BMW iX3, ένα καινοτόμο όχημα μηδενικών ρύπων για καθημερινή χρήση

Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2020


AUTO
19:31
20/12/2019
BMW iX3, ένα καινοτόμο όχημα μηδενικών ρύπων για καθημερινή χρήση
4
loading

Το BMW iX3, η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει το 2020, είναι ένα καινοτόμο, αποδοτικό όχημα μηδενικών ρύπων, κατάλληλο και για καθημερινή χρήση. Αυτονομία άνω των 440 χλμ. στον κύκλο WLTP θα επιτυγχάνεται με μία μπαταρία 74 kWh. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) είναι πρωτοπόρος της τεχνολογίας eDrive 5ης γενιάς, που αρχής γενομένης από το 2021, θα χρησιμοποιηθεί και στα i4 και iNEXT. Για το σκοπό αυτό, τόσο το σύστημα κίνησης όσο και η μπαταρία υψηλής τάσης με πρωτοποριακή τεχνολογία κυψελών έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί. Στο iX3, η τεχνολογική πρόοδος διασφαλίζει την κλασική οδηγική εμπειρία της μάρκας σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση και μία πρωτοφανή ισορροπία βάρους και αυτονομίας.

Το BMW iX3 είναι ένα ακόμα ορόσημο στην υλοποίηση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της μάρκας. Το 2020 η X3 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που θα διατίθεται με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel και με plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Προσφέροντας την «δύναμη της επιλογής», η παγκόσμια μάρκα λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες των πελατών σε όλο τον κόσμο καθώς και τη μέγιστη αποτελεσματικότητα στη μείωση των εκπομπών CO2. Το iX3 παράγεται για την παγκόσμια αγορά από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στο Shenyang, Κίνα.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive είναι σημαντική για τη μελλοντική βιωσιμότητα οχημάτων με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Είναι το αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης της τεχνολογίας EfficientDynamics και της εμπειρίας που έχει αποκτήσει το BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε διάστημα άνω των 10 ετών. Όλα τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί η τεχνολογία eDrive αποτελούν προϊόν εξέλιξης του Group. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες υψηλής τάσης κατασκευάζονται σε εταιρικές παραγωγικές εγκαταστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο η BMW διασφαλίζει τον έλεγχο των προϊοντικών χαρακτηριστικών και της ποιότητας κάθε εξαρτήματος. Επιπλέον, η μονάδα κίνησης και η μπαταρία υψηλής τάσης είναι ευπροσάρμοστες ως προς την ισχύ και το ενεργειακό περιεχόμενο και κατά συνέπεια μπορούν να χρησιμοποιούνται σε οχήματα διαφορετικής φιλοσοφίας και κατηγορίας.

Σε νέα επίπεδα η τεχνολογία EfficientDynamics

Στο iX3, η τεχνολογία EfficientDynamics προάγεται σε νέα επίπεδα. Η 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά. Η σχέση ισχύος/βάρους του συστήματος κίνησης βελτιώνεται κατά 30% περίπου συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.

Ο ηλεκτροκινητήρας του iX3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 286 ίππων, ενώ η ροπή των 400 Nm προσφέρει υψηλή επιτάχυνση από στάση, η οποία διατηρείται ακόμα και στις υψηλές στροφές λόγω της καινοτόμου φιλοσοφίας της μάρκας. Ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου ηλεκτροκινητήρα, είναι μία μέθοδος παραγωγής που καταργεί την ανάγκη για χρήση υλικών προερχόμενων από σπάνιες γαίες. Ο ηλεκτροκινητήρας του iX3 μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς, κάτι που ενισχύει την απόδοση του συστήματος κίνησης. Επιπλέον, η αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος επωφελείται από τη σχεδίαση του συστήματος μετάδοσης που εκμεταλλεύεται την παραδοσιακή εμπειρία πίσω κίνησης της μάρκας.

