Η Σουζούκα είναι μία από τις σημαντικότερες πίστες που χρησιμοποιούνται στη Formula 1 σήμερα. Εκεί δοκιμάζεται η ικανότητα των οδηγών και μονοθεσίων περισσότερο από κάθε άλλη.

Χτίστηκε από τον Χόντα το 1962, ως πίστα δοκιμών εξέλιξης. Τη σχεδίασή της είχε εμπνευστεί ο Ολλανδός John Hugenholz, ο Χέρμαν Τίλκε της εποχής. Γύρω από την πίστα υπάρχει ένα μεγάλο θεματικό πάρκο, το οποίο περιλαμβάνει και την τεράστια ρόδα, σήμα κατατεθέν της Σουζούκα.

Το 1987 η πίστα φιλοξένησε για πρώτη φορά Grand Prix «κλέβοντας» τον αγώνα από την πίστα Φίτζι λόγω της επιρροής του Χόντα. Στη Σουζούκα έχουν πραγματοποιηθεί μεγάλες μάχες, όπως αυτές μεταξύ του Αλέν Προστ και του Άιρτον Σένα.

Μεταξύ των αγαπημένων στροφών των οδηγών βρίσκονται η ταχύτατη 130R και η διάσημη φουρκέτα Spoon. Και πάνω από όλα αυτά αυτό που κάνει την πίστα της Σουζούκα μοναδική είναι η σχεδίασή της. Η χάραξη του αριθμού 8.

Grand Prix Ιαπωνίας

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 7-9 Οκτωβρίου
Σουζούκα
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1 1962/1987
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα 22/26
Μήκος πίστας 5.807 μ.
Γύροι 53 (307.471 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές) 18 (10/8)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010 310,6 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα 225 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης 1:23:53.413 (Φερνάντο Αλόνσο, Renault, 2006)
Ρεκόρ pole position 1:29.599 (Φελίπε Μάσα, Ferrari, 2006)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου 1:31.540 (Κίμι Ραϊκόνεν, McLaren, 2005)

Βάθρο 2010
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
2. Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)
3. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αρνητική άντωση 8/10
Φθορά ελαστικών 10/10
Καταπόνηση φρένων 8/10
Παροχή πρόσφυσης 9/10
Κατανάλωση καυσίμου 8/10
Αλλαγές σχέσεων 42
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι 67%/1.230 μ. (17 δλ.)
Pit lane: Απώλεια χρόνου/μήκος 18,7 δλ./400 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα 0,3

Πηγή: 4troxoi.gr