Η 4η γενιά του μεσαίου SUV της Hyundai, το νέο Tucson που παρουσιάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη και ήρθε στην χώρα μας πριν λίγες εβδομάδες, δεν είναι απλά μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς, αλλά για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί. Το Tucson 4ης γενιάς με το εντυπωσιακό αμάξωμα, προσφέρει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, σύγχρονες τεχνολογίες και πλούσιο εξοπλισμό, δίνοντας ταυτόχρονα προτεραιότητα στην άνεση, την χρηστικότητα, την οδική συμπεριφορά αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση. Εχέγγυο για το τελευταίο, τα χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών στην πίστα του Nurburgring.

Με μια ματιά

Το Tucson ανήκει στην κατηγορία C-SUV και στοχεύει καθαρά τους premium «αντιπάλους» του, με όπλο και το φουτουριστικό του σχήμα, που προκύπτει από την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai, γνωστή ως «Sensuous Sportiness». Στην σχεδίαση του επιβλητικού αμαξώματος, οι σχεδιαστές έκαναν χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων ακολούθησαν τη διαδικασία «parametric dynamics», δηλαδή την επεξεργασία γραμμών, γωνιών και σχημάτων μέσα από την οποία προέκυψαν τα παραμετρικά σχήματα που διακρίνονται σε όλο το αμάξωμα και κυρίως την επιβλητική μάσκα με τα εντυπωσιακά γεωμετρικά μοτίβα και τα «κρυμμένα»
φωτιστικά σώματα που φαίνονται μόλις ενεργοποιηθούν.

Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα εντυπωσιακό, με αποτέλεσμα αρέσει ή δεν αρέσει, αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο.

Ο καθολικός επανασχεδιασμός (αποκαλείται Interspace) κυριαρχεί στο εσωτερικό, είναι εμπνευσμένος από καταρράκτες και η συνολική εικόνα χαρακτηρίζεται minimal, όσο και λειτουργική, ενώ η διακόσμηση είναι ευχάριστη και τα υλικά άριστης ποιότητας.

Στο κέντρο του ταμπλό η νέα οθόνη πολυμέσων των 10,25 ιντσών, περιβάλλεται από «διακόπτες» αφής για όλες τις περιφερειακές λειτουργίες (θέρμανση, εξαερισμό, κλιματισμό), ενώ εντυπωσιάζουν οι αεραγωγοί, που ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα. Ψηφιακός με διάσταση 10,25” είναι και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι υποστηρίζει σημαντικά το έργο του οδηγού.
Η εικόνα ολοκληρώνεται με το σύστημα κλιματισμού, το οποίο διαθέτει χειρισμό αφής και μοιάζει με φυσική συνέχεια της οθόνης.

Με διαστάσεις ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση (+2 εκ. μήκος, +1,5 εκ πλάτος & +1 εκ μεταξόνιο) η 4η γενιά Tucson είναι πιο ευρύχωρη από ποτέ, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους 2,6 εκατοστά επιπλέον χώρου για τα πόδια τους. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 577 λίτρα που φθάνουν τα 1756 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Το αποτέλεσμα ωφελούνται οι πίσω επιβάτες που άνετα μπορεί να είναι τρεις, με άνεση και για τα πόδια καθώς το τούνελ είναι χαμηλό. Δυστυχώς, και εδώ δεν υπάρχει ρεζέρβα, ενώ μια θήκη πολυουρεθάνης για την αποθήκευση του κιτ επισκευής τροχού και τυπικών εργαλείων πιάνει πολύ χώρο χωρίς λόγο. Πάντως ο χώρος αποσκευών είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος χάρη στην μεγάλη 5η πόρτα, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα και οι παροχές ρεύματος ή USB θα ικανοποιήσουν και τους πλέον απαιτητικούς.

Ο εξοπλισμός του μοντέλου από την βασική κιόλας έκδοση κρίνεται πλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP με hill holder, hill decent, προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, υποβοήθηση διατήρησης και οδήγηση στην μέση της λωρίδας κυκλοφορίας προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό του συνοδηγό), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό, drive modes, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, στατικά φώτα στροφής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση παρκαρίσματος, ράγες οροφής, υπολογιστής ταξιδιού, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Όσον αφορά την συνδεσιμότητα, διατίθεται η τελευταία έκδοση των υπηρεσιών Bluelink, που προσφέρει πολλές υπηρεσίες όπως Connected Routing, Last Mile Navigation, αλλά και τα Apple CarPlay και Android Auto, για σύνδεση των smartphones.

Τέλος, το νέο Tucson είναι εφοδιασμένο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται κάτω από την ομπρέλα Hyundai SmartSense. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του πακέτου ο κεντρικός αερόσακος που αποτρέπει την σύγκρουση μεταξύ των εμπρός επιβατών.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το Tucson της δοκιμής μας ήταν από τις κορυφαίες εκδόσεις (Distinctive) του μοντέλου, τόσο λόγω του κινητήρα των 180 ίππων, όσο και λόγω του αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου και της τετρακίνησης HTRAC.

Ο κινητήρας της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, με κυβισμό 1.600 cc, απόδοσης (με turbo) 180 ίππων και μέγιστη ροπή 265 Nm. Το σύστημα έκχυσης καυσίμου είναι άμεσος ψεκασμός, ενώ ο μεταβαλλόμενος χρονισμός των βαλβίδων ρυθμίζει την διάρκεια ανοίγματος – κλεισίματος των τελευταίων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, γεγονός στοιχείο που είναι σε όφελος της απόδοσης όσο και της οικονομίας καυσίμου. Το κινητήριο σύνολο συμπληρώνει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, με τον ηλεκτροκινητήρα να παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh και να βοηθά στις εκκινήσεις από στάση, όσο και τις επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές. Ο ηλεκτροκινητήρας επίσης προσφέρει την δυνατότητα coasting (αποσύνδεση του κινητήρα με το σύστημα μετάδοσης, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι) για χαμηλότερη κατανάλωση Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους τέσσερις τροχούς, το γνωστό αυτόματο κιβώτιο (DCT) διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, που κάνει χρήση του συστήματος shift by wire, ενώ ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί από μπουτόν στην βάση της κεντρικής κονσόλας και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει σχέσεις μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Η απόδοση του κινητήρα είναι ικανή να κινήσει με σβελτάδα το βάρους περίπου 1650 κιλών αμάξωμα, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε 9,4” και την τελική ταχύτητα οριακά πάνω από τα 200 χλμ/ώρα. Στην πράξη ο κινητήρας στα προφίλ οδήγησης Eco ή Comfort, διακρίνεται για την ελαστικότητα του, όντας απόλυτα γραμμικός (τόσο όσο να θυμίζει ατμοσφαιρικό) με αποθέματα ροπής χαμηλά, συμπεριφορά που δίνει σε οδηγό και επιβάτες υψηλά επίπεδα άνεσης. Οι ανυπόμονοι, δεν έχουν παρά να επιλέξουν το προφίλ Sport, με το οποίο βελτιώνεται σημαντικά η απόκριση του κινητήρα ειδικά στις μεσαίες στροφές, αλλά το αυτόματο κιβώτιο που είναι εξαιρετικό στην πόλη, δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις εντολές του ανυπόμονου οδηγού, χωρίς όμως να προβληματίζει, καθώς ο χαραχτήρας ενός μεσαίου SUV πρέπει να απέχει διακριτά από αυτόν ενός οχήματος GT.

Πάντως, η αυξημένη ιπποδύναμη, ο όγκος και το βάρος της κατασκευής, δεν μπορούν να αφήσουν αδιάφορη την κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στην διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 9,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, παρά την κατά κόρον επιλογή τους προφίλ eco και την ιδανική λειτουργία του συστήματος stop/start.

Από την θέση του οδηγού

Ο οδηγός του νέου Tucson αισθάνεται από την πρώτη στιγμή άνετα, ευχάριστα και φιλικά, με την υπερυψωμένη θέση οδήγησης να διαθέτει πολλές δυνατότητες ρύθμισης και την περιφερειακή ορατότητα χωρίς περιορισμούς. Αυτό που θα τον δυσκολέψει αρχικά είναι η συνήθεια των μπουτόν του κιβωτίου ταχυτήτων, ειδικά στις μανούβρες που χρειάζεται εξοικείωση στην υποσυνείδητη χρήση προκειμένου να μην υπάρξουν ανεπιθύμητες επαφές.

