Ο TwinAir κινητήρας των 0,9 λίτρων προστίθεται στη γκάμα του FIAT Punto 2012, βάζοντας τέλος στην καταβολή των τελών κυκλοφορίας και αυξάνοντας το value for money.

Την ανανεωμένη εκδοχή του Punto Evo, το νέο FIAT Punto 2012, τη γνωρίσαμε πριν από περίπου 2 μήνες. Το αυτοκίνητο ήλθε, ώστε να συνεχίσει την ιστορία του πλέον πετυχημένου μικρού της Fiat και γι’ αυτό το λόγο η απόφαση του… «εξακοντισμού» των συνοδευτικών «Grande» ή «Evo» της ονομασίας του, επαναφέρει πλέον στο μυαλό την επιτυχία των πρώτων Punto του παρελθόντος.

Παράλληλα με αυτά, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της υπόστασης του αυτοκινήτου, αποτέλεσε η απόφαση της FIAT να ενισχύσει τη γκάμα των μοτέρ του με το νέο και επαναστατικό, δικύλινδρο turbo TwinAir, που έως σήμερα γνωρίζαμε στα FIAT 500 και Panda.

Κομψή σχεδίαση με «TwinAir» λεπτομέρειες

Εν αρχή, η σχεδίαση του αμαξώματος του FIAT Punto 2012 TwinAir δε διαφοροποιείται από αυτή των υπόλοιπων Punto 2012, με το ιταλικό μικρό να παραμένει ένα από τα πιο κομψά και καλαίσθητα της κατηγορίας του.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιες μικρές αισθητικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη νέα έκδοση κινητήρα και οι οποίες συνοψίζονται στο λογότυπο «TwinAir» στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, τους μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες, αλλά και της TwinAir ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών.

Χωρίς τέλη και σε πολύ καλή τιμή

Το FIAT Punto 2012 TwinAir με το δικύλινδρο TwinAir βενζινοκινητήρα, διατίθεται στην ομώνυμη, αποκλειστική έκδοση εξοπλισμού και σε 3θυρο ή 5θυρο αμάξωμα.

Οι τιμές, έχουν οριστεί από τα 12.400 ευρώ (12.800 ευρώ για το 5θυρο) μαζί με την έκπτωση των 1.000 ευρώ.

Στο πολύ καλό value for money συμβάλλει και ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας και κάτι παραπάνω!

Εδώ, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το όφελος από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζονται από τα μόνο 98 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπει η έκδοση αυτή.

Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό και με πολύ καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του Punto TwinAir δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του νεότερου FIAT  Punto 2012 και μόνο το λογότυπο «TwinAir» στην κονσόλα και το μπουτόν «Eco», διαφοροποιούν την έκδοση αυτή.

Έτσι, ο θάλαμος παραμένει αρκετά ποιοτικός, με αρκετή χρήση μαλακών στην αφή πλαστικών και πολύ καλή συναρμογή όλων των επιφανειών.

Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και ο πληρέστατος εξοπλισμός, με στάνταρ trip computer, ηχοσύστημα, κάθισμα οδηγού που ρυθμίζεται και σε ύψος, air condition κ.λπ.

Οι χώροι, παρά το 3πορτο της έκδοσης, είναι υπέρ-αρκετοί για 4 ενήλικες. Τέλος, το πορτμπαγκάζ παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα (275 λτ.).

Κινητήρας-Επιδόσεις: Πολύ καλό τράβηγμα και γρήγορες ρεπρίζ

Τo 2κύλινδρο, 875 κ.εκ. TwinAir μηχανικό σύνολο του Punto 2012, το γνωρίζουμε από τα 500 και Panda. Με τη βοήθεια του turbo, το μοτέρ αυτό αποδίδει 85 ίππους στις 5.500 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 145 Nm στις 2.000 στροφές.

Με τις μικρές του διαστάσεις, ο TwinAir συμβάλλει στη συνολική μείωση του βάρους, (1.075 κιλά το 3θυρο Punto), με οφέλη σε απόδοση και κατανάλωση.

Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει εξαιρετική απόκριση από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει.

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του, ύστερα από κάποιες βελτιώσεις στο συμπλέκτη και στο σφόνδυλο, έχουν μειωθεί οι κραδασμοί που φθάνουν στο εσωτερικό, ο θόρυβος όμως, ιδίως στο υψηλό φάσμα περιστροφής του, είναι αισθητός.

Η κατανάλωση τέλος, εξαρτάται από τους ρυθμούς κίνησης και σε ήπιες συνθήκες με την επιλογή Eco εν ενεργεία (μειώνει τη ροπή στα 110 Nm στις 2.500 σ.α.λ.), μπορεί να βρεθεί σε χαμηλά επίπεδα.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και με πολύ καλή άνεση

Η έκδοση του FIAT Punto 2012 με τον TwinAir κινητήρα αποδεικνύεται εξίσου ασφαλής και ευχάριστη στην οδική και οδηγική της υπόσταση, με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.

Έτσι, στην πόλη το αυτοκίνητο παρουσιάζεται ευέλικτο και εύκολο στους ελιγμούς, ειδικά εφόσον ο οδηγός επιλέξει το «CITY» στην υποβοήθηση του τιμονιού, που ελαφραίνει τους χειρισμούς του.

Εκτός πόλεως τώρα και ειδικά στις στροφές, το Punto TwinAir διατηρείται ουδέτερο στις αντιδράσεις του και με φυσιολογικά υποστροφικά φαινόμενα σε καταστάσεις κοντά στο όριο, με μια φυσική ελάφρωση του πίσω μέρους σε ηθελημένες απότομες κινήσεις.

Σε επίπεδο άνεσης, η ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά με διάσταση 185/65 R 15, φροντίζουν έτσι, ώστε να μην μεταφέρονται στους επιβάτες οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Πηγή: autotriti.gr