Μετά την απόκτηση των Peugeot 5008 το 2021, η εθνική χωροφυλακή της Γαλλίας παρήγγειλε 395 Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Μία ακόμη συνεργασία της χωροφυλακής με την Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η μακρά ιστορία της οποίας τοποθετείται πίσω στο τέλος του Β’ παγκοσμίου πολέμου.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, κατά τη διάρκεια της μεταπολεμικής αναταραχής, η Εθνική Χωροφυλακή ανανέωσε το στόλο της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επιτάσσοντας αυτοκίνητα από την Αντίσταση ή ανακατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα που απέμειναν από το στρατιωτικό στόλο. Κατά συνέπεια, τα πρώτα Peugeot 202, 302 και 402 ήταν μέρος της ταξιαρχίας, σε μικρές βέβαια ποσότητες και συνήθως σε χρώμα μαύρο. Στην πραγματικότητα, το πλέον δημοφιλές μπλε χρώμα της Χωροφυλακής δεν ήταν τόσο δεδομένο το 1969/1970.

Τα Station Wagon σε ρόλο SUV

Από το 1950 και έπειτα, η Γαλλική Εθνική Χωροφυλακή ξεκίνησε να κάνει παραγγελίες μεγάλης κλίμακας σε οχήματα. Αυτή ήταν η αρχή μίας μακράς ιστορίας με την Peugeot, ειδικά με τα SW αυτοκίνητα της μάρκας.

Τα πρώτα 203 SW χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από τη Γαλλική Χωροφυλακή λόγω των αξιοζήλευτων επιδόσεών τους: 42 ίπποι, 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, κατανάλωση 8 λίτρα στα 100χλμ και 120 χλμ/ώρα τελική. Μετά, κάθε δεκαετία έφερνε και ένα μοντέλο Peugeot στη Χωροφυλακή: 403, 404, 204, 304, 305, 504, 505 και 306…μέχρι την άφιξη μίας νέας γενιάς οχημάτων που συνδυάζουν το ακόμη πιο πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό με το αποτελεσματικό κράτημα στο δρόμο: η υπηρεσία επέλεξε το Expert, τον προκάτοχο του σημερινού 5008 και σύντομα το υβριδικό 3008 με ισχύ 225 ίππους.

Τα sedan των αξιωματικών

Φυσικά, πέρα από τα μεγάλης χωρητικότητας οχήματα, η ιστορία της μάρκας και της Χωροφυλακής εκτείνεται μέχρι τα 205-206, πολλά από τα οποία εξόπλισαν τις ταξιαρχίες, καθώς επίσης και το 306, το οποίο ήταν κατά κύριο λόγο για χρήση σε περιπολίες αυτοκινητοδρόμων. Σημειώνουμε επίσης ότι, όλα τα σεντάν 203, 403, 305 ή 505, τα οποία προορίζονταν ως οχήματα υπηρεσίας για αξιωματικούς δεν ήταν μπλε, αλλά μαύρα ή γκρι.

Τα ειδικού τύπου μοντέλα

Η Χωροφυλακή, όντας υπεύθυνη για την ασφάλεια της περιοχής σε όλα τα μήκη και πλάτη και εμπλεκόμενη σε κάθε είδους διαδρομή, έπρεπε να προσαρμόσει αναλόγως και το στόλο της. Για το λόγο αυτό, έπρεπε σε κάποιες περιπτώσεις να εφοδιάσει το στόλο και με οχήματα ειδικού τύπου, κάποιες φορές ασυνήθιστα.

Οι αυτοκινητιστές στα μέσα τη δεκαετίας του ’80 και του ’90 σίγουρα θα θυμούνται τις «ταξιαρχίες ταχείας επέμβασης» (Rapidesd’ Interventions) με τα 405 T16 (200 ίππων) και 306 S16 (167 ίππων) που κυκλοφορούσαν στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους.

Άλλα μοντέλα που θυμάται επίσης το ευρύ κοινό, είναι τα 203, 403, 404, 504 και στη συνέχεια,505 του Garde Rιpublicaine, τα οποία ήταν υπεύθυνα για την ασφάλεια του ποδηλατικού αγώνα Tour de France. Για συντομότερο διάστημα, αλλά εξίσου χρήσιμα, μια ντουζίνα μίνι van 806 χρησιμοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1990 για συνοδεία άλλων οχημάτων.

Επιπλέον, για χρήση παντός εδάφους, η Εθνική Χωροφυλακή είχε πάντα ένα στόλο οχημάτων 4×4. Τη δεκαετία του 1980, απέκτησε ένα Peugeot P4S, κυρίως για να καλύψει τις κινητές μοίρες της. Στα παραθαλάσσια διαμερίσματα, το 504 και 505 4X4 station wagon προετοιμάστηκαν στο Dangel, έτσι ώστε να μπορούν να φέρουν εις πέρας και το πιο απαιτητικό ταξίδι. Τελικά, το 2004, περιορισμένος αριθμός τετρακίνητων 206 παραδόθηκαν σε συγκεκριμένες ταξιαρχίες.

Από το 1940, τα αυτοκίνητα της Peugeot έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν το έμψυχο δυναμικό της Χωροφυλακής. Με ειδικές προσαρμογές τα Peugeot J7S και τα Expert χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν τα άλογα της Ρεπουμπλικανικής Φρουράς. Όσον αφορά στις ταξιαρχίες σκύλων, αυτές χρησιμοποιούσαν τα 203 και μετά 504 SW, πριν επιλέξουν τα Partner, Boxer ή Bipper, τα οποία θεωρούνταν πιο πρακτικά και παραδοσιακά SW.

Περισσότερα για τη στενή αυτή σχέση μεταξύ της Γαλλικής μάρκας και ομοεθνούς Χωροφυλακής, βρίσκονται στο βιβλίο «Les voitures de la Gendarmerie Nationale» των Pascal Meunier και Laurent Jacquot, των εκδόσεων by E-T-A-I.