Το επιτυχημένο κόμπακτ crossover XCeed της Kia ανανεώθηκε για το 2022 σε πολλά σημεία, συμπεριλαμβανομένης μιας τολμηρής νέας εξωτερικής σχεδίασης, ενός βελτιωμένου εσωτερικού και ενός νέου επιπέδου εξοπλισμού GT-line που θυμίζει Ceed GT.

Το νέο XCeed ενσωματώνει μια σειρά από σχεδιαστικές αλλαγές μαζί με μια ανταγωνιστική γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει ήπια υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις καθώς και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό έχουν αναβαθμιστεί προκειμένου να ταιριάζουν καλύτερα με τη σπορ αστική φύση του μοντέλου και να το κάνουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό μέλος της ευρύτερης οικογένειας μοντέλων Ceed.

Η προσθήκη για πρώτη φορά του επιπέδου εξοπλισμού GT-line σε συνδυασμό με έναν βενζινοκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους, προσδοκά να προσελκύσει πελάτες που θέλουν τα ορθολογικά οφέλη ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου χωρίς συμβιβασμούς από πλευράς στυλ ή σπορτίφ χαρακτήρα. Το νέο XCeed είναι ένα από τα κορυφαία Kia χάρη στις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες του, όπως είναι τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας.

Η Kia εφοδιάζει το νέο XCeed με μεγάλη γκάμα αποδοτικών και εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης, ανάμεσα στα οποία το XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) με ηλεκτρική αυτονομία 48 χιλιομέτρων, που στην πόλη φθάνει τα 60 χλμ.. Παράλληλα είναι διαθέσιμα και άλλα οικονομικά συστήματα μετάδοσης, από κινητήρες με υψηλά όρια περιστροφής, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες έως και καινοτόμα ήπια υβριδικά συστήματα, που διασφαλίζουν πως το μοντέλο είναι εξοπλισμένο για να ικανοποιήσει τις σύγχρονες τάσεις μετακίνησης.

Το νέο XCeed θα κατασκευάζεται στις εργοστάσιο υψηλής τεχνολογίας της Kia στη Zilina της Σλοβακίας, οι πωλήσεις τους ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο του 2022 και το ανανεωμένο crossover θα συνοδεύεται και πάλι από την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετώνή 150.000 χλμ.

Εν συντομία

Η ανανεωμένη σχεδίαση του XCeed έχει δημιουργηθεί υπό τη διεύθυνση του Gregory Guillaume, Αντιπροέδρου Σχεδίασης για την Kia Europe. Το νέο XCeed διαθέτει νέους προβολείς LED, επανασχεδιασμένη μάσκα, εμπρός προφυλακτήρα και πρωτοποριακή σχεδίαση αεραγωγών. Οι σχεδιαστές συμπεριέλαβαν «αεροκουρτίνες» και στις δύο πλευρές οι οποίες οδηγούν ομαλά τον αέρα γύρω από τους τροχούς του αυτοκινήτου για να μειώσουν την οπισθέλκουσα και να βελτιώσουν την οικονομία καυσίμου.

Το νέο XCeed έχει ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, ενώ στο πίσω μέρος, οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα νέο διαχύτη με μια γυαλιστερή ποδιά και μια διακριτική σχεδίαση «εξάτμισης». Ενώ το μεταξόνιο είναι το ίδιο με αυτό των άλλων μοντέλων της γκάμας Ceed, στα 2.650 χλστ., οι εμπρός και πίσω πρόβολοι του XCeed έχουν μεγαλώσει σε σχέση με το 5θυρο hatchback κατά 25 χλστ. μπροστά (στα 905 χλστ.) και κατά 60 χλστ. πίσω (στα 840 χλστ.). Τα μόνα στοιχεία του αμαξώματος που είναι ίδια με αυτά του 5θυρου hatchback είναι οι εμπρός πόρτες. Διαθέσιμη επίσης, είναι μια επιλογή από ζάντες αλουμινίου 16 ή 18 ιντσών με ελαστικά υψηλής πρόσφυσης 205/60 R16 ή 235/45 R18.

Η απόσταση του XCeed από το έδαφος είναι 172 χλστ με τροχούς 16 ιντσών και 184 χλστ. με τροχούς 18 ιντσών, μια αύξηση που φτάνει έως και τα 44 χλστ. σε σχέση με το 5θυρο hatchbackCeed, ενώ τα προστατευτικά των φτερών και αυτά των μαρσπιέ μαζί με τις ράγες οροφής από σατέν χρώμιο, προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια σκληροτράχηλη εμφάνιση.

