Οι κίνδυνοι για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής

Το κόλπο που αποκαλύφθηκε - τι προβλέπει ο νέος νόμος


AUTO
14:32
08/04/2018
Οι κίνδυνοι για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής
8
loading

Μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις κινδυνεύουν να βρεθούν κάτοχοι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι αντιμέτωποι με κατάσχεση αλλά και με αδυναμία μεταπώλησης των οχημάτων τους καθώς χωρίς να το γνωρίζουν έπεσαν θύματα εμπόρων, οι οποίοι εισήγαγαν μεταχειρισμένα οχήματα από το εξωτερικό χωρίς να έχουν εκπληρώσει τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Να έχουν καταβάλλει, δηλαδή, το Τέλος Ταξινόμησης και τον αναλογούντα ΦΠΑ, ως όφειλαν.

Όπως ανακαλύφθηκε από το Β’ Τελωνείο Πειραιά, σε 880 περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, από 3.800 που ερευνήθηκαν την περίοδο 2011-2016, δεν είχαν πληρωθεί το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση, καταλογίζεται λαθρεμπορία στους κατόχους, άρα οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους διώκονται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Οι τρόποι που χρησιμοποιούν κάποιοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να αποφύγουν να πληρώσουν τον ΦΠΑ είναι συγκεκριμένοι.

Για παράδειγμα, στο τελωνείο που δεν επαληθεύει τακτικά τα χαρτιά που δέχεται, κατατίθεται τιμολόγιο ότι ο έμπορος του εξωτερικού το είχε προμηθευτεί στη χώρα του από ιδιώτη («με περιθώριο κέρδους»), άρα ο ΦΠΑ δεν οφείλεται στη χώρα προέλευσης, ούτε και στην Ελλάδα. Στην πράξη ωστόσο, ο ξένος έμπορος έχει εκδώσει άλλο τιμολόγιο από αυτό που καταθέτει ο Έλληνας εισαγωγέας, καθώς λόγω έλλειψης ΚΒΣ δεν υπάρχει ιδιαίτερη σήμανση ασφαλείας στα έγγραφα.

Έτσι, για παράδειγμα ένας Γερμανός έμπορος αναφέρει ότι πωλεί το αυτοκίνητο χωρίς ΦΠΑ, ενώ στην Ελλάδα κατατίθεται άλλο τιμολόγιο, που παρουσιάζει τον Γερμανό να πωλεί αυτοκίνητο που έχει προμηθευτεί από ιδιώτη.

Εναλλακτικά, σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως «παρένθετη» χώρα η Βουλγαρία, μόνο για λόγους τιμολόγησης. Ιδρύεται λοιπόν από τον Έλληνα εισαγωγέα μια βουλγάρικη εταιρεία και σε αυτήν τιμολογεί πχ. ο Γερμανός έμπορος, με αληθή στοιχεία, άρα με το ΦΠΑ να πρέπει να πληρωθεί στη χώρα προορισμού (Βουλγαρία).

Στη συνέχεια τιμολογείται ο Έλληνας εισαγωγέας και άρα η Βουλγαρία δεν ζητεί ΦΠΑ, αφού πράγματι εξήχθη το όχημα. Το τιμολόγιο από Βουλγαρία πλέον αναφέρει ότι είναι με περιθώριο κέρδους, όταν στην προηγούμενη πράξη (Γερμανία προς Βουλγαρία) δεν ήταν, καθώς η προς τα πίσω έρευνα εκτιμάται ότι θα είναι προβληματική.

Στην περίπτωση του Τέλους Τιμολόγησης τώρα, κάποιοι «συνηθίζουν» να αποκρύπτουν τον εξοπλισμό, δηλώνουν ψευδή κατηγορία τεχνολογίας Euro, δηλώνουν άλλο μοντέλο κλπ.

