στις μπάρες οροφής, τα ελατήρια των αναρτήσεων και τα σήματα στις ζάντες.

Η εικόνα ενός ‘dune-buggy’, χαρίζει στο μοντέλο μία εντυπωσιακή εμφάνιση. Το κοίλο καπό έχει έναν τεράστιο αεραγωγό που βελτιώνει θεαματικά την αποτελεσματικότητα του ψυγείου που βρίσκεται στο μέσον της μάσκας, ενώ ο μπροστινός πρόβολος έχει μειωθεί σημαντικά προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου.

Με τη ρεζέρβα τοποθετημένη στην οροφή από ανθρακονήματα, ένα φτυάρι και τις κυματιστές ράμπες στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας, το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να κινηθεί εκτός δρόμου.
Τα τεράστια προστατευτικά πάνελ στο κάτω μέρος του αμαξώματος και τα προστατευτικά στα ‘φρύδια’ των φτερών αφήνουν μία σημαντική απόσταση 20εκ. γύρω από τους θόλους των τροχών. Το ψηλωμένο αμάξωμα αναδεικνύει το μέγεθος των τροχών (753 χλστ) και τις ζάντες των 19 ιντσών. Επίσης, το κάτω μέρος έχει ενισχυθεί για να παρέχει μεγαλύτερη προστασία στην μπαταρία που βρίσκεται στο μέσον του πλαισίου.

Κάθε τροχός του 4Ever Trophy διαθέτει έναν ορατό συμπιεστή αέρος ώστε ο οδηγός να μπορεί να ρυθμίσει από το εσωτερικό την πίεση στα λάστιχα, προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τον τύπο του εδάφους.

Το Γαλλικό πρωτότυπο δείχνει το δρόμο για το μελλοντικό ηλεκτρικό SUV κατηγορίαςΒ της Renault, που θα προσφέρει άνετη πρόσβαση σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους. Όπως και το Renault 5, έτσι και αυτό θα βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV, που χρησιμοποιείται για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας Β. Η πλατφόρμα αυτή εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση αναφορικά με την αυτονομία, την ακουστική και τη συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς όμως να απαιτεί κανένα συμβιβασμό στη σχεδίαση.

Τομελλοντικό μοντέλο που θα βασίζεται στα μοτίβα του 4Ever Trophy, θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, ενώ όπως και όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα CMF-BEV, θα κατασκευάζεται στο ElectriCityhub στη βόρεια Γαλλία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Μήκος: 4.160 χλστ.
  • Πλάτος: 1.950 χλστ.
  • Ύψος: 1.900 χλστ.
  • Μεταξόνιο: 2.570 χλστ.
  • Διαστάσεις ελαστικών: 255/55R19
  • Κινητήρας : αμιγώς ηλεκτρικός, ρότορας περιέλιξης