Έκδοση GT-Line

Το νέο επίπεδο εξοπλισμού GT-line διαθέτει μια σειρά από σπορ πινελιές που το διαφοροποιούν από το στάνταρ μοντέλο. Η ιδιαίτερη σχεδίαση της μάσκας tigernose χαρακτηρίζει το εμπρός μέρος, ενώ η σπορτίφ κάτω εισαγωγή αέρα σε συνδυασμό με το σχεδιασμό του προφυλακτήρα προσθέτουν μια πιο επιθετική εμφάνιση στο εμπρός μέρος. Οι «αεροκουρτίνες» σε σκούρο χρώμιο βοηθούν τη ροή αέρα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου για μείωση της οπισθέλκουσας και βελτίωση της αεροδυναμικής.

Στο πίσω μέρος τα εντυπωσιακά νέα εξαγωνικά φώτα LED και ένας σπόρ διαχύτης στο χρώμα του αμαξώματος ολοκληρώνουν την ανανεωμένη εικόνα του μοντέλου και διαχωρίζουν το XCeed GT-Line από οποιοδήποτε άλλο στο δρόμο.

Το νέο μοντέλο διαθέτει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσώn, ενώ τα μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, οι γυαλιστερές μαύρες ράγες οροφής και οι αντίστοιχοι καθρέφτες ενισχύουν την σπορ εμφάνισή του. Το νέο XCeed θα διατίθεται με συνολικά 12 χρώματα αμαξώματος ανάλογα με τις προδιαγραφές.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό και τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα παρέχουν πιο σπορ θέση οδήγησης, ενώ παράλληλα επιτρέπουν καλύτερη θέαση του δρόμου μπροστά.

Η «αιωρούμενη» οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ξεχωρίζει από το ταμπλό, ενώ στο κάτω μέρος του πίνακα οργάνων υπάρχουν μπουτόν, επιλογείς και διακόπτες αφής για τον έλεγχο της έντασης του ήχου, της θέρμανσης και του εξαερισμού.

Ο ψηφιακός πίνακας Supervision των 12,3 ιντσών διαθέτει ελκυστικά νέα γραφικά που μπορούν να συνδεθούν με τα προγράμματα οδήγησης (Drive Modes) του αυτοκινήτου, ενώ ένα γυαλιστερό μαύρο πλαίσιο του επιλογέα ταχυτήτων και ένας νέος εσωτερικός καθρέφτης με λεπτό πλαίσιο βελτιώνει τόσο την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα.

Το εσωτερικό διαθέτει ιδιαίτερα προσεγμένα υλικά απαλής αφής, ενώ το διακοσμητικό από σατινέ χρώμιο στο ταμπλό δημιουργεί μια εκλεπτυσμένη, πολυτελή ατμόσφαιρα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ επενδύσεων από ύφασμα, σουέτ, συνθετικό δέρμα ή γνήσιο δέρμα για τα καθίσματα.

Στην έκδοση GT-Line το εσωτερικό διαθέτει πολλές βελτιώσεις που ταιριάζουν με τη σπορ αίσθηση του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένου ενός εμπνευσμένου από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τιμόνι «D-cut», μαύρη οροφή, έναν επιλογέα ταχυτήτων επενδυμένο με διάτρητο δέρμα καθώς και καθίσματα με ειδική σχεδίαση GT-Line.

Με συνολικό μήκος 4.395 χλστ., το νέο XCeed είναι 85 χλστ. πιο μεγάλο από το 5θυρο hatchback Ceed και 120 χλστ πιο μικρό από το Sportage. Το μέγιστο ύψος του των 1.495 χλστ. σημαίνει επίσης πως είναι 48 χλστ. πιο ψηλό από το Ceed και 155 χλστ. πιο χαμηλό από το Sportage, παρέχοντας στους οδηγούς χαμηλότερο κέντρο βάρους από το πιο ψηλό μοντέλο. Επίσης, διαθέτει άνετους χώρους για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες. Με το έδρανο κάθε κάθισμα ανυψωμένο έως και 44 χιλιοστά σε σχέση με αυτό του hatchback Ceed, οι οδηγοί, εκτός από μια πιο εύκολη είσοδο και έξοδο έχουν και μια πιο ψηλή θέση οδήγησης.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 426 λίτρα (VDA), ενώ με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.378 λίτρα. Η ευελιξία είναι επίσης εξασφαλισμένη χάρη στα αναδιπλούμενα καθίσματα σε ποσοστό 40:20:40, μια ηλεκτρική πίσω πόρτα με ρύθμιση ύψους και ένα δάπεδο αποσκευών δύο θέσεων που μπορεί να μετακινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να παρέχει είτε περισσότερο χώρο είτε έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο. Αυτό το πιο ψηλό δάπεδο αποσκευών βελτιώνει επίσης την εργονομία κατά τη μετακίνηση αποσκευών μέσα ή έξω από το όχημα.

