Το μικρό crossover της οικογένειας του 500 είναι αυτό το οποίο σηματοδοτεί την εξέλιξη της μάρκας, μια ευρύτερη έκφραση της τεχνολογικής ωριμότητάς της. Όμορφο, με χαρακτήρα, το νέο «τέκνο» της οικογένειας 500, είναι άνετο, έχει υψηλές επιδόσεις και βρίσκεται πάντοτε σε επαφή με τον κόσμο: Πρόκειται για το 500X.

Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza), θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, και θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με δυο διαφορετικές ψυχές – μια πιο «αστική» και μια πιο «off-road», που θα εξοπλίζονται με πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστήματος μετάδοσης (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων ή 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη) και με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς ή στους τέσσερεις τροχούς ή μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς με Traction Plus.

Το 500X δεν είναι ένα απλό crossover, αλλά καλείται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών αγοραστών, διαφορετικών φύλων και απόψεων. Υπό αυτήν την έννοια, το σύμβολο «X» αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει το νέο, τον ώριμο, το λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Πολλοί από αυτούς τους αγοραστές είναι δυναμικοί, με έντονη κοινωνική ζωή και διαφορετικά ενδιαφέροντα, αυτό όμως που έχουν κοινό, είναι η επιθυμία να απολαμβάνουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία και να εκφράζουν τη δική τους προσωπικότητα μέσα από ένα ξεχωριστό στιλ.

Το 500X διαθέτει δυο χαρακτήρες: ο πρώτος, με το ελκυστικό, κομψό στιλ και ο δεύτερος προωθώντας μια εμφάνιση και ένα τεχνολογικό προφίλ εκτός δρόμου, είναι η ιδανική λύση για αυτούς που λατρεύουν τις εξορμήσεις εκτός πόλης.

Σχεδιασμένο από το Centro Stile FIAT, το 500X αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου συνδυάζονται το εμβληματικό στιλ και η μοντέρνα ιδέα του crossover, με την προσθήκη των αξιοσέβαστων εκτός δρόμου ικανοτήτων μιας έκδοσης ιδανικής για εκδρομές.

Χώροι

Το 500X προσφέρει λύση σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης).

Το εσωτερικό είναι άνετο, ευχάριστο, με εκτεταμένη χρήση κορυφαίων υλικών, υψηλής ποιότητας φινίρισμα και πρακτικές θήκες αποθήκευσης, καθώς και επιλογές από υπέροχα υλικά, ταπετσαρίες, δέρματα και χρώματα. Με πρακτικότητα, καθώς και πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, καθώς υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού, το 500X προσφέρει επίσης ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών (350 λίτρα).

Τέλος, ο πελάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών αποχρώσεων που δίνουν έμφαση στην αίσθηση του FIAT 500X και διευρύνονται από τις 8 επιλογές στις ζάντες αλουμινίου 16, 17 και 18 ιντσών.

Κινητήρες

Το 500X προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης, με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις, την ελάχιστη κατανάλωση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 1.6 «E-torQ» 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), ενώ η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς).

Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο turbodiesel κινητήρες: ο 1.3 MultiJet II 95 HP (5ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και εμπρός κίνηση).

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων

Το 500X crossover είναι το πρώτο FIAT που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό.

Τετρακίνηση και σύστημα αποσύνδεσης πίσω άξονα

Το νέο 500X είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και τετρακίνηση. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό.

Mood Selector και σύστημα Traction Plus

Το 500X προσφέρει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης «Mood Selector», που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για μια οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση).

Στις εκδόσεις off road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία «Traction». Η λειτουργία αυτή, ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου «Traction Plus» (εάν πρόκειται για κίνηση στους εμπρός τροχούς), το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερους ρύπους και κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. Εάν πρόκειται για κίνηση στους τέσσερεις τροχούς, η λειτουργία «Traction» επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.

Οδήγηση και ασφάλεια

Εξοπλισμένο με ανάρτηση τύπου MacPherson στον πίσω άξονα σε όλες του τις εκδόσεις, το FIAT 500X εξασφαλίζει ισορροπία μεταξύ οδηγησιμότητας και άνεσης. Επιπλέον, συνδυάζει ένα αμάξωμα σχεδιασμένο με εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να προσφέρει κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

Στον κατάλογο του στάνταρ εξοπλισμού όλης της γκάμας βρίσκονται μερικά εξαιρετικά χρήσιμα βοηθήματα, όπως οι έξι αερόσακοι (εμπρός, παραθύρου και πλευρικοί), εμπρός φώτα ημέρας και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ενώ υπάρχει και το ESC (Electronic Stability Control). Επιπλέον, ανάλογα την έκδοση και την αγορά, διατίθενται τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση, και το σύστημα «Brake Control» για υποβοήθηση του συστήματος πέδησης.