Μπαταρίες υψηλής τάσης με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα

Η μπαταρία του iX3 βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας NMC-811 πρισματικής σχεδίασης. Αυτή η τεχνογνωσία αποφέρει ακριβείς προδιαγραφές σε ό,τι αφορά τη χρήση υλικών και τη σχεδίαση της μπαταρίας, σύμφωνα με την οποία κατασκευάζονται οι κυψέλες μπαταριών. Η συνεχής έρευνα & εξέλιξη όχι μόνο αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα, αλλά βελτιώνει  σταθερά και όλα τα χαρακτηριστικά κυψελών μπαταριών, ιδιαίτερα την αντοχή και την ασφάλεια. Συνολικά, αυτή η μπαταρία υψηλής τάσης αντιπροσωπεύει ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η τεχνολογία σήμερα. Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν το ποσοστό κοβαλτίου που περιέχεται στη μπαταρία κατά δύο τρίτα επιπλέον. Συγκριτικά με την προηγούμενη τεχνολογία του Group, η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα σε επίπεδο κυψέλης στο νέο iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη.

Με το iX3 οι πρώτες ύλες, Κοβάλτιο και Λίθιο, για πρώτη φορά αγοράζονται απευθείας από την BMW και μετά παραδίδονται στον κατασκευαστή κυψελών των μπαταριών. Επιπλέον, οι δυνατότητες κλιμάκωσης (προσαρμογής) και η συμπαγής σχεδίαση της μπαταρίας έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω. Οι κυψέλες ταξινομούνται σε μονάδες σε ειδικές εγκαταστάσεις παραγωγής της μάρκας και στο τέλος συναρμολογούνται ως μονάδες μπαταριών υψηλής τάσης προσαρμοσμένες για το κάθε μοντέλο. Η μονάδα μπαταρίας υψηλής τάσης του iX3 είναι εγκατεστημένη σε επίπεδη θέση στο πάτωμα του οχήματος και χάρη σε αυτή τη διάταξη, δεν θυσιάζεται χώρος για επιβάτες και αποσκευές συγκριτικά με τις εκδόσεις X3 με συμβατικό σύστημα  κίνησης.

Μεγαλύτερη αυτονομία λόγω υψηλής απόδοσης

Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 74 kWh, η μονάδα της μπαταρίας υψηλής τάσης που είναι εγκατεστημένη στο iX3 πετυχαίνει αυτονομία πάνω από 440 χλμ στον επίσημο κύκλο WLTP. Στην κατηγορία του, το iX3 προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας κάτω από 20 kWh/100 χλμ σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, και ταυτόχρονα πρωτοπορεί με μία ασυνήθιστη σχέση μεταξύ μεγέθους μπαταρίας και αυτονομίας. Χάρη στην υψηλή απόδοση των εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης και την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας, το iX3 πετυχαίνει αυτονομία μέχρι πρότινος εφικτή μόνο με μεγαλύτερες και βαρύτερες μπαταρίες.

Θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Το πραγματικό οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μερικές φορές αμφισβητούμενο, κυρίως σε αγορές που εξακολουθούν να έχουν χαμηλό ποσοστό πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού. Στο BMW Group κάθε ηλεκτροκίνητο μοντέλο, πρέπει να αποδεικνύει ότι σε όλο τον κύκλο ζωής του, που αποτελείται από την προμήθεια πρώτων υλών, την αξιακή αλυσίδα, την παραγωγή και τη φάση χρήσης καθώς και την ανακύκλωση, το ισοζύγιο του άνθρακα είναι πολύ καλύτερο από αυτό ενός αντίστοιχου συμβατικού μοντέλου.

