Σε λειτουργία τέθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), στη διεύθυνση electrokinisi.yme.gov.gr μέσω της οποίας οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης εγγράφονται στο Μητρώο και αποκτούν μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης.

Για να δημιουργηθεί το Μητρώο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο την ανάπτυξη και λειτουργική υποστήριξη της διαδικτυακής πλατφόρμας του Μ.Υ.Φ.Α.Η., με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πλέον, οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης θα μπορούν να «ανεβάζουν» στο Μ.Υ.Φ.Α.Η. δεδομένα όπως η ακριβής θέση των φορτιστών, η διαθεσιμότητα, το κόστος, ο τρόπος πληρωμής κ.λπ. και τα οποία θα είναι άμεσα διαθέσιμα και ορατά στους χρήστες της πλατφόρμας σε πραγματικό χρόνο.

Έτσι θα τηρείται στη διεύθυνση electrokinisi.yme.gov.gr ένας χάρτης για το δίκτυο φόρτισης της χώρας μας ενώ σε επόμενο χρόνο, μέσα στο καλοκαίρι, οι χρήστες θα μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό τους σε όλες αυτές τις πληροφορίες μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητές συσκευές (για λογισμικό Android και iOS).

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε δήλωσή του τονίζει: «Βήμα-βήμα, η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η διαδικτυακή πλατφόρμα που δημιουργήσαμε, σύντομα θα αποτελεί το πλέον αξιόπιστο Εθνικό Σημείο Πρόσβασης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων. Οι οδηγοί και ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, θα μπορούν εύκολα να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, ώστε να γίνει πιο εύκολο κάθε ταξίδι τους με ηλεκτροκίνητο όχημα. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας για καλύτερη καθημερινότητα, βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος».

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσκαλεί τους φορείς της ηλεκτροκίνησης να εγγραφούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, για την άμεση διάθεση των δεδομένων φόρτισης στον Έλληνα πολίτη.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις επιδόσεις από τα περιβαλλοντολογικά οφέλη

Φορτίση ηλεκτρικού αυτοκίνητου στο βενζινάδικο

Μια πρόσφατη μελέτη από την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι πωλήσεις υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν το 2021. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο πέρσι έβγαλαν στην κυκλοφορία 126 νέα μοντέλα υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, έναντι μόνο 49 μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων νέων οχημάτων εξακολουθούν να είναι οχήματα που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε μια έκθεση της Synthesio, που είναι μια εταιρεία που παρέχει αναλύσεις για την εικόνα των αγορών και έπειτα από ανάλυση 14 εκατομμυρίων διαδικτυακών συνομιλιών, έβγαλε το συμπέρασμα ότι δημοφιλές κίνητρο των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί η απόδοση και η ταχύτητά τους, παρά τα περιβαλλοντικά ή οικονομικά οφέλη τους.

Συγκεκριμένα το 32,2% ρωτούσε για τις επιδόσεις και την ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 22,5% ήθελε να μάθει για τα περιβαλλοντικά οφέλη και το 19,4% ρώτησε για τα οικονομικά οφέλη. Όταν έβλεπαν πολυσυζητημένα μοντέλα, το πιο συνδεδεμένο συναίσθημα ήταν η χαρά, λόγω της αντίληψης ότι τα EV έχουν πλέον ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) όσον αφορά την ταχύτητα, την ισχύ και τη ροπή. Επιπλέον, τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει ανησυχία για το αν οι κατασκευαστές τελειοποιήσουν άμεσα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Επίσης, οι διαδικτυακές συνομιλίες που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυξηθεί κατά 27% στις ΗΠΑ και κατά 20% στην Ευρώπη τους τελευταίους 6 μήνες, αλλά οι υψηλές τιμές και τα προβλήματα μπαταριών κυριαρχούν στις διαδικτυακές συνομιλίες. Τα νέα μοντέλα του 2022 έστρεψαν τους καταναλωτές σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να μάθουν για αυτά, για την απόδοση και τη λειτουργικότητα των αυτοκινήτων τους. Ωστόσο, η πλειονότητα των διαδικτυακών συνομιλιών έχει να κάνει με τις υψηλές τιμές, τα προβλήματα φόρτισης, τα προβλήματα των μπαταριών και τους μεγάλους χρόνους αναμονής για την παράδοση. Πολλοί διαδικτυακοί καταναλωτές αισθάνονται ότι τα EV εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά για οικογένειες μεσαίου εισοδήματος.