Uconnect infotainment systems

Το 500X ξεχωρίζει στην κατηγορία του και για τον εξοπλισμό, όπως το σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5» ή 6.5» και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in, USB θύρα. Επιπρόσθετα, το Uconnect Radio Nav 5” προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5» Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και «One Shot Voice Destination Entry» για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή.

Χρησιμοποιώντας έγχρωμη οθόνη αφής, το σύστημα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες: από το ραδιόφωνο σε όλες τις πηγές πολυμέσων (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω της θύρας USB ή της θήκης Aux-in ή με το Bluetooth audio streaming. Κι όλα αυτά μπορούν να ελεγχθούν μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, ώστε να μη χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Τέλος, το 500X προσφέρει το eco:Drive, που επιτρέπει τη μείωση μέχρι και κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.

Δυνατότητες

Με απόσταση από το έδαφος 162 χιλιοστά για τις εκδόσεις FWD και 179 χιλιοστά για τις τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά και χάρη στους μεγάλους τροχούς, γίνεται εφικτή η άνετη κίνηση και εκτός ασφαλτοστρωμένων οδών.

Επιπλέον, χάρη στα off road χαρακτηριστικά του, όπως οι ειδικά σχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές, οι εκδόσεις Cross και Cross plus εξασφαλίζουν εξαιρετικές τιμές για τις γωνίες που χαρακτηρίζουν την κίνηση εκτός δρόμου: η γωνία προσέγγισης είναι 21,3°, η γωνία φυγής είναι 30,1° και η γωνία ράμπας είναι 22,3°.

Τέλος, η πίσω αεροτομή προσφέρει μια σύγχρονη εικόνα, παίζοντας το ρόλο της στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή (CX 0,34).

Εσωτερικό

Το ντιζάιν του 500Χ είναι επηρεασμένο από το ιστορικό 500, αλλά δοσμένο με έναν σύγχρονο τρόπο που το καθιστά ιδανικό για όλες τις ηλικίες.

Όταν ο οδηγός του βρεθεί πίσω από το νέο τιμόνι με το σπορ σχήμα, θα εντυπωσιαστεί από τη λειτουργική σχεδίαση του πίνακα με τα ευανάγνωστα όργανα. Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη χάρη στη σωστή κλίση του τιμονιού, τα ανατομικά καθίσματα και τον άπλετο χώρο για τα πόδια.

Η εργονομία και η άνεση είναι αυτές που εντυπωσιάζουν τους επιβάτες, ενώ η σχεδίαση και η πρακτικότητα κερδίζουν και τον πιο απαιτητικό επιβάτη.

Πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης

Το 500X χρησιμοποιεί την καινοτόμο αρθρωτή αρχιτεκτονική «Small Wide» για να εξασφαλίσει ποιότητα και αξιοπιστία.

Η αρχιτεκτονική του εξασφαλίζει εξαιρετική στρεπτική ακαμψία, για βέλτιστο έλεγχο της γεωμετρίας του αμαξώματος. Επιπλέον, χάρη στην ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson, θέτει νέα όρια στην κατηγορία του στην ασφαλή, δυναμική οδήγηση. Επίσης προσφέρει αυξημένη ακρίβεια χειρισμών και οδηγική ευχαρίστηση χάρη στο ηλεκτρικό τιμόνι του και στο σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που βελτιώνει την οδηγησιμότητα.

Ασφάλεια

Σημαντική είναι η ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος αποφυγής ανατροπής (Electronic Rollover Mitigation – ERM), που επεμβαίνει για να σταθεροποιήσει το αυτοκίνητο και να επαναφέρει τον έλεγχό του στον οδηγό όταν ένας τροχός χάσει την επαφή με το έδαφος.

Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω και για να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στο φρενάρισμα. Τα 1.4 Turbo MultiAir και 1.6 Multijet εφοδιάζονται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 281 χιλιοστών εμπρός, ενώ το 500X με τον κινητήρα 2.0 Multijet έχει εμπρός αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 305 χιλιοστών.

Στην ελληνική αγορά

Διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην Ελληνική αγορά, είναι η γκάμα των βενζινοκινητήρων 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 «E-torQ» 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς). Ανάλογα, η διαθέσιμη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τους 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς).

Οι παραγγελίες θα ανοίξουν μέσα στον Νοέμβριο του 2014, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015, οπότε έχει προγραμματιστεί το επίσημο λανσάρισμα. Η τιμή ξεκινά από 18.500€ (1.6 «E-torQ» 110 HP Pop).