Για πρώτη φορά η Skoda προσφέρει στην οικογένεια RS ένα μοντέλο με plug-in-hybrid κινητήριο σύστημα. Η νέα Octavia RS iV είναι εξοπλισμένη με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, με την συνολική ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους. Οι μαύρες λεπτομέρειες στο κομψό αμάξωμα προδίδουν αμέσως ότι η Octavia RS iV είναι η κορυφαία σπορ έκδοση του best-seller της μάρκας, που βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά.

Σύντομα, θα ακολουθήσουν τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις: η Octavia iV είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο με ισχύ 204 ίππων, ενώ θα λανσαριστούν και δύο παραλλαγές e-TEC με 110 και 150 ίππους αντίστοιχα, που κάνουν χρήση της mild hybrid.

Το plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα έχει συνδυασμένη ισχύ 245 ίππων, προερχόμενη από βενζινοκινητήρα TSI 1.4 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 400 Nm και μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG με 6 σχέσεις. Οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι περίπου 30 γρ./χλμ. στον κύκλο WLTP, πράγμα που σημαίνει ότι, πληροί ήδη το νέο αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d για όλα τα καινούργια ταξινομημένα οχήματα στην Ε.Ε., το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 37 Ah, προσφέροντας στο αυτοκίνητο ενέργεια 13 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 60 χλμ. στον κύκλο WLTP. Επειδή η ροπή 330 Nm που παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από μηδενικές στροφές, η Octavia RS iV μπορεί να επιταχύνει πολύ γρήγορα. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αξιοποιήσει την πλήρη ισχύ του αυτοκινήτου, το μεγάλο αμάξωμα επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά φθάνει τα 225 χλμ./ώρα.

Επιπλέον, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (διατίθεται ως στάνταρ) και η δυναμική ρύθμιση της σπορ ανάρτησης, είναι χαρακτηριστικά της σειράς RS, συνεισφέρουν σε μία ολοκληρωμένη εμπειρία σπορ οδήγησης.

Εμφάνιση

Η Octavia RS iV διαθέτει ειδικά φώτα ομίχλης LED και μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ως στάνταρ. Οι δαγκάνες των φρένων (σε κόκκινο χρώμα) δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών είναι διαθέσιμες ως προαιρετική επιλογή. Η μάσκα, οι κουρτίνες και οι δίοδοι αέρα, ο διαχύτης στην εμπρός ποδιά, ο διαχύτης στην πίσω ποδιά και τα πλαίσια παραθύρων σε μαύρο χρώμα, προσθέτουν στην σπορ εμφάνιση. Η coupé έκδοση έχει ένα σπορ μαύρο RS σπόιλερ πίσω και η wagon, έχει αεροτομή οροφής που ταιριάζει με το χρώμα του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό επικρατεί το μαύρο χρώμα. Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων έχει το λογότυπο vRS και διαθέτει paddles για την λειτουργία του DSG. Τα μπροστινά σπορ καθίσματα είναι επικαλυμμένα με μαύρο ύφασμα, ενώ τα προαιρετικά καθίσματα Ergo διαθέτουν Alcantara και δερμάτινη ταπετσαρία, καθώς και ρύθμιση του βάθους. Τα καθίσματα είναι διακοσμημένα με λογότυπο RS και έγχρωμες διακοσμητικές ραφές (σε κόκκινο ή ασημί-γκρι χρώμα), οι οποίες διακοσμούν και το δερμάτινο τιμόνι, τα υποβραχιόνια και το ταμπλό, που επίσης είναι επενδυμένο με Alcantara. Οι διακοσμητικές λωρίδες στυλ RS και τα πεντάλ με αλουμινένια επένδυση, ολοκληρώνουν τη σπορ εικόνα.

Νίκος Τσάδαρης