Κινητήρια συστήματα

Το νέο XCeed εφοδιάζεται με μια αποδοτική γκάμα κινητήρων βενζίνης όπου οι περισσότεροι διαθέτουν ήπια υβριδική MHEV τεχνολογία, ενώ ένα προηγμένο plug-in υβριδικό σύστημα προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης με τις χαμηλότερες ή με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Δύο υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού (T-GDi) είναι επίσης διαθέσιμοι. Ένας 4κύλινδρος 1.5 λίτρων T-GDi αποδίδει 160 ίππους και 253 Nm ροπής κι ένας κινητήρας 1.6 T-GDi υψηλής ισχύος, είναι διαθέσιμοι για το ισχυρότερο XCeed. Με 204 ίππους και 265 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, ο εύστροφος κινητήρας 1.6 T-GDi ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε διάφορες οδηγικές συνθήκες. Μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα όταν συνδυάζεται με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Το νέο XCeed διατίθεται και με ένα εξαιρετικά οικονομικό πετρελαιοκινητήρα με ήπια υβριδική υποβοήθηση (MHEV). Συγκεκριμένα, ο ντίζελ 1,6 λίτρων μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων όπου αποδίδει 136 ίππους και 280 Nm ροπής ή 320 Nm στην αυτόματη 7τάχυτη έκδοση διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα MHEV συμπληρώνει την απόδοση της ροπής του κινητήρα αντλώντας ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt που είναι πλέον διαθέσιμο σε ολόκληρη την γκάμα. Η εξέλιξη του νέας τεχνολογίας ήπια υβριδικού συστήματος στην αναβαθμισμένη γκάμα XCeed μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 10% (σε συνδυασμένο κύκλο NEDC 2.0).

Το XCeed είναι εξοπλισμένο με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (iMT) της μάρκας, το οποίο είναι πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και είναι ενσωματωμένο άψογα με το σύστημα μετάδοσης κίνησης Eco Dynamics+. Το σύστημα iMT συνεργάζεται με το Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG) για να απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται. Στο προεπιλεγμένο πρόγραμμα «Eco», το σύστημα επιτρέπει περιστασιακά το «σβήσιμο» του κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και τον ενεργοποιεί όταν ο οδηγός πατάει ξανά το πεντάλ του γκαζιού, του φρένου ή του συμπλέκτη. Το MHEV σύστημα συμβάλλει στη συνολική βελτίωση της απόδοσης καυσίμου και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης μειώνει κατά περίπου 3% τις εκπομπές CO2.

H υψηλής απόδοσης plug-in υβριδική έκδοση PHEV, συνδυάζει μια μπαταρία λιθίου-πολυμερούς 8,9 kWh με έναν ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW και έναν 4κύλινδρο 1.6 GDI κινητήρα της σειράς «Kappa». Σε συνδυασμό με ένα αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6DCT), το PHEV αποδίδει έως και 141 ίππους και 265 Nm στους μπροστινούς τροχούς, ενώ οι οδηγοί θα επωφεληθούν από μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 48 χιλιομέτρων που αντιστοιχεί σε 60 χιλιόμετρα οδήγησης στην πόλη. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι διαθέσιμο στην έκδοση βενζίνης 1,5 λίτρων και στη ντίζελ έκδοση 1,6 λίτρων, ενώ το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις 1.5 & 1.6 T-GDi καθώς και στις ντίζελ 1.6 εκδόσεις. Το plug-in υβριδικό XCeed διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Σχεδιασμένο για σπορ συμπεριφορά

Παρά το αυξημένο ύψος του, το νέο XCeed έχει σχεδιαστεί για να είναι απολαυστικό στην οδήγηση λόγω της μελετημένης ρύθμισης της ανάρτησης, των συμπαγών εξωτερικών διαστάσεων, του χαμηλότερου κέντρου βάρους και της μειωμένης μάζας. Το μοντέλο διαθέτει μπροστινά υδραυλικά stoppers σε εξελιγμένα αμορτισέρ τοποθετημένα στάνταρ στον μπροστινό άξονα όλων των εκδόσεων. Επίσης, τα ελατήρια είναι 7% πιο μαλακά μπροστά και 4% πιο μαλακά πίσω για μεγαλύτερη άνεση και σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες.

Η νέα χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση ώστε οι οδηγοί να μπορούν να έχουν ακριβέστερο έλεγχο. Το μέγεθος της υποβοήθησης που παρέχεται από το μοτέρ του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει μία ελαφρύτερη αίσθηση για πιο άνετες διαδρομές στις χαμηλές ταχύτητες.

Το σύστημα Drive Mode Select προσφέρει τα προγράμματα κίνησης «Eco», «Normal» και «Sport» και επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν ανάλογα, την οδηγική εμπειρία που θέλουν προσαρμόζοντας το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και -για μοντέλα εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο- το διάσημα αλλαγών των σχέσεων.

