Σε μια φορτισμένη συναισθηματικά ατμόσφαιρα γίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο ο 16ος αγώνας της χρονιάς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP, στην πίστα της Sepang στη Μαλαισία.

Πολλά μπορεί να κριθούν σε αυτό τον αγώνα, κάποιοι ίσως στεφθούν πρωταθλητές άλλοι θα διατηρήσουν τις ελπίδες τους για τον επόμενο αγώνα. Μέχρι τότε, ας δούμε τα στατιστικά που συνοδεύουν τον αγώνα και ποιες από τα ρεκόρ θα ανανεωθούν μετά τη Μαλαισία.

280: Ο Casey Stoner μάζεψε 280 βαθμούς το 2008 όταν ήταν 2ος στο πρωτάθλημα πίσω από τον Valentino Rossi. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός στην Ιστορία για οδηγό που δεν κερδίζει τον τίτλο.

Το ρεκόρ αυτό θα σπάσει φέτος είτε από τον Jorge Lorenzo, είτε τον Dani Pedrosa, που έχουν ήδη περισσότερους από 280 βαθμούς στο 2012.

28: Μετά τη 2η θέση πίσω από τον Dani Pedrosa στην Ιαπωνία, ο Jorge Lorenzo έχει τώρα ένα προβάδισμα 28 βαθμών στο πρωτάθλημα και αρχίζει να μετρά τις μαθηματικές πιθανότητες να εξασφαλίσει τον τίτλο στην Μαλαισία.

Θα κερδίσει το πρωτάθλημα αν κερδίσει στη Sepang και ο Pedrosa είναι από 13ος και πίσω. Αν ο Lorenzo κερδίσει το φετινό τίτλο, θα γίνει ο πρώτος iσπανός οδηγός με δύο τίτλους στην μεγάλη κατηγορία

22: Είναι η 22η φορά που διεξάγεται Grand Prix στην Μαλαισία. Το πρώτο Μαλαισιανό GP έγινε στην πίστα του Shah Alam το 1991 και συνεχίστηκε εκεί μέχρι το 1997.

Ο αγώνας του 1998 έγινε στην πίστα του Johor και έκτοτε γίνεται στην Sepang, ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 1999 μέχρι σήμερα.

21: Το Σάββατο των κατατακτηρίων δοκιμών στη Sepang ο μαλαισιανός οδηγός της Moto3, Zulfahmi Khairuddin θα γιορτάσει τα 21α γενέθλιά του.

20: Η νίκη του Dani Pedrosa στο Ιαπωνικό GP ήταν η 20η φορά που ανέβηκε στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου στην κατηγορία του MotoGP. Είναι ο ίδιος αριθμός νικών που είχε πετύχει στην μεγάλη κατηγορία ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα 500cc, Freddie Spencer.

16: Την ημέρα των κατατακτηρίων δοκιμών συμπληρώνονται ακριβώς 16 χρόνια από την ημέρα που το 1996 στο αυστραλιανό Grand Prix στο Eastern Creek, ο Loris Capirossi, οδηγώντας μία Yamaha, κέρδισε για πρώτη φορά την κατηγορία των 500cc.

Λίγο νωρίτερα ο Alex Criville συγκρούστηκε με τον συναθλητή του στην ίδια ομάδα Mick Doohan που ήταν στην 1η θέση με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δύο.

10: Τη ίδια ημέρα συμπληρώνονται ακριβώς από την ημέρα που το 2002 στο αυστραλιανό Grand Prix στο Phillip Island ο Jeremy McWilliams (Team KR Proton) έγινε ο τελευταίος που ξεκίνησε από την pole position στην μεγάλη κατηγορία με δίχρονη μοτοσυκλέτα. Ή

ταν επίσης η πρώτη pole στην μεγάλη κατηγορία για τα ελαστικά της Bridgestone.

8: Τα τελευταία 8 χρόνια η Honda δεν έχει κερδίσει στην κατηγορία του MotoGP στη Sepang. Τελευταία της νίκη ήταν με το Valentino Rossi στα 990cc με την RC211V το 2003.

5:
Η Yamaha είναι ο κατασκευαστής με τις περισσότερες επιτυχίες στην κατηγορία του MotoGP στη Sepang με πέντε νίκες. Η Ducati έχει κερδίσει τρεις φορές ενώ η Honda είχε μία και μοναδική νίκη.

5: Η νίκη του Dani Pedrosa στο Ιαπωνικό GP ήταν η 5η του νίκη της φετινής σεζόν. Είναι οι περισσότερες νίκες που έχει πετύχει από τότε που ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2006.

3: Στο Grand Prix της Ιαπωνίας και οι τρεις οδηγοί του βάθρου στα MotoGP ήταν Ισπανοί. Είναι η πρώτη φορά στα 64 χρόνια της ιστορίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας που τρεις ισπανοί οδηγοί κατέλαβαν πλήρως το βάθρο στη μεγάλη κατηγορία.