Για το iX3 το σχετικό πλεονέκτημα είναι πάνω από 30% συγκριτικά με μία X3 sDrive 20d, όταν καταναλώνεται ενέργεια σύμφωνα με το μέσο Ευρωπαϊκό μίγμα. Εάν το όχημα φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, το πλεονέκτημα είναι περίπου 60%. Επιπλέον, αναλογικά με την τεχνολογία Plug&Play του i3, η μπαταρία υψηλής τάσης του iX3 σχεδιάζεται και για μία δεύτερη ζωή ως στατική μετά την πρώτη της μεγάλη διάρκεια ζωής στο αυτοκίνητο. Έτσι, το ήδη θετικό ισοζύγιο CO2 του iX3 μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    "Το πραγματικό οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μερικές φορές αμφισβητούμενο, κυρίως σε αγορές που εξακολουθούν να έχουν χαμηλό ποσοστό πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού."
    Αυτή η οπτική γωνία είναι διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Το ηλεκτρικό όχημα δεν εκπέμπει ρύπους. Αν ο παραγωγός ενέργειας εκπέμπει ρύπους αυτό είναι δικό του πρόβλημα και αφορά το ρεύμα που καταναλώνεται σε κάθε συσκευή. Πρέπει να μάθουμε επιτέλους ως κοινωνία να αποδίδουμε τις ευθύνες εκεί που αναλογούν, αλλιώς είμαστε παπαγαλάκια κάποιων που θέλουν να συντηρούν την υπάρχουσα κατάσταση μόλυνσης τους περιβάλλοντος, φτάνοντας να κατηγορούν τα μηδενικών εκπομπών ρύπων οχήματα για ρύπανση. Τα οποία μπορεί κάποιος να φορτίζει κι από τα φωτοβολταϊκά του ενώ αντίθετα δεν μπορεί να γεμίζει το ρεζερβουάρ του βενζινοκίνητου κατουρώντας βενζίνη.
    Βιασμός της κοινής λογικής λέγεται αυτό. Και όλως τυχαίως, τα παπαγαλάκια ξεχνάνε πάντα να βάλουν στην εξίσωση τη ρύπανση που προκαλείται από την έρευνα, εξόρυξη, μεταφορά, διύλιση και μεταφορά με βυτία και πλοία των καυσίμων μέχρι τα πρατήρια, για τα οποία δεν υπάρχει εναλλακτικός καθαρός τρόπος όπως υπάρχει για το ρεύμα.
    Όσο για τη ρύπανση που προκαλείται κατά την κατασκευή και μεταφορά τους, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από των συμβατικών. Και πάλι, η χρήση ΑΠΕ σε αυτά τα στάδια, είτε άμεσα είτε από το δημόσιο δίκτυο που γίνεται διαρκώς πιο πράσινο, θα ελαχιστοποιήσει τη ρύπανση για κάθε είδος κατασκευαζόμενου αυτοκινήτου.

  2. avatar John From NY

    Από 70 χιλιάδες Ευρώ Γερμανία...δηλαδη 100 χιλιάρικα Ελλάδα! Ρε παμε καλά; με αυτά τα λεφτά εδώ πέρνεις την Porsche Cayman GTS ή την Macan Turbo!

    1. avatar Giorgis

      Καλημέρα. Αν το βλέπεις με καθαρά οικονομικούς όρους πρέπει να δεις πόσο θα σου κοστίσει σε βάθος χρόνου. Που σημαίνει ότι αν κάνεις πάνω από 20.000 χλμ. τον χρόνο, στην οκταετία θα σου έχει έρθει φθηνότερα από ένα αντίστοιχο συμβατικό παρά την υψηλότερη τιμή αγοράς, λόγω καυσίμου, service, τελών κλπ. Πάντα υπό την προϋπόθεση ότι μπορείς να το φορτίζεις στο σπίτι, γιατί έξω θα πληρώνεις και το κέρδος του επιχειρηματία που βάζει φορτιστές, κάτι που θα μειώσει το δικό σου όφελος. Προβλέπω όμως ότι στο μέλλον θα αυξηθούν κι άλλο οι οικολογικοί φόροι στα καύσιμα, πράγμα που μπορεί να κάνει ακόμη πιο δελεαστικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  3. avatar Χαχα

    ΠΟΣΟ €

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει