Η Skoda βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης, που τα τελευταία χρόνια  επεκτείνεται και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Νωρίτερα μέσα στον Φεβρουάριο, η μάρκα κατασκεύασε τη “Νο. 100.000” μπαταρία έλξης υψηλής τάσης, ειδικά για plug-in υβριδικά μοντέλα. Οι μπαταρίες αυτές κατασκευάζονται σε μία νέα υπερσύγχρονη μονάδα, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρίας, στη Mladá Boleslav, περίπου 70 χιλιόμετρα έξω από την Πράγα, σε ένα εργοστάσιο, έκτασης περίπου 2.000 τ.μ., που κόστισε 25,3 εκατομμύρια ευρώ. Διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό για πλήρη έλεγχο των μπαταριών και διασφάλιση των υψηλότερων δυνατών προδιαγραφών ασφάλειας και ποιότητας. Σε αυτό κατασκευάζονται μπαταρίες υψηλής τάσης όχι μόνο για τα δικά της plug-in υβριδικά μοντέλα, αλλά και για τις άλλες μάρκες του VW Group.

Η παραγωγή στο συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και έκτοτε κλιμακώθηκε σταδιακά. Χρειάζονται περίπου δύο ώρες για την κατασκευή μιας μπαταρίας, χρονικό διάστημα στο οποίο αυτή περνά από 66 διαφορετικούς σταθμούς εργασίας. Κάθε 88 δευτερόλεπτα, μια μπαταρία για μοντέλα που βασίζονται στην MQB πλατφόρμα με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Κάθε βάρδια απασχολεί 58 εργαζόμενους οι οποίοι υποβοηθούνται από συνολικά 13 ρομπότ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα modules για το αριστερό και το δεξί μισό μιας μπαταρίας, τυγχάνουν ξεχωριστής επεξεργασίας. Διατίθενται με μια ειδική θερμοαγώγιμη μεμβράνη, η οποία αποβάλλει τη θερμότητα και βοηθά στην ψύξη του συστήματος. Επιπλέον, ένα ψυκτικό υγρό προστίθεται μεταξύ των δύο modules πριν συνδεθούν σε μία ενιαία μονάδα με περίβλημα αλουμινίου. Η ολοκληρωμένη μπαταρία, εκτός των ηλεκτρονικών διαθέτει επίσης όλες τις απαραίτητες προκαλωδιώσεις, στεγανοποιήσεις και βραχίονες, έτοιμη για τοποθέτηση στο όχημα.

Οι μπαταρίες υποβάλλονται σε εκτεταμένο έλεγχο πριν από την εγκατάσταση. Αυτό περιλαμβάνει τον έλεγχο του κυκλώματος ψύξης και ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Για να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία λειτουργεί αξιόπιστα και με μηδενικό ποσοστό λάθους, σε τακτά χρονικά διαστήματα παρεμβάλλονται δοκιμαστικές, ελαττωματικές μπαταρίες με στόχο την ανίχνευση και απόρριψή τους. ΟΙ μπαταρίες που περνούν με επιτυχία τον έλεγχο διαρροής, αξιολογούνται ως προς τις ηλεκτρικές λειτουργίες σε συνολικά 13 πάγκους δοκιμών. Αξιολογείται, για παράδειγμα, η αλληλεπίδραση εξαρτημάτων υψηλής τάσης και χαμηλής τάσης καθώς και η ηλεκτρική μόνωση. Τέλος, κάθε σύστημα μπαταρίας φορτίζεται σε ένα ποσοστό της μέγιστης χωρητικότητάς του.

TAGS