Ετοιμάζοντας 5 νέα μοντέλα από τις σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς (μίνι, μικρό, κουπέ, MPV και Crossover) η Renault μόνο με αισιοδοξία μπορεί να αντιμετωπίζει το μέλλον της.

Γαλλία δεν σημαίνει μόνο όμορφες βόλτες στα γραφικά καφέ, ούτε απλά νόστιμες μπαγκέτες και λίγο άψητες μπριζόλες. Στην κεντροευρωπαϊκή αυτή χώρα ακμάζει μία ζωντανή και καλπάζουσα αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Renault.

Μάλιστα, η φίρμα με τους πολλούς πιστούς πελάτες, ετοιμάζει για τα επόμενα χρόνια μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα νέα μοντέλα όλων των κατηγοριών που αναμένεται να απασχολήσουν ιδιαίτερα.

Στην κατηγορία των mini, το ερχόμενο Twingo, θα αποτελέσει τη βάση και για το νέο Smart, ύστερα από τη συμφωνία με την Daimler. Το πρωτότυπο Zoe Preview με την ηλεκτρική φύση, θα αποτελέσει τη βάση για το επερχόμενο Clio 4ης γενιάς. Το πρωτότυπο Captur δεν απέχει πολύ από το να αποτελέσει το γάλλο αντίπαλο του Nissan Juke.

Το concept R-Space, ίσως να είναι προάγγελος της νέας γενιάς Scenic, ενώ το DeZir μπορεί να σηματοδοτήσει την απαρχή του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας (RenaultSport) που θα παράγει σπορ μοντέλα. Τέλος, με τα ηλεκτρικά Twizy και Fluence ZE, η Renault έχει ήδη «δώσει ρεύμα» σε ρεαλιστικές λύσεις οικολογικής μετακίνησης.

Ακολουθεί αναλυτική παρουσίαση των 5 νέων μοντέλων:

Captur Crossover – Eπένδυση σε νέα μονοπάτια

Η Renault θα αποκτήσει το δικό της Juke, το Captur που σύμφωνα με τους επικεφαλής της εταιρείας, είναι ακόμη σε στάδιο concept car. Εάν εξαιρέσουμε κάποιες στιλιστικές ακρότητες, το μέλλον του Captur είναι υπαρκτό: αυτό το crossover δεν είναι μόνο το δεύτερο στάδιο για το νέο image της Renault μετά το coupe DeZir, αλλά η ολοκληρωμένη ιδέα ενός νέου μοντέλου παραγωγής που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2012 ή στις αρχές του 2013.

Σύμφωνα με το concept, γίνεται αντιληπτό ότι θα είναι σχετικά περιορισμένες οι διαστάσεις του: 4 μέτρα και 22 εκ. μήκος, 1,95 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος. Με λίγα λόγια, πάνω-κάτω στις ίδιες διαστάσεις με το πετυχημένο μοντέλο της Nissan.

Εξίσου επιβεβαιωμένη πληροφορία είναι και ο κινητήρας που θα φορά: ένας turbodiesel 1,6 λίτρου με διπλούς υπερτροφοδότες που θα αποδίδει 160 ίππους και 380 Nm ροπής από μόλις 1.750 σ.α.λ. που σταδιακά, θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, ξεκινώντας από το Megane.

Συνδυασμένο με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρει οδηγική απόλαυση και χαμηλές εκπομπές CO2, με τη γαλλική εταιρεία να κάνει λόγο για 99 γρ./χλμ. Κατά τ’ άλλα, το Captur είναι ένα εντυπωσιακό μοντέλο. Διαθέτει δύο μόνο πόρτες, που ανασηκώνονται προς τα πάνω, καθώς και ουρανό κατασκευασμένο από Kevlar που, μάλιστα, μπορεί να αφαιρείται.

Nέο Clio – Έρχεται πιο ώριμο από ποτέ

Το επικείμενο λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του Clio (το 2013) έχει ιδιαίτερη σημασία και ήδη η Renault, μέσω του πρωτότυπου ZOE Preview της έκθεσης του Παρισιού του 2010, έδωσε μια πρώτη γεύση για το νέο της μικρό. Eν τω μεταξύ, η μεταγραφή του Λόρενς Βαν ντερ Άκερ από τη Mazda στα τέλη του 2009, ήταν αναμενόμενο ότι θα οδηγούσε σε μια ριζική αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των αυτοκινήτων της Renault. Και έτσι κι έγινε, αφού το νέο Clio θα είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας που θα επηρεαστούν από τη νέα αισθητική που θα προσδώσει ο Ολλανδός αρχισχεδιαστής.

