Η ηλεκτρική έκδοση του DS 3 Crossback, με το χαρακτηριστικό E-Tense, είναι ήδη στην Ελλάδα και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν τις κινήσεις τους. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, «χτισμένο» με βάση της αξίες της DS Automobiles (η πολυτελής μάρκα που προέκυψε από τη Citroen), και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την πολυετή συμμετοχή της μάρκας στη Formula E.

Η τεχνογνωσία αυτή σε συνδυασμό με το τεχνολογικά εξελιγμένο εσωτερικό (απαλλαγμένο από εξωτερικούς θορύβους και κραδασμούς), επιτρέπει σε οδηγό και επιβάτες, τις άνετες, γρήγορες και με μηδενικούς ρύπους μετακινήσεις.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Το ηλεκτρικό DS 3 Crossback, σχεδιασμένο εξ αρχής αμιγώς ηλεκτρικό (πάνω στη νέα «multi-energy» πλατφόρμα CMP), έχει την μπαταρία ιόντων λιθίου (50 KWh) κάτω από το πάτωμα, με αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο βάρους και τη διατήρηση της ευρυχωρίας του εσωτερικού.

Εξωτερικά, τη διαφορά κάνουν κάποιες ιδιαίτερες, αλλά και πετυχημένες  αλλαγές σε στοιχεία όπως είναι, τα φωτιστικά σώματα εμπρός, η κυψελωτή μάσκα και η διαμόρφωση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω.

Το hatchback αμάξωμα μήκους 4,12 μ. και το αυξημένο ύψος (17 εκ.) από το έδαφος, με την αντίστοιχα μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, έχει εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, που υποδηλώνουν την εξελιγμένη τεχνολογία. Με μήκος 4,12 μέτρων, πλάτος 1,79 μ. και με ύψος 1,53 μέτρα, διατηρώντας ακέραιες τις διαστάσεις του αρχικού μοντέλου, διαθέτει γενναιόδωρο χώρο επιβατών και ευρεία γκάμα επιλογών σε ότι έχει να κάνει με την αποθήκευση αντικειμένων, όπως: χώρο για τη επαγωγική φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, πρακτικές ποτηροθήκες και ένα συρόμενο υποβραχιόνιο που περιλαμβάνει αποθηκευτικό χώρο.

Επιπλέον, το κάθισμα των πίσω επιβατών, είναι διαιρούμενο και έχει τη δυνατότητα αναδίπλωσης προκειμένου να αυξηθεί κατά το δοκούν ο χώρος φόρτωσης, που κυμαίνεται από 350 έως 1.050 λίτρα.

Στην καμπίνα, η premium εικόνα του μοντέλου επιβεβαιώνεται χάρη στις αναβαθμίσεις του εξοπλισμού και τον σύγχρονο διάκοσμο που ταιριάζει με το high tech στιλ του ηλεκτρικού μοντέλου. «Κερασάκι» στην τεχνολογική τούρτα, ο επιλογέας «drive-by-wire» του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, με  δερμάτινη επένδυσή και τυπωμένο το «Ε», που υποδηλώνει τις νέες λειτουργίες του.

Πρόκειται, για το πρόγραμμα «B» που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας ταυτόχρονα την οδήγηση του οχήματος με το ένα πεντάλ, αυτό του γκαζιού. Την ίδια στιγμή, τα εξελιγμένα γραφικά στις οθόνες, επιτρέπουν στον οδηγό να παρακολουθεί σε real time τη ροής ενέργειας.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Απόσταγμα της τεχνογνωσίας από τη Formula E, είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων, με άμεσα διαθέσιμη ροπή 260Nm, που δίνει στο βάρους 1.650 κιλών αμάξωμα τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και από 0 έως 50 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα.

