Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά, η διαδικασία εξέλιξης της BMW iX σε επίπεδο παραγωγής προχωρά σύμφωνα με το πρόγραμμα. Μετά την παρουσίαση της οριστικής σχεδίασης της iX στο Μόναχο, πρωτότυπα του νέου κορυφαίου μοντέλου είναι έτοιμα για την τελική, χειμερινή δοκιμή στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου. Στα πλαίσια του τεστ αντοχής, που διεξάγεται υπό ακραίες καιρικές συνθήκες πέρα από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί πραγματοποιούν και τις τελικές ρυθμίσεις των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Επιπλέον, οι ηλεκτροκινητήρες, το σύστημα τετρακίνησης καθώς και η τεχνολογία φόρτισης, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η διαχείριση θερμότητας, υποβάλλονται σε μία κρίσιμη δοκιμασία σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.

Οι τελικές ρυθμίσεις και οι οδηγικές δοκιμές φέρνουν τα πρωτότυπα της BMW iX στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης. Στους ερημικούς δρόμους της Φινλανδικής Λαπωνίας και στο Βόρειο Ακρωτήριο που βρίσκεται στη βόρεια ακτή του νησιού Mageroya στη Νορβηγία (γνωστό και ως Nordkapp), τόσο η 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive όσο και τα συστήματα των αναρτήσεων θα πρέπει να αποδείξουν τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία τους σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες. Στην πορεία, οι μηχανικοί δοκιμών αξιολογούν πάνω απ’ όλα την αλληλεπίδραση μεταξύ των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης σε οδικές επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ολισθηρά εδάφη, παγωμένοι δρόμοι και παγωμένες επιφάνειες ειδικά προετοιμασμένα για δοκιμαστική οδήγηση στην εσχατιά του Αρκτικού Κύκλου προσφέρουν τις ιδανικές θερμοκρασίες για τον ακριβή συντονισμό της τεχνολογίας των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης και των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης μέχρι τα όρια της διαμήκους και πλευρικής δυναμικής του οχήματος.

Η BMW iX με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολική ισχύ μεγαλύτερη των 500 ίππων, είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε μία νέα, αρθρωτή και επεκτεινόμενη, μελλοντική αρχιτεκτονική του Group. Σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, και με την πιο εξελιγμένη γενιά της τεχνολογίας eDrive, την «ευφυή» δομή ελαφρού βάρους και τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των πολυτελών Sports Activity Vehicle (SAV).

Αναπόσπαστο τμήμα της δοκιμασίας αντοχής στο Βόρειο Ακρωτήριο είναι και οι τελικές ρυθμίσεις/βελτιώσεις του συστήματος τετρακίνησης xDrive και της συνεχούς προσαρμογής κλίσεων ξεχωριστά για κάθε άξονα ανάρτησης, που πλέον της ευστάθειας και της πρόσφυσης βελτιστοποιούν την αποδοτική λειτουργία της iX. Στόχος εξέλιξης είναι να επιτευχθεί μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, κάτω από 21 kWh ανά 100 χλμ (WLTP) και αυτονομία μεγαλύτερη των 600 χλμ (WLTP).

Κατά την διάρκεια της χειμερινής δοκιμής, τα εξαρτήματα της τεχνολογίας eDrive έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες προκλήσεις. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η τεχνολογία φόρτισης υποβάλλονται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για καθημερινή χρήση, σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, στην καρδιά του χειμώνα. Παρομοίως, οι ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατάσταση λειτουργίας καθώς και το σύστημα διαχείρισης θερμότητας που διασφαλίζει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του συστήματος κίνησης και των μπαταριών υψηλής τάσης, καταδεικνύουν την αντοχή τους σε εξαιρετικά παγερές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών θέτει στις πρωτότυπες iX πολύ υψηλότερες προκλήσεις από αυτές που θα αντιμετωπίσουν τα μοντέλα παραγωγής σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.

Νίκος Τσάδαρης