Σύγχρονη Τεχνολογία

Η προηγμένη σουίτα τεχνολογιών πολυμέσων, συνδεσιμότητας και ασφάλειας που προσφέρει το νέο XCeed διασφαλίζει ότι παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και πιο καλο-εξοπλισμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Το σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 10,25 ιντσών επιτρέπει την πολλαπλή σύνδεση Bluetooth (δύο κινητές συσκευές ταυτόχρονα), ενώ οι λειτουργίες Android Auto και Apple Car Play είναι επίσης στάνταρ. Ανάλογα με τις προδιαγραφές της κάθε έκδοσης, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός ηχοσυστήματος DAB 5,0 ιντσών ή ενός με οθόνη αφή 8,0 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple Car Play.

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν έναν πλήρως ψηφιακό Supervision πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που εντυπωσιάζει χάρη στα νέα γραφικά και θέματα που αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης «Eco», «Normal» ή «Sport». Τα όργανα του αυτοκινήτου απεικονίζονται με ευκρίνεια σε μια ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας 1920×720, ενώ μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών αναπαριστά τις οδηγίες πλοήγησης στροφή προς στροφή συνοδευόμενες με ηχητικές πληροφορίες, λεπτομερείς πληροφορίες ταξιδιού και διάφορες ειδοποιήσεις που συνδέονται με τις διάφορες τεχνολογίες και συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Χάρη στη νέα λειτουργία Sports οι οδηγοί δεν θα χάσουν στιγμή από τα live σκορ και highlights ενός παιχνιδιού, ενώ το μενού μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να προστεθούν οι αγαπημένες ομάδες σε μια λίστα για γρήγορη πρόσβαση και μπορούν επιπρόσθετα να εμφανίζονται οι τρέχουσες βαθμολογίες του πρωταθλήματος κ.α..

Επιπλέον, το σύστημα Kia Connect συνδέει τους οδηγούς με τον έξω κόσμο παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες μέσω της οθόνης αφής του αυτοκινήτου ή μέσω της εφαρμογής. Το σύστημα χρησιμοποιεί τη δική του κάρτα eSIM για να ανακτά και να ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ανάμεσα σε άλλα, το νέο μοντέλο διαθέτει ηχοσύστημα JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi, διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενους ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους καθρέφτες, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενο παρμπρίζ και θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά και πίσω καθίσματα. Επίσης, διαθέτει USB θύρες Type-C για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, ενώ η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης ενισχύει περαιτέρω την άνεση σε κάθε διαδρομή.

Τέλος, το μοντέλο περιλαμβάνει ευρεία γκάμα τεχνολογιών και ενεργητικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού για την απόλυτη ηρεμία και προστασία. Το Smart Cruise Control (SCC) αναβαθμίζεται με την προσθήκη της λειτουργίας που σχετίζεται με την πλοήγηση. Το SCC με τη βοήθεια πλοήγησης (NSCC) επωφελείται από τη λειτουργία Auto-set που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του XCeed κατά το «ρολάρισμα» σύμφωνα με τα όρια που έχουν οριστεί και σύμφωνα με τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης.

Εκτός από τη λειτουργία Auto-set που ελέγχει τη μέγιστη ταχύτητα, το NSCC προσθέτει επιπρόσθετα τη λειτουργία «ζώνης» (NSCC-Z) που μειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε «ασφαλείς ζώνες» που προσδιορίζονται στο σύστημα πλοήγησης. Μια πρόσθετη εξέλιξη του NSCC είναι η λειτουργία Curve (NSCC-C), η οποία χρησιμοποιεί τα δεδομένα πλοήγησης για να προβλέψει μια επερχόμενη στροφή. Στη συνέχεια και εφόσον χρειαστεί το σύστημα μειώνει την ταχύτητα για ασφαλή πέρασμα και κατόπιν επιστρέφει στο προκαθορισμένη ταχύτητα.

Στον στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται το σύστημα ελέγχου Vehicle Stability Management, το οποίο βοηθά στη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα και στις στροφές μέσω του συστήματος Ελέγχου Ευστάθειας (ESC). Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (BCA) συνεργάζεται με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCW). Σχεδιασμένο για να διατηρεί ασφαλείς όλους τους επιβάτες, το σύστημα Driver Attention Warning Plus (DAW+) παρακολουθεί τις συνήθεις οδηγικές συνήθειες και συμπεριφορά του οδηγού.

Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις. Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ασφάλειας του νέου μοντέλου περιλαμβάνονται αυτό της Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης με ανίχνευση αυτοκινήτου και πεζών, της Έξυπνη προειδοποίησης ορίου ταχύτητας, της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, της υποβοήθηση μεγάλης σκάλας κ.α.

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.