Όπως λοιπόν έδειξε το πρωτότυπο ZOE Preview του Παρισιού, το νέο Clio θα είναι ένα από τα πιο μοντέρνα μικρά της εποχής του. Εντύπωση προκαλεί, για παράδειγμα, το έντονα σφηνοειδές εμπρόσθιο τμήμα που καταλήγει σε μια «καθαρή» μάσκα, με το ευμέγεθες λογότυπο της Renault να δεσπόζει στο κέντρο της. Πίσω ξεχωρίζουν η κυματοειδής σχεδίαση της κολόνας της οροφής, αλλά και τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά. Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο Clio θα συνεχίσει να είναι ένα από τα μεγαλύτερα μικρά του σήμερα, αγγίζοντας σχεδόν τα 4,1 μέτρα μήκους (+0,7μ.).

Και με 3κύλινδρο μοτέρ 0,9 λίτρων

H σημαντική έκπληξη που θα δούμε κάτω από το καπό του νέου Clio αφορά στον καινούριο 3κύλινδρο κινητήρα 0,9 λίτρων. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο που ετοιμάζει η γαλλική φίρμα και αναμένεται να το δούμε τόσο σε υπερτροφοδοτούμενες όσο και σε ατμοσφαιρικές εκδόσεις, με ισχύ περίπου 110 και 75 ίππους αντίστοιχα.

Με αυτό το μοτέρ η Renault στοχεύει στα να συνδυάσει με τρόπο ιδανικό τις καλές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές CO2. Ταυτόχρονα, εκτιμάται πως το γαλλικό μικρό θα φέρει και επιπλέον εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας όπως σύστημα Start/Stop στον κινητήρα αλλά και πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή. Βέβαια, ο κινητήρας των 0,9 λίτρων δεν θα είναι και το μοναδικό σύνολο βενζίνης στη γκάμα του αυτοκινήτου. Θα δούμε σχεδόν σίγουρα και μοτέρ 1,6 λίτρων.

Νέα στοιχεία στη λογική του downsizing αναμένεται και σε επίπεδο πετρελαιοκινητήρων, τομέας στον οποίο η Renault ούτως ή άλλως τα πηγαίνει πολύ καλά παράγοντας diesel μοτέρ με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

H παρουσίαση του νέου Clio αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2012 προκειμένου το καινούριο μοντέλο να ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία στα τέλη του 2012 ή στις αρχές του 2013.

Νέο Twingo – Mίνι αλλά με τεράστιο μέλλον

Στις 7 Απριλίου του 2010 στις Βρυξέλλες, οι εκπρόσωποι της γερμανικής Daimler AG (μητρική εταιρεία των Mercedes και Smart) και του ομίλου Renault-Nissan ανακοίνωσαν πως προχωρούν σε ευρεία στρατηγική συνεργασία, με φόντο τη στενή ανταλλαγή τεχνολογιών και εφαρμογών για μελλοντικά τους μοντέλα. Οι δύο πλευρές δεν έκρυψαν πως μεγάλο κομμάτι αυτής της συμφωνίας αφορά στην από κοινού εξέλιξη και χρήση νέων μηχανικών συνόλων και επιμέρους στοιχείων για μελλοντικά μίνι μοντέλα Renault (Twingo) και Smart (Fortwo). Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει πως η Daimler αποκτά το 3,1% των Renault-Nissan και το αντίστροφο.

Το νέο 2θέσιο Renault μίνι (το πιο πιθανό είναι ότι πρόκειται για το νέο Twingo), λοιπόν, θα βασιστεί σε πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και στο επόμενο Smart fortwo, αλλά και στο μελλοντικό 4θέσιο Smart. Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής είναι πως η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως δηλαδή συμβαίνει και στο σημερινό Smart.

Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, έχει γίνει γνωστό πως η Renault ετοιμάζει μια νέα σειρά 3κύλινδρων και 4κύλινδρων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου που θα περάσουν, στο πλαίσιο της συμφωνίας, και στη γκάμα των Mercedes και Smart, με συγκεκριμένες τροποποιήσεις. Με μία πρώτη εκτίμηση, πάντως, η γκάμα του νέου αυτοκινήτου πόλης της Renault δε θα στερηθεί τις υπηρεσίες του σημερινού 1,2 τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων. Εναλλακτικά, αναμένουμε μοτέρ βενζίνης, ατμοσφαιρικά και τούρμπο, άνω των 60 ίππων, όλα με οικολογικό προφίλ. Από την πλευρά της, η Mercedes αναμένεται να συνδράμει στο «χτίσιμο» του πλαισίου του νέου μοντέλου, επιτρέποντας στη Renault να χρησιμοποιήσει τη δική της πισωκίνητη πλατφόρμα.

Και ηλεκτρικό

Τα πρωτότυπα Τwizy και ZOE είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά και ανήκουν σε μία νέα γενιά οικολογικών μοντέλων, που εξελίσσει η Renault. Εκτός απρόοπτου, θα επηρεάσουν πολύ το επόμενο Twingo, κυρίως από τεχνολογικής άποψης. Άλλωστε, είναι σχεδόν δεδομένο ότι το 2013 -ή και λίγο αργότερα- το μίνι της Renault θα αποκτήσει και αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοση. Η κατασκευή του νέου 2θέσιου μίνι θα γίνεται στο εργοστάσιο της Renault στην περιοχή Novo Mesto, στη Σλοβενία. Εκεί θα παράγεται, κατά πάσα πιθανότητα και το 4θέσιο Smart. Όλα αυτά βέβαια από το 2013 και μετά.

R-Space Concept – Νέο MPV με προχωρημένο design

Το εν λόγω Concept παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον προηγούμενο Μάρτιο και έχει μήκος 4.250 χιλιοστών, πλάτος 1.850 χλστ. και μεταξόνιο 2,71 μέτρων. Αποτελεί τον προάγγελο ενός νέου μελλοντικού πολυχρηστικού μοντέλου που θα συνδυάζει πρακτικές λύσεις, δυναμικό design και καλές επιδόσεις.

Κάτω από το καπό του φιλοξενείται ένα ολοκαίνουριο 3κύλινδρο τεχνολογίας TCe με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, χωρητικότητας 900 κ.εκ. με ονομαστική ισχύ 110 ίππων. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 3,7 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ.

Σε επίπεδο χρηστικότητας, οι αντικριστά εμπρόσθιες και πίσω ανοιγόμενες πόρτες αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία του γαλλικού MPV, στοχεύοντας στο να παρέχει πολύ εύκολη επιβίβαση και αποβίβαση από την καμπίνα.

DeZir – Το μέλλον των κουπέ

Η Renault, μάλλον, προτίθεται να εγκαταλείψει την ιδέα της αναβίωσης του ιστορικού ονόματος Alpine, και να προχωρήσει με το λανσάρισμα του γνωστού τμήματος RenaultSport ως αυτόνομο κομμάτι της, που θα ασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη και κατασκευή των πιο γρήγορων οχημάτων της φίρμας. Το πρώτο μοντέλο από το τμήμα RenaultSport αναμένεται να είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου DeZir που παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 2010.

Το DeZir θα φέρει τον κινητήρα του Clio RS (2,0 λτ. με 203 ίππους) που όμως θα εξοπλιστεί με τούρμπο (αργότερα αναμένεται και η χρήση πετρελαιοκινητήρα υψηλής απόδοσης). Το μηχανικό σύνολο θα είναι τοποθετημένο στο κέντρο, με τη μετάδοση να περνά στον πίσω άξονα. Η έκδοση παραγωγής θα στερηθεί τις εντυπωσιακές πόρτες του πρωτοτύπου που θ’ αντικατασταθούν από συμβατικές, ενώ σε δεύτερη φάση θα υπάρξει και cabrio έκδοση του αυτοκινήτου.

Τέλος, οι διαστάσεις του μοντέλου αναμένεται να παραμείνουν πολύ κοντά σε αυτές του πρωτοτύπου, δηλαδή: 4.225×1.986×1.163 χιλ. για ΜxΠxΥ, και 2.582 χιλ. για το μεταξόνιο, με το βάρος να κυμαίνεται στα 830 κιλά.

Πηγή: autotriti.gr