Στον δρόμο εντυπωσιάζει η ποιότητα κύλισης και η δυνατότητα της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να αποσβένει με άνεση σχεδόν το σύνολο των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα με σφιχτή ρύθμιση διατηρεί ελεγχόμενες τις κλίσεις του αμαξώματος και σε υψηλά επίπεδα στην οδική συμπεριφορά.

Τα περιθώρια πρόσφυσης του Κορεάτικου SUV είναι πολύ υψηλά, περιορίζοντας την τετρακίνηση σε διακριτικό ρόλο, μόνο όταν πέφτει σημαντικά ο δείκτης πρόσφυσης του οδοστρώματος. Στην πίεση θα προκύψει υποστροφή (άνοιγμα της τροχιάς εμπρός), ενώ στο όριο η τάση γλιστρήματος με τους τέσσερις τροχούς είναι μάλλον ευχάριστη, αν και το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την αίσθηση που χρειάζεται ο οδηγός σε αυτές τις καταστάσεις, όντας ελαφρύ που γίνεται ακόμα ελαφρύτερο όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο.

Σε γενικές γραμμές το νέο Tucson, δεν δείχνει τον όγκο του στην πόλη, είναι εύχρηστο και θεωρείται ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, όπου η ευρυχωρία, η άνεση και η έλλειψη θορύβων μαζί με το αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού – εξαερισμού, διατηρούν ξεκούραστους τους επιβάτες.

Την ίδια στιγμή διατηρεί τον –παραδοσιακό- εκτός δρόμου χαρακτήρα του, τόσο χάρη στην τετρακίνηση HTRAC (διαθέτει και επιλογή κλειδώματος), όσο την απόσταση των 171 χλστ από το έδαφος, αλλά και τις «πλούσιες» γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (17,4 και 25,7 μοίρες αντίστοιχα). Εδώ βέβαια απαιτείται μεγάλη προσοχή εκ μέρους του οδηγού, γιατί τα λάστιχα είναι καθαρά ασφάλτινα και η… πολυτέλεια της ρεζέρβας θυσιάστηκε προς όφελος του κόστους ή και του χώρου.

Δια ταύτα

Το νέο Tucson δεν ποντάρει στα value for money προσόντα του προκειμένου να δελεάσει το αγοραστικό κοινό. Πρόκειται για ένα νέο σκεπτικό κατασκευής χωρίς συμβιβασμούς, που δημιούργησε ένα εν δυνάμει διεκδικητή του πόντιουμ της κατηγορίας C-SUV με σχεδίαση, ποιότητα, μηχανικά μέρη, τεχνολογίες και εξοπλισμό που «ανάβουν φώτα» στα premium μοντέλα του ανταγωνισμού. Με τιμή που ξεκινά από τα 24.990 ευρώ (το δικό «μας» στα 32.790), έχει τα ουσιαστικά φόντα να συναγωνιστεί παραδοσιακά τζάκια χωρίς το στίγμα του «φτωχού πλην τίμιου».

Υπέρ

  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ηχομόνωση
  • Εξοπλισμός ασφάλειας
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας

Κατά

  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Κατάνάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.500 Χ 1.865 Χ 1.650 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.680 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 577 / 1756 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 54 λτ
  • Βάρος: 1558-1689 κιλά
  • Ύψος από το έδαφος: 17 χλστ
  • Γωνίες προσέγγισης/διαφυγής: 17,4/25,7 μοίρες
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 180 ίπποι/5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 265/1.500-4.500
  • Μετάδοση: Στους 4 τροχούς (HTrac)
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (DCT), 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Mc Pherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων Multi-link
  • Τροχοί: 235/55/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,0μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 9,0΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 201 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 9,5λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 134,0 γρ/χλμ
  • Τιμή (έκδοσης): 32.790 ευρώ (από 24.990 ευρώ)

Νίκος Τσάδαρης