Για να υπολογιστεί το Τέλος Ταξινόμησης πρέπει να βρεθεί ποιό μοντέλο είναι, σε ποια κατηγορία Euro ανήκει όπως και ο εξοπλισμός του. Όλα αυτά τα στοιχεία λαμβάνονται από την ξένη, διαγεγραμμένη άδεια κυκλοφορίας και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης που υποβάλλεται, που όμως ουδείς ελέγχει αν είναι γνήσια. Ομοίως, ο εξοπλισμός λαμβάνεται από το βιβλίο σέρβις (συνήθως έχει αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος με κωδικούς αξεσουάρ), όταν αυτό επίσης παραποιείται με ευκολία.

Ασφαλώς, φυσικός έλεγχος του αυτοκινήτου δεν γίνεται, αφού ο τελωνειακός δεν μπορεί να καταλάβει τι μοντέλο είναι, τι κυβισμό έχει, τι εξοπλισμό περιλαμβάνει κλπ.

Καθοριστικό, επίσης, για την αλλοίωση της ηλικίας, του εξοπλισμού, της κατηγορίας Euro ή και του μοντέλου είναι ότι «το τελωνείο δέχεται μόνο χαρτιά», δίχως να μπορεί να επαληθεύσει άμεσα τα στοιχεία, παρά μόνο με διαδικασίες εκ των υστέρων, κάτι που γνωρίζουν καλά οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων.

Τελωνισμός στο όνομα του πελάτη

Οι έμποροι γνωρίζουν ότι κινδυνεύουν σε ελέγχους εκ των υστέρων, ενώ επίσης δεν θέλουν να εμφανίσουν κέρδος από την πώληση και να φορολογηθούν σε αυτό. Επίσης οι πελάτες πολλές φορές επιθυμούν πολύ χαμηλή τιμή κτήσης, ώστε να λύσουν προβλήματα «πόθεν έσχες» που έχουν.

Ο συνδυασμός των παραπάνω και η μεθόδευση των εμπόρων να πείθουν τους πελάτες την τελευταία στιγμή, έχει αποτέλεσμα οι ιδιώτες να τελωνίζουν στο όνομα τους τα αυτοκίνητα, δηλώνοντας επίσης υπεύθυνα ότι τα υποβαλλόμενα στοιχεία είναι αληθή και γνήσια.

Στην πράξη ωστόσο διαπιστώνεται τις περισσότερες φορές η πληρωμή του εμπόρου στη συνέχεια, αν ερευνηθεί, ενώ ποτέ δεν υπάρχει διαδρομή χρήματος από τον ιδιώτη προς τον ξένο προμηθευτή με αποτέλεσμα κάποιοι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Τι προβλέπει ο νέος νόμος

Πλέον επιδιώκεται με το σχέδιο νόμου η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διασφάλισης του καταναλωτή - αγοραστή μεταχειρισμένων οχημάτων ΙΧ, ελαφρών φορτηγών, τα οποία εισάγονται στη χώρα μας.

Ειδικότερα, απαιτούνται τα παρακάτω έγγραφα:

Βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης από τους εθνικούς εισαγωγείς που θα πιστοποιούν: Τον αριθμό πλαισίου, το έτος κατασκευής και πρώτης κυκλοφορίας, τον εξοπλισμό, τις εκπομπές CO2, τις ανακλήσεις, τα χιλιόμετρα.

Βεβαίωση ΚΤΕΟ από την άλλη χώρα που εισάγεται το όχημα με τα αποτελέσματα και τα χιλιόμετρα όλων των ελέγχων, οι οποίες θα πρέπει να είναι μεταφρασμένες στα Ελληνικά.

Οι βεβαιώσεις από τους εθνικούς εισαγωγείς θα πρέπει να έχουν παραδοθεί εντός 15 ημερών από την ημέρα κατάθεσης της αίτησης.

Παράλληλα επιβάλλεται και παράβολο 20 ευρώ υπέρ του Δημοσίου για τις βεβαιώσεις.

Δημιουργείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Παρατηρητήριο ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης των ανταλλακτικών οχημάτων ανά τύπο οχήματος που εισάγεται στη χώρα. Οι λεπτομέρειες για τη δημιουργία και λειτουργία του Παρατηρητηρίου καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar Saintandrews

    Πώς γίνεται να μιλάμε για παράνομες πρακτικές σε ένα παράνομο τέλος όπως αυτό της ταξινόμησης;!!!!