Με τα εξελιγμένα συστήματα ανάκτησης ενέργειας (εξασφαλίζουν έως και 20% της αυτονομίας στη διάρκεια της κίνησης εντός αστικού περιβάλλοντος) και διαχείρισης της μπαταρίας (αντλία θερμότητας υψηλής απόδοσης), το ηλεκτρικό crossover όχημα, διαθέτει αυτονομία της τάξεως των 320 χλμ. (κύκλος WLTP) και δυνατότητα γρήγορης επαναφόρτισης (έως και 80% σε μόλις 30 λεπτά μέσω ενός σημείου φόρτισης ισχύος 100 kW). Από εκεί και πέρα, η φόρτιση έως το 100% της χωρητικότητας των μπαταριών, μπορεί να γίνει μέσα σε μόλις 5 ώρες με επιτοίχιο φορτιστή 11 kW.

Η εγγύηση καλής λειτουργίας έχει διάρκεια ισχύος τα 8 χρόνια ή τα 160.000 χιλιόμετρα, ενώ τα προγράμματα οδήγησης εξυπηρετούν την ανάγκη της προσαρμογής του αυτοκινήτου στις εκάστοτε ανάγκες ή διαθέσεις του οδηγού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο οδηγός του ηλεκτρικού Γαλλικού οχήματος να μπορεί να βελτιώσει την αυτονομία του αυτοκινήτου με την επιλογή της καταλληλότερης από τις προσφερόμενες επιλογές. Επιπλέον, με τις λειτουργίες της αναγεννητικής ενέργειας από την πέδηση, η διαμόρφωση του οδηγικού προφίλ έχει αμέτρητες δυνατότητες παραμετροποίησης.

Οι διαθέσιμες επιλογές προγραμμάτων οδήγησης είναι:

  • Eco: ο κινητήρας και τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου λειτουργούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αυτονομία.
  • Normal: ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ αυτονομίας και επιδόσεων.
  • Sport: η μέγιστη ροπή των 260 Nm προσφέρεται από την εκκίνηση, επιτρέποντας την επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 8,7 δευτερόλεπτα.

Οι δύο λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης είναι:

  • Normal: για μια εμπειρία οδήγησης κοντά σε αυτήν που προσφέρει ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
  • Brake: εντονότερη πέδηση με χρήση του κινητήρα (επιβράδυνση 1,2 m/s2).

Εκδόσεις – Τιμές

Το DS 3 Crossback E-Tense διατίθεται σε 2 εκδόσεις, So Chic, So Chic Connected, με πλήρη εξοπλισμό από την πρώτη κιόλας έκδοση (So Chic) και τιμές 42.000 ευρώ και 43.500 ευρώ, αντίστοιχα.

Όμως, με τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που περιλαμβάνει κρατική επιχορήγηση οικολογικού Bonus στα αμιγώς ηλεκτρικά IX οχήματα, με μέγιστο όφελος 6.000€ (φυσικά πρόσωπα) ή 5.500 ευρώ (νομικά πρόσωπα), οι παραπάνω τιμές διαμορφώνονται στα 33.870 ευρώ και 35.080 ευρώ.

Παράλληλα, οι κάτοχοι του DS 3 Crossback E-Tense, θα επωφεληθούν από: Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, Ελεύθερη στάθμευση σε ελεγχόμενες ζώνες, Εξαίρεση της αγοράς από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και Μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αυτονομία: Μέχρι 320 χλμ. κύκλος WLTP

Ισχύς: Μέγιστη 100kW ή 136 ίπποι

Ροπή: 260Nm από στάση

Βάρος: 1.649 κιλά

Διαστάσεις: 4.118 Χ 1.988 Χ 1.536 χλστ

Μεταξόνιο: 2.558 χλστ.

Επιτάχυνση: Από 0 έως 50 χλμ./ώρα: 3,5 δλ.

Φόρτιση: On-board φορτιστής: 7,4 ή 11 kW

Ταχεία φόρτιση (100 kW): 80% σε 30 λεπτά ~ 9 χλμ./λεπτό

Ανάκτηση ενέργειας: Μέχρι και 20% της αυτονομίας μπορεί να ανακτηθεί κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον

Μπαταρία: Καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. Χωρητικότητα 50 kWh

Φόρτιση: Συμπεριλαμβάνονται 2 καλώδια φόρτισης (Mode 2 & Mode 3)

Νίκος Τσάδαρης