Ο πρώτος αγώνας του Παγόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), το διάσημο Ράλι Μόντε Κάρλο, εξελίχθηκε σε μια σχετικά εύκολη υπόθεση για τους πεντάκις πρωταθλητές Οζιέ – Ινγκράσια και το Ford Fiesta WRC τους. Οι πρωταθλητές μπήκαν από την αρχή επικεφαλής και δεν έχασαν ούτε για μια στιγμή την πρώτη θέση, σε ένα από τα πιο δύσκολα Μόντε που έχουν γίνει ποτέ.

Ο μόνος που «σήκωσε ανάστημα», αλλά δεν κατάφερε ποτέ να πλησιάσει σε απόσταση βολής, ήταν ο πρώην team mate του Οζιέ στην M-Sport, o Εσθονός Ότι Τάνακ, που στο τιμόνι του Toyota Yaris WRC, πίεσε όσο μπορούσε κέρδισε πολλές ειδικές, αλλά μόλις πλησίαζε κάπως, κάτι γινόταν και η διαφορά από τον πρωταθλητή άνοιγε πάλι, με αποτέλεσμα μια άξια 2η θέση. Πάντως ο νεαρός, ήταν ο αδιαφιλονίκητος αρχηγός της ομάδας Gazoo Toyota Team και όλα δείχνουν ότι ο Λάντβαλα παρά το ότι τερμάτισε 3ος στην κατάταξη, θα χρειαστεί και πάλι την στήριξη του ψυχολόγου του. Πολύ καλός και ο νεαρός Λάπι με το τρίτο Yaris, αλλά μια μικροέξοδος στην τελευταία ειδική τον έριξε τελικά από την 4η στην 7η θέση, πίσω από τον «ομόσταβλο» του Οζιέ, Έλφυν Έβανς, που κινήθηκε σε επίπεδο κορυφής, κέρδισε ειδικές αλλά κάποια λάθη τον περιόρισαν στην 6η θέση.

12923_neuville-AUSTRALIA_HEM_896x504

Βέβαια τα λάθη ήταν ο κανόνας σε αυτόν τον αγώνα με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες και πρωταθλητής σε αυτά, ο πολλά υποσχόμενος Τιερί Νοβίλ με το Hyundai i20 WRC, που βγήκε από την 1η ειδική εκτός μάχης, όταν χώθηκε σε ένα σωρό χιονιού και άργησε να ξεκολλήσει. Τελικά η 5η θέση που κατάφερε (παρά το ότι κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από οποιονδήποτε άλλον), ήταν και η καλύτερη για την ομάδα της Κορεάτικης μάρκας, που είδε την μια μέρα να εγκαταλείπει ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν (συνέχισε την επόμενη με καθεστώς super rally) και την άλλη ο πολύ καλός Ισπανός, Ντάνι Σόρντο.

«Χλωμά» ξεκίνησε η χρονιά και για την ομάδα της Σιτροέν, που ή δεν έχει ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, ή οι οδηγοί της είναι δεύτερης γραμμής. «Παρηγοριά στον άρρωστο» η 1η θέση στην power stage που κέρδισε ο Κρις Μικ με το C3 WRC, κατακτώντας τελικά την 4η θέση, την ώρα που ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Ιρλανδός Γκρεγκ Μπριν, τερμάτισε μόλις 9ος.

Συμπαθητική ήταν και η εμφάνιση του Γάλλου Μπράϊαν Μπουφιέ στην 8η θέση με Fiesta WRC, ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν η 11η θέση του μόλις 17χρονου Κάλε Ροβάνπερα (Skoda Fabia) στην πρώτη του εμφάνιση στο Μόντε Κάρλο.

12934_monte-photo-shoot-2018_116_896x504

Την κατηγορία WRC2 κέρδισε με μεγάλη ευκολία ο Τσέχος Γιαν Κοπένσκι με Skoda Fabia, ενώ ευχάριστη είδηση για την χώρα μας ήταν ο τερματισμός σε αξιοπρεπή θέση του Έλληνα Νίκου Παυλίδη με συνοδηγό τον Άλαν Χάριμαν στο τιμόνι ενός Peugeot 208.

Επόμενο ραντεβού στις 15-18 Φεβρουαρίου στις παγωμένες ειδικές διαδρομές της Σουηδίας.

12936_monte-photo-shoot-2018_125_896x504 12937_monte-casino-2018_990_896x504 12938_monte-casino-2018_991_896x504 12939_monte-casino-2018_992_896x504 12953_mont-tanak-charge-2018_247_896x504 12956_monte-tanak-saturday-2018_157_592x333 12959_monte-ogier-sunday-2018_197_896x504 13017_monte-ogier-wins-2018-027_896x504 13022_monte-ogier-winner-2018_001_944x531 12927_rally-plate-monte-2018_899_896x504 12933_monte-photo-shoot-2018_113_896x504

Νίκος Τσάδαρης