  2. avatar DNE1974

    Έχω την εντύπωση , υποθέτω , φαντάζομαι , ότι όταν κάποιος πάρει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του στα χέρια του , θεωρημένη με τη βούλα του υπουργείου θεωρεί ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι των υπηρεσιών του υπουργείου έχουν ελέγξει όλα τα σχετικά που προσκομίζουν οι έμποροι για την έκδοσή της. Έτσι δε μπορεί να έρχεται το κράτος και να λέει ότι φταίει ο τελικός κάτοχος ΄μετά από 6-7 χρόνια όταν είτε το υπουργείο δεν είχε προβλέψει γι αυτό είτε οι υπάλληλοι του δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους.
    ΑΚΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΟΙ ΟΙ ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ , ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ. ΝΑ ΠΑΝΕ ΡΕ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ.

    1. avatar Ellraiser

      Εδώ βρε (συγγνωμη για το βρε) σε βαζουν φορο και σου ζητουν αναδρομικα για τα ετη που δεν υπηρχε και σε αυτό θα κολλησουν?

      1. avatar DNE1974

        Είναι και αυτή μία σεβαστή άποψη .............από τη Μακεδονία μου φαίνεται αν δε κάνω λάθος.

        1. avatar Ellraiser

          Ναι απολυτα ικανη αντιληψη.

  3. avatar Σπύρος 1

    Η λύση ειναι απλή αλλά όπως πάντα οι κρατούντες εξυπηρετούν συμφέροντα
    1) να επιτρέπεται η εισαγωγή απο euro 5 και νεότερα αυτοκίνητα
    2) να επιτρέπεται η εισαγωγή μόνο απο εμπόρους με διακοινοτικού Αφμ και όχι όπως τώρα που ο κάθε αλεξιπτωτιστής κάνει τον έμπορο και εισάγει όλα τα σκουπίδια της Βουλγαρίας (Ιταλίας) τρακαρισμένα με σφαγμένα ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ανύπαρκτα εργοστασιακά βιβλία Σερβις κλπ
    3) υποχρεωτική γραπτής εγγύησης ενός τουλάχιστον έτους καλής λειτουργίας μηχανικών μερών (όπως ισχύει και Γερμανία Γαλλία κλπ)με υποχρέωση του εισαγωγέα να αποκαταστήσει κάθε δυσλειτουργεια που τυχόν παρουσιαστεί λόγω φθοράς και όχι κακής χρήσης πάραυτα
    3)τα οχήματα να συνοδεύονται απο εργοστασιακά βιβλία Σερβις ενημερωμένα και έν απουσία βεβαίωση απο επίσημη αντιπροσωπεία της χώρας προέλευσης του ΟΧΗΜΑΤΟΣ με πλήρες ιστορικό
    4) τα ελληνικά ΚΤΕΟ να υποβάλουν δε ουσιαστικό και όχι τυπικό έλεγχο του ΟΧΗΜΑΤΟΣ
    Απλές λύσεις εφικτές και χωρίς κόστος που διασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό τον αγοραστή.

  4. avatar Ellraiser

    Λοιπον οποιαδήποτε απομακρυνση από το ταμειο ουδενα λαθος αναγνωρίζετε (ετσι δεν λετε?).
    Αν υπαρχει αχρηστια η διαφθορα σε τιποτα δεν φταιει ο τελικος πελατης.
    Τα ενδοκοινωτικα προιοντα δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ για αυτό υπαρχουν και οι αναλογοι ενδοκοινωτικοι κωδικοι (ποσο περισσοτερο σε μεταχειρισμενα).
    Η κορυφωση ενώ η Ελλαδα εχει χαση επανειλημενα σε ευρωπαικα δικαστηρια και εχουν επιβληθει ποινες εξακολουθεί να επιβαλει το παρανομο τελος ταξινόμησης.
    Εχετε αφηνιαση και δεν ξερετε από που να εισπράξετε.

  5. avatar Ο έρημος

    Ο πολίτης του κράτους ανέκδοτου.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει